benyeah Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 Hei, jeg kjøpte for en god stund tilbake en spill fra en internettbutikk. Jeg har ikke DVD-rom på PCen min, så jeg ville undersøke om spillet ville komme i CD-ROM-format. Det er bilde av et cover med PC CD-ROM på bildebeskrivelsen. Men for å være på den sikre siden, sendte jeg en mail til de hvor jeg spurte om hvilket format spillet ville komme på. Da svarte de: "Spillet vil komme i PC CD-ROM format - så du kan trygt bestille spillet! God jul!" I dag mottok jeg spillet, men det viser seg nå at det er DVD-ROM, fantastisk typisk. Jeg kjøpte to kopier, hvor jeg skal gi det ene spillet til en venn, som jeg tror har DVD-ROM. Men jeg sitter jo her med et spill jeg ikke kan bruke, så det sender jeg nok i retur. MEN, jeg lurer på om det da er mulig for meg å ta med en brenne-CD opp til vennen min, og brenne instalasjonsfila, eller hele spillet, over på den CDen, for så å legge det inn på PCen min? Er dette mulig? Glad for alle saklige svar!
pertm Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 Nå får du neppe plass til alt som er på en DVD på en CD, muligens du kan ta vekk unødvendige ting og få det til. En mulighet er jo å kjøpe seg en DVD spiller, det er jo ikke dyrt med ca 200 kr. En annen måte er å lage en virtuell DVD rom av DVDen som du kjører fra harddisken. Jeg vet det er mulig, men har ikke prøvd å gjort det selv. Litt vanskelig tror jeg det kan bli fordi du da antakeligvis må få laget et image av DVDen og få det over til din PC.
tiiim Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 haha.. har du ikke DVD-rom.. gosh, gammelt... hehe.. nej, jeg vet ikke... MEN, det som irriterer meg er hvorfor i h... kom WoW med 4 CD-er? kunne de ikke gitt ut en DVDversjon samtidig og ikke 1år senere? arghh... samme husker jeg fra the sims 2... "venligst sett inn disk 2" (...) "takk" GOOOOSH Sånn, der fikk jeg ut litt frustrasjon
Møkkalasset Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 kompisen din kan sikkert lage ein "bacup" som sagt tidlegare, så kan du kopiere den inn på pc`n din fila kjøres med daemon tools.
Laserlasse Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 Som Pertm sier - du kan forsøke å lage en et bilde av DVD'en (F eks en ISO, de fleste av de gode brenneprogrammene fikser dette), dele den opp vha winzip i passende biter, brenne det ut på CD'er og pakke ut igjen ISO'en på maskinen din hjemme. Så må du bruke et program for å simulere en DVD spiller, f eks Alcohol120 eller Daemon Tools (google), og laste opp bildet. Du må kanskje i tillegg ha en NOCD patch, ettersom du ikke kjører det fra originalCD'en. Og det er også gode muligheter for at andre ting kan skjære seg. Men det kan være verdt et forsøk
KristianF Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 Så lenge det ikke er siste versjon av StarForce 3 på spillet, så går det fint å lage en CloneCD med alcohol.
benyeah Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Skrevet 23. januar 2006 (endret) Forresten, er det en måte å sjekke om jeg har DVD-ROM på? Høres kanskje litt sært ut, men jeg vil ikke bryte forseglingen, for de idiotene jeg har bestilt ifra fortjener ikke pengene! Jeg kjøpte en gang The Sims 2 på DVD-format, og da kom det ingenting. Men CD-rommen er relativt ny. Noe jeg kan laste ned eller noe for å sjekke det? Endret 23. januar 2006 av benyeah
Matsemann Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 Du kan vel bare vise dem skjermbrevet du fikk av dem der de skriver at det er i CD format, så kan jo du bare prøve, da de har igtt deg feil opplysninger. På en måte blr denne tråden litt dum: Hvis en med det spillet her lurer på hvordan man kopierer dette, har dere her nettop forklart ham hvordan. Høyrelikk på stasjonen i min datamaskin, og velg fanen som heter "maskinvare", der får du og vite hva den heter. På min står det i tillegg utenpå selve dvd-rom'en.
