Gå til innhold

Spillverket.no: Debatt om ny forumstruktur på Gamer.no


Hvilken forumstruktur bør vi jobbe mot?  

388 stemmer

  1. 1. Hvilken forumstruktur bør vi jobbe mot?

    • Forslag 1 (av Gamer.no)
      105
    • Forslag 2 (av Gamer.no)
      42
    • Forslag 3 (av Gamer.no)
      67
    • Forslag 4 (av Gamer.no)
      37
    • Forslag 5 (av ness)
      50
    • Forslag 6 (av Heales)
      16
    • Forslag 7 (av Craaash)
      35
    • Behold strukturen som den er
      25
    • Noe helt annet
      11


Anbefalte innlegg

Hvorfor må vi bytte da? Synes det er ganske bra som det er, jeg! :)

 

Eneste endringen jeg kunne tenke meg er at man setter

*Playstation

*Xbox

*Nintendo

*Håndholdt (uten noen underkategorier for den - blir alt for mye da!)

*Andre/Felles

... under konsoll-kategorien. De "begynner" jo å bli nokså populære de også. :)

 

Update: På anmodning av administrator skal jeg prøve å utdype meninga med innlegget mitt litt mer...

 

Jeg synes først og fremst at måten vi har det i dag er veldig fin, og at den trenger minimalt med endringer.

Når det kommer til visse ting er jeg en ganske konservativ type (ble blant annet misfornøyd med ny-skinnet til Gamer.no og forumet - Noe jeg har vennet meg til i ettertid), så det er vel hovedgrunnen til at jeg er litt skeptisk til endringen.

 

Jeg synes ikke det blir noe spesielt rot på forumet, jeg. Det kan av og til bli litt smårot fordi enkelte halvlate eller uobservante brukere bare poster der hvor de selv måtte ønske det, slik som et spørsmål til et spill i "diskutèr spill" når det finnes en "spørsmål og svar"-kategori rett under.

Generelt sett synes jeg forumet er kjempefint som det er. Alt er satt opp på en såpass logisk måte at ingen (med øyne og en kvart hjerne) burde hatt vanskeligheter med å forstå hvor de aller fleste postene skal opprettes. Feiltakelser er det, og det vil det så absolutt være uansett om vi endrer på forumet.

 

Nå er jeg sjelden eller aldri på konsoll-forumet, siden jeg stort sett kun forholder meg til PC.

Uansett tror jeg det er her det er mest nødvendig med en endring.

 

Mange konsollbrukere synes kanskje det blir litt plagsomt å ha tråder fra alle konsollene i samme kategori, da hver av konsollene er (nesten) like populære diskusjonstemaer som PCen.

 

Derfor tror jeg at det kunne vært fint med underkategorier til "konsoll" (Playstation, Xbox, Nintendo, håndholdt, Andre/Felles, osv), da det blir lettere for hver å finne trådene som er skrevet.

Når det skrives mange tråder hver dag, kan det hende at selv nye tråder som man nettopp har skrevet i, vil bli presset til side 2 og 3, noe som blir litt "slitsomt", da man må lete gjennom flere sider for å finne trådene (vi alle vet vel hvor "god" søk-funksjonen her på forumet er?).

 

Grunnen til at jeg synes at det blir litt teit å kalle kategoriene "Sony, Nintendo og Microsoft" i stedet for "Playstation, Nintendo og Xbox", er ikke så veldig konkret. Jeg synes bare det blir litt snålt. Vi diskuterer jo ikke produsenten, men produktene. I så tilfelle synes jeg nesten vi måtte ha underkategorier til produsent-navn-kategoriene, noe som ville blitt litt mye klikking for å komme seg et sted. Det kommer jo ikke noen ny konsoll fra Microsoft eller Sony med annet navn enn "Xbox" eller "Playstation" i den nærmere tid likevel!

Hadde jeg kunne bestemt, ville jeg hatt produkt-navnene, og ikke produsent-navnene på kategoriene.

 

Diskusjoner som angår andre konsoller enn Xbox, PS eller Nintendo, samt diskusjoner som angår flere konsoller, tar vi da i "Andre/Felles", en kategori som vi MÅ ha. Uten den vil det bli forferdelig rotete, da det finnes mange spørsmål og svar/diskusjoner som angår flere konsoller.

 

Jeg vil sette opp et nytt forslag, som jeg kunne tenke meg å ha, om vi absolutt må endre da.

"*" betyr hovedkategori, altså de som vises på forsiden til forumet. "-" er underkategorier.

Det som står etter kategoriene skal selvfølgelig ikke være med i forum-navnene...

Det som står i parentes er eventuelt.

Navnene er heller ikke noe jeg sier at vi kan bruke. De må for all del kalles hva som helst. Jeg skriver dem bare ned slik at folk skal forstå hva de skal inneholde.

 

*Generell diskusjon - for alle spillkonsoller, også PC

-(Spørsmål og svar) - Kanskje ikke fullt nødvendig, men det finnes spørsmål som angår alle konsollene og PCen!

*Diskusjon ang. PC

-Spørsmål og svar

*Diskusjon ang. Konsoll

-Playstation

-Xbox

-Nintendo

-(Håndholdt) - Trengs egentlig ikke, da folk kan bruke "Andre/Felles". De er ikke SÅ populære!

-Andre/Felles

-Spørsmål og svar - Denne er felles for alle konsollene, da det blir mye å ha èn for hver konsoll!

* Spillforum - for de mest omdiskuterte - Selvfølgelig med sine underkategorier

* Modifikasjoner

* Guild/klandiskusjon og rekruttering

* LAN-parties

* Diskutér artikler (Gamer.no)

* Tilbakemeldinger, ris og ros (Gamer.no)

 

Det blir mange kategorier, men om vi skal endre, tror jeg nesten det må bli sånn.

 

Jeg tror det er viktig at vi holder "spørsmål og svar" og "Diskutèr"-forumene adskilt, og ikke bare bruker "diskutèr". Det blir lett mye rot om vi skal ha spørsmål mikset med diskuteringer. Tror også det er lurt å ha èn "spørsmål"-kategori for både konsoll-delen, PC-delen og den generelle delen. Samme grunn som over, fordi det blir mye rot om man skal ha spørsmål angående konsoll sammen med de angående PC. Da må det bli sånn at folk skriver "Trenger hjelp til Batman Begins - Xbox!", og veldig mange vil nok ikke tenke på at de må legge til "- Xbox", noe som igjen vil føre til enda mer rot.

 

Alternativ 4 (som står i første post) tror jeg i allefall er helt uaktuell, da det vil bli horribelt mange feilpostinger til enhver tid.

Noen spill går over flere kategorier, mens andre spill nesten ikke går under noen kategori i det hele tatt (om dere skjønner hva jeg mener). Dessuten kan det være delte meninger om hva slags kategori visse spill går under.

 

Har skrevet så mye nå, tror det er noe jeg har glemt også. Om det finnes spørsmål til det jeg skriver, må dere bare spørre (enten her, eller via PM). :)

 

EDIT: Gramatikken min må gjøres noe med. Den er dassings! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
[iC,13/01-2006 : 15:14]Hvorfor må vi bytte da? Synes det er ganske bra som det er, jeg! :)

 

Eneste endringen jeg kunne tenke meg er at man setter

*Playstation

*Xbox

*Nintendo

*Håndholdt (uten noen underkategorier for den - blir alt for mye da!)

*Andre/Felles

... under konsoll-kategorien. De "begynner" jo å bli nokså populære de også. :)

5432346[/snapback]

Slik er det også hos meg, jeg finner fort frem her på forumet *applaus,* mulig at det er litt rotet med de tre PC-kategoriene... Ellers er alt bra ;)

 

EDIT: Hmm, jeg tror jeg skriver et litt lengre innlegg etterpå...

