Gå til innhold

Hyundai flat skjerm har ikke flatt bilderør!


jonathan

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått den fete hyundai flat skjermen q910 sølv sort fra databutikken. Men jeg ser nå at bare glassplaten er flat og ikke bilderøret! Det hjelper liksom ikke stort..

 

Jeg ringte psdata og spurte og de sa at mange av de billige flat skjermene ikke hadde flatt bilderør, bare flatt glass. Min sony g200 har helt flatt bilde.

 

Er dette riktig? hvordan skal man vite hvilke skjermer som er ordentlig flate og de andre som bare er bull-shit-flate?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Q910 er ikke så bra, det gjelder vel for alle skjermene med Dynaflat billedrør. La merke til en ting, når du har en sort bakgrunn kan man se refleksjon av skriften på skjermen i en buet form "bak" glasset". Veldig irriterende. Q910 hadde også håpløs geometri, de horisontale linjene var ikke veldig rette, spesielt i øverste del av bildet.

 

Jeg sendte tilbake min Q910 til databutikken og har bedt om en Viewsonic P90f. Den er helt flat og er av bedre kvalitet, billig er den også.

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig bare Sony med sin FD Trinitron-teknologi som skryter av at de har helt flatt bilderør. På de skjermene er i hvert fall geometrien helt topp.

 

Hadde uansett ikke kjøpt noe med navnet Hyundai. Navnet klinger fra før av veldig dårlig i mine ører.

Tenker på bilen "Hyundie Accident" :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-10 14:30, jonathan skrev:

Har nettopp fått den fete hyundai flat skjermen q910 sølv sort fra databutikken. Men jeg ser nå at bare glassplaten er flat og ikke bilderøret! Det hjelper liksom ikke stort..


Jeg ringte psdata og spurte og de sa at mange av de billige flat skjermene ikke hadde flatt bilderør, bare flatt glass. Min sony g200 har helt flatt bilde.


Er dette riktig? hvordan skal man vite hvilke skjermer som er ordentlig flate og de andre som bare er bull-shit-flate?


 

 

Du har 14 dager angrerett! Bruk den.

 

Forøvrig tipper jeg at Forbrukerrådet hadde sagt at dette er uriktig markedsføring. Når det står "Flat" i varebeskrivelse så forholder kunden seg til det. Det er selgeren (som kjenner varen) som i teksten skal ta evt. forbehold så ikke det kan gi grunn for misforståelser.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Sjekk demovarer hos Komplett!!!

Var inne der på søndag, så at de hadde en NEC Multisync FE 991 silver bezel skjerm der til 2800.

Dette er en skjerm med SuperBright Diamondtron billedrør som er 19 tommer. Hadde en NEC FE700+ før og den var super. Så når jeg skriver dette kikker jeg inn i min NYE FE991SB skjerm som bare ruler!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...