Gå til innhold

Radeon X1900 er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Raptor,24/01-2006 : 15:39]Komplett har dem på lager

Prisen er iallefall ganske stiv... Både XT og XTX koster over 5000

 

Jeg hadde ventet og sett på G71

5490145[/snapback]

 

He he, hadde ikke anbefalt noen å kjøpe nå hvis de ikke har særdeles god råd.

Men I alle fall så kan man få kjøpt kortene nå, riktignok stiv pris men tviler på at G71 kommer til å bli noe billigere da spesielt toppmodelen.

 

Edit : Noen onde rykter sier at Nvidia kommer til å få trøbbel med G71 pga minnebrikkene, ser ut som Ati har kappret det meste fremover, håper dette ikke stemmer.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Edit : Noen onde rykter sier at Nvidia kommer til å få trøbbel med G71 pga minnebrikkene, ser ut som Ati har kappret det meste fremover, håper dette ikke stemmer.

5490154[/snapback]

Det stemmer nok ikke... :!:

For å si det sånn... Alle 1.1 minnebrikkene nVidia har tilgang på går ikke til å produsere 7800GTX512... En stor anndel brukes på andre ting...

Lenke til kommentar
Nå skal jeg lete etter tester der de tester hva de ekstra shadermotorene isolert sett gjør med ytelsen. :)

5489967[/snapback]

Jeg siterer like godt meg selv :)

Her er det jeg fant:

Digit Life har sammenlignet:

X1900 XTX klokket til 625/1500 512MiB med

X1800 XT klokket til 625/1500 512MiB og ellers alt annet likt.

Den eneste forskjellen er antall shader engines.

Dvs. at ytelseforskjellene helt og holdent skyldes økningen i antall shader engines.

 

Her er resultatene:

FarCry, Research: 0,4 - 9,7 % forbedring

F.E.A.R.: 15,6 - 29,1% forbedring

Splinter Cell Chaos Theory: 10,5 - 33,3% forbedring

Half-Life2: ixbt01 demo: 0,6 - 5,1% forbedring

DOOM III High mode: -0,2 - 21,3% forbedring

Chronicles of Riddick, demo 44: 4,1 - 31,5% forbedring

3DMark05: 13,3 - 37,7% forbedring.

 

De laveste tallene er som oftest 1024x768 uten AA og AF, mens de høyeste tallene som oftest er 1600x1200 med eller uten 4xAA og 16xAF.

 

De ekstra shader-motorene og økningen i transistorer på 19% har altså gitt valutta for pengene. Det er store ytelseforbedringer over hele linja, særlig i de mest krevende spillene og i de oppløsningene som trenger det mest. (De oppløsningene som er på vippen til å være spillbare).

 

Siden det tidligere ble avslørt at en økning av minne fra 256 til 512 MiB ikke har noen store innvirkninger på ytelsen er det nå godt å se at flere shadermotorer er en velfungerende oppskrift på bedre ytelse. Stående applaus til ATI :w00t:

Lenke til kommentar

Trodde aldri denne dagen ville komme. :whistle:

Ja ja, mange fine tester rundt på nettet allerede ialtfall. Hard[OCP] hadde noen fine benchmarks i diverse spill, bl.a. F.E.A.R., som var nokså overraskende ja. Endelig noe god sammenligning av ytelsen mellom Crossfire og SLI.

 

Hehe, forventer noe nytt fra nVidia i løpet av to uker... :roll:

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...