EDIT: Hmm, MeTa][ic, det virker ikke å quote deg :D

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Jeg er svak for tematisk inndeling (Forslag 4), men jeg ville vel kuttet ned litt på antallet kategorier der. Men det er vel ganske naturlig at de som har mange plattformer enklest finner det som intresserer dem når det er inndelt tematisk, mens det er i den som kun har én plattform eller to sin interesse å få informasjon filtrert etter plattform.

Lenke til kommentar
Hvorfor må vi bytte da? Synes det er ganske bra som det er, jeg! :)

 

Eneste endringen jeg kunne tenke meg er at man setter

*Playstation

*Xbox

*Nintendo

*Håndholdt (uten noen underkategorier for den - blir alt for mye da!)

*Andre/Felles

... under konsoll-kategorien. De "begynner" jo å bli nokså populære de også. :)

5432346[/snapback]

Jepp, men tror nok PSP og DS måtte hatt vær sin kategori.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
[iC,13/01-2006 : 18:14]Det synes egentlig jeg også, men jeg synes det blir teit å dele inn konsoll-kategoriene etter produsenten.

5433305[/snapback]

Hvorfor det? Det kommer vel til å komme mer fra de tre produsentene i fremtiden! Det kan lønne seg og tenke fremover...

 

PS: Forslag 3 er best...

 

EDIT: LEIF! :realmad:

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Det kan alltids gjøres små endringer i forumet. Det gjøres det jo ofte. Upopulære kategorier blir jo fjernet av og til. Noen små vrier er ikke så alt for vanskelig. :)

5433402[/snapback]

Jepp, men om det blir en "extreme rengjøring," så kan det ta tid! Det er vel et av problemstillingene!

Lenke til kommentar

Jeg må nå ærlig talt si at jeg syns det fungerer bra som det er idag for min del...

Problemet er ikke strukturen her, problemet er som med alt annet, nemlig de forskjellige brukerne.

Uansett hvordan dere setter opp denne strukturen så vil det bli rot så lenge dere er en side som omhandler pc, konsoller, debatter om ditt og datt, omtaler osv...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Jeg må nå ærlig talt si at jeg syns det fungerer bra som det er idag for min del...

Problemet er ikke strukturen her, problemet er som med alt annet, nemlig de forskjellige brukerne.

Uansett hvordan dere setter opp denne strukturen så vil det bli rot så lenge dere er en side som omhandler pc, konsoller, debatter om ditt og datt, omtaler osv...

5433758[/snapback]

Det er jo også et problem, men det eneste er at brukerne vil nok ikke slutte og poste som de gjør nå... Jeg liker også strukturen, men den mangler liksom litt...

Lenke til kommentar
Vel, ingen av disse alternativene illustrerer en Kjøp-, salg- og bytteseksjon, som alle andre spillsider har per idag. Tør jeg spørre hvorfor ikke?

5439019[/snapback]

 

Regner med at vi ikke har noen sånn seksjon skrevet ned her fordi vi simpelthen har et eget forum for kjøp/salg. Populært kalt "bruktmarkedet". :)

 

...Med mindre det har blitt fjernet da... :hmm:

Lenke til kommentar
Vel, ingen av disse alternativene illustrerer en Kjøp-, salg- og bytteseksjon, som alle andre spillsider har per idag. Tør jeg spørre hvorfor ikke?

5439019[/snapback]

Vi har bruktmarkedet for den slags. Det er vel ikkje eit behov for ein eigen kategori utan om det.

 

Hvorfor oppretter dere ikke en off topic seksjon der alle telletrådene som dere er så glade i kan ligge?

5439082[/snapback]

Er det eit behov for dette da? Forumet har ein off-topic del der ymse poster høyrer heime. Telletråder er ikkje ønska uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...