Frijazz Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 Høres kanskje litt sært ut, men jeg vil ikke bryte forseglingen, for de idiotene jeg har bestilt ifra fortjener ikke pengene! Jeg kjøpte en gang The Sims 2 på DVD-format, og da kom det ingenting. 5485049[/snapback] Hvem er det du bestiller fra? Jeg ville ikke fortsatt å handle fra det nettstedet.
Kadaju Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 haha.. har du ikke DVD-rom.. gosh, gammelt... hehe..nej, jeg vet ikke... MEN, det som irriterer meg er hvorfor i h... kom WoW med 4 CD-er? kunne de ikke gitt ut en DVDversjon samtidig og ikke 1år senere? arghh... samme husker jeg fra the sims 2... "venligst sett inn disk 2" (...) "takk" GOOOOSH Sånn, der fikk jeg ut litt frustrasjon 5484881[/snapback] Hehe, vel, hadde du kjøpt Collector's Edition av WoW så hadde du fått med dvd fra dag en.
Tordenflesk Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 https://prisguiden.no/product.php?product_id=9406
Blue--Sky Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 https://prisguiden.no/product.php?product_id=9406 5486030[/snapback]
GulliveR Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 Er nok det beste å kjøpe ein DVD-rom sidan fleire og fleire spel kjem ut på DVD, i tillegg kan spele av DVDar på PCen med den Dessutan overlever nok dei fleste ei utgift på i underkant av 200kr.
benyeah Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Skrevet 23. januar 2006 Jada, jeg har ikke så god peiling på det som er inne i PCen, så jeg har ikke kompetanse til å sette inn en ny ROM. Jeg returnerer spillene, og kjøper to nye kopier fra Gamezone! Så sant det er PC CD-ROM der... Har sendt de en mail nå..
Tordenflesk Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 Skru ut/inn 4 skruer, og plugge et par kabler er alt som skal til. CD er et døende format. Du kommer til å slite hardt med å tviholde på CD-rom'n din. Dessuter er det billigere og kjøpe DVD-rom, enn å kjøpe spilla på nytt.
Bear^ Skrevet 23. januar 2006 Skrevet 23. januar 2006 Om du har en kompis med DVD rom, er det bare å gjøre følgende: 1. Dra til kompisen din (ta med maskinen) 2. Koble til nettverk 3. La kompisen din dele sin DVD rom og bruk den til å innstallere spillet 4. Crack Eller 1. Dra til kompisen (ta med maskinen) 2. Lag DVD iso og kopier over (MagicISO) 3. Last ned og innstaller Daemon tools 4. Mount DVD ISOen i Daemon tools og start virtuel stasjon 5. Innstaller spillet Husk å la daemon tools kjøre i bakgrunnen når du skal spillet spillet. Må også si det er meget enkelt å skifte CD stasjon til DVD stasjon. 1. Åpne og koble fra IDE og strømkabel (er bare 2 kabler uansett) 2. Dra ut CD stasjonen 3. Sett inn DVD stasjonen. Koble til IDE og strømkabel. Pluss at det skal nå godt gjøres at du ikke har en eller annen kompis eller nær slekt som kan hjelpe med å plassere i en ny DVD stasjon.
benyeah Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Skrevet 23. januar 2006 Jada, jeg har ikke så god peiling på det som er inne i PCen, så jeg har ikke kompetanse til å sette inn en ny ROM. Jeg returnerer spillene, og kjøper to nye kopier fra Gamezone! Så sant det er PC CD-ROM der... Har sendt de en mail nå.. 5486991[/snapback] Skal kjøpe ny PC snart uansett. Vel, det er mer av prinsipper av at jeg ikke ønsker å legge det inn hos en venn osv. Det er fire uker siden jeg bestilte spillet, det skulle egentlig bare tatt to dager. Utrolig dårlig service! Prinsipper, gutta!
benyeah Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Skrevet 24. januar 2006 Bestilte det fra Playx.no - elendig service og trege leveringer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå