Gå til innhold

Spillverket.no: Debatt om ny forumstruktur på Gamer.no


Hvilken forumstruktur bør vi jobbe mot?  

388 stemmer

  1. 1. Hvilken forumstruktur bør vi jobbe mot?

    • Forslag 1 (av Gamer.no)
      105
    • Forslag 2 (av Gamer.no)
      42
    • Forslag 3 (av Gamer.no)
      67
    • Forslag 4 (av Gamer.no)
      37
    • Forslag 5 (av ness)
      50
    • Forslag 6 (av Heales)
      16
    • Forslag 7 (av Craaash)
      35
    • Behold strukturen som den er
      25
    • Noe helt annet
      11


Anbefalte innlegg

TSP: Leste faktisk en gang for en god stund siden om en nokså seriøs undersøkelse som sa at folk flest syntes 3 klikk burde være max for å finne slik info. Jeg merker selv at 4-5 klikk bare for å i det hele tatt kunne se NOEN poster om emnet jeg leter etter blir tullete i lengden.

 

Nei, kan vi klare oss uten for mange underkategorier tror jeg det er best.

 

Så slik jeg ser det: Forslag 1: Med underforaer, 2: standard, 3: forkortet og 4: jalla!

 

Selv stemmer jeg 3.

5430733[/snapback]

 

Men nå er jo ikke det noe problem ettersom underkategoriene står listet horisontalt under hovedkategorien. Gjør ihvertfall det med IPB Default Skin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag 2 virker lovende. Kategoriene er 100% kurante.

Hvem mener dette er for mye?

 

* Generelt

* PC

* Nintendo

* PlayStation

* Xbox

* Håndholdt

* Retro/Arcade/Import/Annen spillkonsoll

* PC - Teknisk

* Konsoll - Teknisk

* Spillforum - for de mest omdiskuterte

* Modifikasjoner

* Guild/klandiskusjon og rekruttering

* LAN-parties

* Diskutér artikler (Gamer.no)

* Tilbakemeldinger, ris og ros (Gamer.no)

 

 

Håndholdt

Denne kategorien er et must, ingen tvil.

Den gir en bedre oversikt og mindre rot i de andre kategoriene.

Blir noen forvirret og gal av denne kategorien?

Har du spørsmål om spill, pixelfeil på skjermen, mistet den i bakken - velkommen.

 

Retro/Arcade/Import/Annen spillkonsoll

Vet ikke hva jeg vil kalle denne kategorien.

Den blir kanskje ikke overbrukt. Men den oppfordrer til tråder om diverse godsaker. Og gjør det mye mer oversiktlig.

Uten den, føler jeg at noe mangler.

Dere sier det selv, Generelt blir raskt en rothaug.

 

Konsoll - Teknisk Kabling/Chipping

PC - Teknisk Hardware/Feilmeldinger

De nye "Spørsmål og Svar". Med fokus på tekniske spørsmål.

 

Med slike kategorier, vil spill, utviklere, nyheter, rykter, hype og firma-diskusjoner holdes i til sine Generelt/PC/Nintendo/PS/Xbox-kategorier. Håper jeg.

 

 

Ingen lett oppgave dette.

Dette er jo ikke store forskjellen fra slik det er nå. Bare at konsoll er splittet opp.

Men jeg mener denne vil fungere bra i praksis. Ikke for mye, ikke for lite.

Lenke til kommentar

Av de tre nevnte forslagene er forslag 3 klart best, men når det er sagt er det ikke perfekt.

 

Hensikten med en forumstruktur skal jo helst være at man både finner lett frem, ikke misforstår hvor man skal poste, hva som befinner seg bak navnet på det enkelte forum og sørger for at det er et jevnt aktivitetsnivå innenfor de forumnavnene man ender opp med.

 

Tar man utgangspunkt i forslag 3 så består dette av:

 

* Generelt

* PC

* Nintendo

* PlayStation

* Xbox

* Spillforum - for de mest omdiskuterte

* Modifikasjoner

* Guild/klandiskusjon og rekruttering

* LAN-parties

* Diskutér artikler (Gamer.no)

* Tilbakemeldinger, ris og ros (Gamer.no)

 

Mitt første spørsmål er jo hva i all verden "Generelt" er ment å være? Alle andre nødvendige kategorier er tatt med, og personlig skjønner jeg ikke hvorfor man i det hele tatt skal ha en "Generelt" kategori.

 

Hvis det er slik at konsoller på død og liv må deles opp i egne brands er det greit med Nintendo, Playstation og Xbox, men personlig synes jeg det ville vært mye greiere med kun en kategori som kalles for "Konsoll"

 

Veldig mange av oss har mer enn en konsollplattform, og mye av sjarmen og mengden av antall postinger vil forsvinne hvis dette skal deles opp i 3 kategorier. Samtidig er det temmelig mange hardbarkede fanboys som ikke har vondt av å bli "tvunget*" på seg litt informasjon om andre plattformer enn sin egen fanboy plattform.

 

Så enten forslag 3 uten "Generelt", og optimalt med Nintendo, Sony og Xbox inn i en ny kategori som kalles "Konsoll".

Endret av Heales
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Har lest litt gjennom tråden, og jeg synes at craaash sitt forslag er et av de bedre. Man får da delt opp såpass bra at det ikke bør være tvil om hvor tråder skal, og de som har flere konsoller bør ikke ha noe problem med å dukke innom de forskjellige forumene.

Jeg pleier bare å kjøre de forskjellige forumene opp i tabs i Firefox, og synes dette funker ganske så greit.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg bruker konsoll delen hver dag, og det er helt kaos der inne nå.

Jeg begynner faktisk som mange andre å bli mektig irritert over at det ikke er delt opp slik det burde ha vært. 90% av postene er xbox360, og mange av postene vet du ikke hva er før du klikker deg inn på dem (og merker da at det er xbox360)

 

VÆR SÅ SNILL! Lag nye kategorier før forumet flyter helt ut.

Det er så sinnsykt mange som ønsker dette nå, bare se på andre tråder. Er det ikke på tide å gjøre noe med dette snart? Kan jo ikke være slik fremover, seriøst?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser et stort behov for å få ryddet opp i strukturen på forumet. Klarer ikke å bli helt enig med meg slev på hva som er en fornuftig inndeling når det gjelder spilldelen av forumene.

 

Bør man kun lage en

 

Sony spillemaskiner

 

Microsoft spillemaskiner

 

Nintendo spillemaskiner

 

Andre konsoller/retro

 

pluss alle de obligatriske forumene

 

Eller bør man også lage undernivåer på hvert forum ala

 

Sony

Playstation1

Playstation2

Playstation3

PSP

 

Nintendo

Gamecube

Revolution

Gameboy

DS

Eldre konsoller

 

Microsoft

Xbox

Xbox 360

XgameZ (Eller hva de nå kommer til å kalle sin håndholdte)

+ obligatoriske forumer

 

Hadde vært 1000 postinger om dagen hadde nok denne siste inndelingen hatt sin hensikt, men jeg tror det kan være en fordel å holde seg til KISS regelen (Keep It Simple, Stupid) slikt at det ikke blir for mange nivåer som vist i det øverste eksemplet. Veldig viktig å tenke på at inndelingen virker enkel for de som tross alt skal poste og lese her.

 

Et annet problem er HARDWARE. PC folket har sitt eget hardwareforum med nivåer for hver eneste duppeditt i PC'en. De har overhodet ingen behov for å diskutere slik på gamerforumet. Konsollfolket har ingen slike hardware grupper. Ser det er kommet forslag om et eget konsoll teknisk forum på gamer. Bør det ikke heller lages enge grupper på hardware sine diskusjons områder der hver konsoll-leverandør får sin gruppe framfor å lage hardware grupper på gamerforumet? Med alt tilleggsutstyret vi får se etterhvert tror jeg det hadde vært fornuftig. Spørsmål er da om ikke disse bør ligger på GAMER allikevel for lesbarhetens skyld delt inn i spill og hardware.

På denne måten hadde vi fått skilt de rene spillgruppene fra hardwarediskusjonene. Hva er synspunktene på dette?

 

Spørsmål og svar / diskusjon inndelingen som er i dag er meget uheldig. Folk poster det samme begge steder. Noen som kjenner forhistorien argumentene til at det i sin tid ble denne inndelingen?

Lenke til kommentar
== FORSLAG 1 ==

 

* Generelt

* PC

* Konsoll

> Nintendo

> Sony

> Microsoft

> Andre/felles

* Spillforum - for de mest omdiskuterte

* Modifikasjoner

* Guild/klandiskusjon og rekruttering

* LAN-parties

* Diskutér artikler (Gamer.no)

* Tilbakemeldinger, ris og ros (Gamer.no)

 

 

Spørsmål1: Generelt Hva er tenkt som description på Generelt? Er det ment som et generelt forum der alt mellom himmel og jord kan diskuteres, eller menes det Generelt om spill også brettspill soduko og poker, nettpoker og annet?

 

Spørsmål2 Hvilke nivåer er tenkt under Nintendo, Sony, Microsoft og Andre felles? Hadde vært greit å se hvor detaljert trådstarter har tenkt det.

 

Det burde vel heller ikke være noe i veien for å benytte en struktur ala den som ligger på xbox scene http://forums.xbox-scene.com/index.php

 

Der vises først en kategori som en description se feks forumavsnitt to med over skrift Xbox360 forums. I denne "boksen" ligger alle forumene.

 

Kunne man ikke laget et lignede ala ekspemplet over der overskrift var Sony Konsoller og direkte under her lagt alle relevante sony konsoller som forumkategorier? Da slipper man å klikke på Sony konsoller får å komme til en ny liste med de relevante konsoller i. Man hadde da fått en lengre liste med alle forumkategorier under der man ikke behøvde å klikke for å se underkategorier.

