Gå til innhold

AMD X2 3800+ overklokking


Anbefalte innlegg

Nei må ordne noen finanser først :p

 

Har fått solgt P4en min nå, så nå har jeg et Asus A8N sli og en AMD 3500+ igjen. Brøl ut hvis noen er interresert.

 

Forhåpentligvis skal jeg få kjøpt en i løpet av uka.

5683052[/snapback]

 

Hvordan klokker den 3500+'en forresten?

5686968[/snapback]

 

Det er en av disse 3500 ene med Clawhammer kjerne. Men den klokker ikke så vannvittig bra syntes jeg. Gjør vel ca. 2,7Ghz PI stabilt. Har kjørt den på 2,6 primestabilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sliter med at når jeg tester med burn-in eller prime elns så henger maskinen seg rett og slett. Bare jeg som opplever dette? Hjelper ikke å øke vcore heller.

5691833[/snapback]

 

Hvor høyt har du klokket da? Hvis jeg klokker for høyt så den blir ustabil, så fryser som regel skjermbildet under prime95 og pcen restarter seg rett etterpå. Ganske ofte så bare stopper prime når den finner en feil og da...

Lenke til kommentar
LDBHE 0601 er veldig bra. Håper jeg får en slik, henter i morgen ;)

5679314[/snapback]

 

Jeg kjøpte meg en slik på onsdag. Driver å tester litt nå.

 

Men helt klart en gullchip :D

 

X2@2,8.jpg

 

Kommer tilbake med flere resultater etter hvert....

5692324[/snapback]

 

Godt å finne likesinnede ;) Hva får du i SuperPI 1M med 2.8GHz 280x10 ? Hva er mem-timings?

Lenke til kommentar
Sliter med at når jeg tester med burn-in eller prime elns så henger maskinen seg rett og slett. Bare jeg som opplever dette? Hjelper ikke å øke vcore heller.

5691833[/snapback]

 

Hvor høyt har du klokket da? Hvis jeg klokker for høyt så den blir ustabil, så fryser som regel skjermbildet under prime95 og pcen restarter seg rett etterpå. Ganske ofte så bare stopper prime når den finner en feil og da...

5692270[/snapback]

Ja, det er det jeg "vil" at den skal gjøre. Irritabelt om jeg driver med noe og det plutselig bare henger. Dette skjedde på 2,7ghz 1,4V. 2,6ghz er stabilt. Har ikke testet så veldig mye enda.

 

aspstein: :love: Kanskje jeg skal prøve å få byttet min i en LDBHE.

Lenke til kommentar
Godt å finne likesinnede ;) Hva får du i SuperPI 1M med 2.8GHz 280x10 ? Hva er mem-timings?

5692837[/snapback]

 

Har ikke kjørt noe PI enda, men jeg har Corsair BH5 brikker som tålte 260Mhz 2-2-2-5 på den gamle CPUen, så det skal ivertfall ikke være noe dårligere på denne :cool:

 

aspstein: :love: Kanskje jeg skal prøve å få byttet min i en LDBHE.

5692968[/snapback]

 

Ja det syns jeg absolutt. Min og oysfaerg`s kommer fra datakjeden :cry: som sikkert igjen får dem fra Norek.

Lenke til kommentar
LDBHE 0601 er veldig bra. Håper jeg får en slik, henter i morgen ;)

5679314[/snapback]

 

Jeg kjøpte meg en slik på onsdag. Driver å tester litt nå.

 

Men helt klart en gullchip :D

 

 

Hvilken kjøling har du, og hva slags temperatur får du på 2xprime95 på 2,8GHz? Ikke stock-volt, antar jeg?

 

- Trond

Lenke til kommentar

Aha, jeg ringte ned på datakjeden her i Trondheim før jeg kjøpte, og fikk vite at den hadde den inne, men så skulle jeg bestille noe mer på shg + at jeg ikke hadde tenkt meg inn til byen med det første. Fikk høre at en annen hadde fått en slik derfra og, så tok sjansen.. Hvis jeg får solgt den til en rimelig pris, eller får solgt fasekjøleren så kanskje jeg kjøper en ny...

Lenke til kommentar

Hvilken kjøling har du, og hva slags temperatur får du på 2xprime95 på 2,8GHz? Ikke stock-volt, antar jeg?

 

- Trond

5693209[/snapback]

 

Volt er satt til 1,425 i bios, viser 1,41 i cpuz og i everest. Tempen er med 8 timer full priming på 2,85Ghz 43C :cool:

 

Har vannkjøling da, men blokka kommer fra verdens eldste waterchill sett. Er helt tom inni :!:

Lenke til kommentar
Ser ut som jeg sliter litt med PSUen min her. Har egentlig brukt den litt for lenge tror jeg :p

 

Skal prøve å montere en ekstra PSU i maskinen og se hvor vi havner hen da....

5703601[/snapback]

 

Jeg har også koblet 2x PSU :) 1000W duger fint

5704059[/snapback]

 

Ja det blir vel to på meg og. Billigst slik :p

Lenke til kommentar

Kjører en x2 3800+ E6 stepping på 10x245, og 1.475v, er litt skuffet, så anbefaler ingen kjøpe denne revisjonen av cpu'en da den overklokker heller dårlig, ved 10x250 og samme spenning fryser apps seg i windows fra tid til annen, bf 2 hopper ut til desktop osv osv. :(

Lenke til kommentar
Kjører en x2 3800+ E6 stepping på 10x245, og 1.475v, er litt skuffet, så anbefaler ingen kjøpe denne revisjonen av cpu'en da den overklokker heller dårlig, ved 10x250 og samme spenning fryser apps seg i windows fra tid til annen, bf 2 hopper ut til desktop osv osv. :(

5728191[/snapback]

 

Øk spenningen, bare ikke skyld på meg om noe går gale. :-)

Jeg kjører min på 1.65 volt og har hatt den opp i 1.80 volt. Kjører 1.65 volt til vanlig, men den klarer kun 2.63 GHz på denne spenningen, hvis jeg vil kjøre enda høyere frekvens må jeg øke spenningen enda mer.

Lenke til kommentar

-> ManagHead: nei har ikke det, normalt tar jeg bilder av alle nye komponenter før jeg monterer(med tanke på slikt som det her), denne gang var et unntak(da jeg var SÅ sikker på 2.5GHz som er optimalt med tanke på minnet mitt). Joda mener bestemt jeg har husket alt, har en athlon 64 3200+ som jeg har overklokket tidligere(og lekt med), og samme settinger her som på den(foruten at jeg har økt spenningen på x2 cpu'en)

 

-> Corge: Har hørt at på luft er 1.5v max på luftkjøling, mulig jeg som er litt feig, men kjennes på magefølelsen som om max spenning er det jeg har nå?!

 

 

edit: tok sjekka cpu stepping og produksjonsdag etc av mangel på noe annet gjøre ;) Samme CPU som du ManagHead :S

 

ADA3800DAA5CD

CCBWE 0601XPMW

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...