 

Tror det er bedre å ha en lang liste med forumer alle forumer ennå ha underkategorier man må klikke seg inne i. Ta f.eks. "forum for de mest poplære spillene" er i dag. Heller en boks med overskrift og alle forumer rett under. Som flere andre nevner her er for mange museklikk fy fy.

 

Da må vi finne ut om lange forumlister er mer eller mindre fy fy en underkategorier som forumlister som fører til flere museklikk. Ser at hele diskusjon.no er bygget opp på denne måten.

 

Med disse tanker i minnet synes jeg forsalg 1 foreløpig virker best.

 

Edit:En helvettes masse skrivefeil

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Takk for all støtten folkens :love:

 

Tror det er bedre å ha en lang liste med forumer alle forumer ennå ha underkategorier man må klikke seg inne i. Ta f.eks. "forum for de mest poplære spillene" er i dag. Heller en boks med overskrift og alle forumer rett under. Som flere andre nevner her er for mange museklikk fy fy.

 

Da må vi finne ut om lange forumlister er mer eller mindre fy fy en underkategorier som forumlister som fører til flere museklikk. Ser at hele diskusjon.no er bygget opp på denne måten.

Her er jeg for øvrig helt enig med deg, Mazeking.

Det hadde vært fantastisk å hatt en så detaljert layout á la Xbox-scene, eller Battlefield.no her.

Men dette er fremdeles Hardware.no, og det må vi respektere.

En så stor forandring skjer ikke med det første. Selv om det bør.

(Jeg synes forumet lider av mye trykk trykk klikk fy klikk fy fy)

 

 

Craaaaaaaaaash sitt forslag er forsåvidt greit. Tror dere folk kommer til å skjønne hva man skal poste uner PC teknisk og konsoll teknisk?

 

Veldig viktig at det er noen fonuftige descriptions på forumene.

5616069[/snapback]

Angående PC - Teknisk og Konsoll - Teknisk.

På Hardware-delen av forumet blir det postet feil av typen alt mulig.

Det kan gjøre det noe knotete å finne frem/søke. Og som kan resultere i flere nye tråder.

Pluss, det å ønske seg en egen Spill/konsoll-del under Hardware-forumet ser jeg ikke hensikten i.

Misfortå meg rett.

Det jeg vil frem til, er at spørsmålene, under teknisk, omhandler spill, spilling og atter spill. Noe som gjør det enklere å finne ut av de mest kjente/populære feilene for de som vil spille.

 

Med andre ord: Alt som handler om spill kan samles her? :)

Det tror jeg du også kom frem til?

 

 

Angående Håndholdt.

Det er sikkert noen som vil splitte opp denne kategorien. (PSP, DS & Gizmondo, etc.) Men ikke jeg. Tror jeg.

Siden dette forumet neppe blir sprengt, er det greit å få info om "alle på en gang".

Spesielt for "de-som-ikke-har-bestemt-seg-for-hvilken-enda" og fanboys (dere som ikke vil splitte opp Konsoll vet hva jeg snakker om).

 

 

Jeg er spent på hvordan det hele vil ende. Jeg vil helst se en totalforandring over hele Hardware.no.

(Les: Bokser med kategorier, deretter underkategorier. Alt på en side)

Men vi kan da gjøre Gamer.no så kos og brukervennlig som mulig, i mellomtiden(?)

 

 

PS: Hva er Generelt? Det er da bra forklart av Gamer.no.

Generelt

Her foregår diskusjoner og meningsytringer om spill, hardware og spillbransjen uavhengig av format.

Endret av craaash
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Å blande bruktmarked med retro tror jeg blir litt tullete. Skal noe selges, så har vi eget bruktmarked her. Retrodelen er jeg knusende enig i:)

5688395[/snapback]

Var bare i parantes. Uansett tror jeg å LINKE til bruktmarkedets egen retro-del, hadde ført til at bruktmarkedet ble brukt mer.

Lenke til kommentar

== FORSLAG 3 ==

 

* Generelt

* PC

* Nintendo

* PlayStation

* Xbox

* Spillforum - for de mest omdiskuterte

* Modifikasjoner

* Guild/klandiskusjon og rekruttering

* LAN-parties

* Diskutér artikler (Gamer.no)

* Tilbakemeldinger, ris og ros (Gamer.no)

 

Stemmer for forslag 3 :yes:

Lenke til kommentar

Forslag 3 ja :p

 

 

Skulle ønske vi kunne rydde opp i "Spillforum - for de mest omdiskuterte".

 

Etter min mening syntes jeg noen av dem burde gå vekk, eller byttes.

 

For eks, Guild wars, Star Wars, Far Cry og GTA. Men det er jo bare meg :p.

Syntes ikke det er så mye aktivitet der inne.

 

Og/Eller legge til noen nye?

Endret av bte
Lenke til kommentar

På tide å slutte snakkinga og heller handle litt? Tror de fleste brukere som vil/kan si noe allerede har fått sagt det. Vil dere ha fler meninger får dere evt lage en artikkel på gamer.no om det.

 

Syns vi skal få på plass en ny løsning om ikke så lenge hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...