Gå til innhold

Sony i et alvorlig PS3/Blu-Ray dilemma


Jc-g

Anbefalte innlegg

Den vil komme med Blue-Ray og denne artikkelen er bare ment for å skape noen tvil som ikke burde være med Sony. Det Sony ikke er sikre på er om de skal ta i bruk 2X eller 4X Blue-Ray spillere. 4X spillerne koster over dobbelt så mye så der ligger temaet, men Sony har vel garantert bestemt seg for lenge siden.

 

PS3 vil heller ikke kopiere Xbox Live! og eneste de sa var at de skulle matche Xbox Live! + mye mer.

Fortsatt litt ukjent på hva Sony skal gjøre her men dette er japser tross alt og de tenker bestandig nytt ! Det som mest trolig kommer til å være er ett sykt stort Playstation nettverk aka Playstation Media Network som kobler sammen med all mulig enheter i din stue samt PSP som mange vet er nummer 1 håndholdte konsoll.

 

Alt fra å se hverandre via webcam til å snakke med hverandre overalt du måtte befinne deg. Mange regner med at Playstation Media Network vil være nestegenerasjons nettverk på mange måter. Det meste med PS3 vil være NextGen altså :)

 

Til han nedenfor: Hvorfor vente på PS3 når du kan kjøpe Xbox360 ? Fordi det er en bedre konsoll ? Hvorfor kjøpe Xbox360 når det ikke er noen gode titler, den bråker, mye problemer med den, ikke mye forskjell fra en PC .

5609939[/snapback]

 

Jeg begynner å bli alvorlig lei fanboy faktene dine.

Du ANER ikke hva du snakker om, men like vel legger du frem all synsingen din som rent fakta. Leste gjennom noen poster av deg, og trenden går igjen i alle postene dine. Det virker som om du med vilje prøver å spre usann informasjon om X360 og PS3. Dersom du ikke har noe konstruktivt å komme med, synes jeg du burde holde deg borte fra diskusjonene.

Det skal dog sies, at du av og til glimter til med noe fornuftig informasjon. Men i konsoll debattene er det som regel kun svada fra din retning.

 

 

Da må du påpeke hva som er usann informasjon . Jeg baserer min fakta direkte fra Sony selv og ikke fra TeamXbox.com som trådstarteren har gjort. Hele tråden her er basert på rykter og ingenting annet. Som jeg forklarte så er ikke Sony i ett Blue-Ray dilemma. Alt spredte seg som ild på internett etter at Sony i ett intervju var usikre på om de skulle bruke 2x eller 4x spillere.

 

Blu-ray 2x: 72Mbp / 8MBps

 

 

Blu-ray 4x: 144MBps / 18MBps

 

 

Prisforskjellen er enorm og der lå problemet for leeeeenge siden. Dette er ikke ett tema lengre.

 

Jeg legger merke til at du ble sur og hvorfor blir du sur ? Fordi jeg angriper Xbox360 ? Vel dette er ett forum og jeg må få lov til å uttale meg om mine synspunkter. For å være helt ærlig kunne jeg ha skrevet 10 a4 sider lett om dette temaet. Problemet er at du og noen andre som elsker Xbox360 ikke takler å lese hva jeg skriver. Da får du heller komme med argumenter imot men da kommer jeg til å slenge 10x sterkere tilbake med informasjon.

 

Er det feil at Xbox360 støyer ? Er det feil at Xbox360 kan kræsje ? Er det feil å si at Xbox360 ikke er nextgen ? Jeg synes ikke det.

 

Ha en fortsatt fin dag.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er det feil at Xbox360 støyer ? Er det feil at Xbox360 kan kræsje ? Er det feil å si at Xbox360 ikke er nextgen ? Jeg synes ikke det.

 

Ha en fortsatt fin dag.

5615384[/snapback]

 

1:ja det er feil (bare PS fanboys son synes den bråker)

2:Hva er det av konsoller som ikke krasjer i dag da?

3:ja det er feil

Lenke til kommentar

jeg er ingen fanboy av noe slag

 

men det stemmer at 360 høres ut som en hårføner når den loader

det stemmer å at den kræsjer i vertfall min har nå min tredje 360 de 2 første har tatt kvelden og jeg synes heller ikke at den er nextgen enda men det kommer

Lenke til kommentar

Da må du påpeke hva som er usann informasjon . Jeg baserer min fakta direkte fra Sony selv og ikke fra TeamXbox.com som trådstarteren har gjort. Hele tråden her er basert på rykter og ingenting annet. Som jeg forklarte så er ikke Sony i ett Blue-Ray dilemma. Alt spredte seg som ild på internett etter at Sony i ett intervju var usikre på om de skulle bruke 2x eller 4x spillere.

 

Blu-ray 2x: 72Mbp / 8MBps

 

 

Blu-ray 4x: 144MBps / 18MBps

 

 

Prisforskjellen er enorm og der lå problemet for leeeeenge siden. Dette er ikke ett tema lengre.

 

Jeg legger merke til at du ble sur og hvorfor blir du sur ? Fordi jeg angriper Xbox360 ? Vel dette er ett forum og jeg må få lov til å uttale meg om mine synspunkter. For å være helt ærlig kunne jeg ha skrevet 10 a4 sider lett om dette temaet. Problemet er at du og noen andre som elsker Xbox360 ikke takler å lese hva jeg skriver. Da får du heller komme med argumenter imot men da kommer jeg til å slenge 10x sterkere tilbake med informasjon.

 

Er det feil at Xbox360 støyer ? Er det feil at Xbox360 kan kræsje ? Er det feil å si at Xbox360 ikke er nextgen ? Jeg synes ikke det.

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

Jeg synes det er feil av deg å insinuere at jeg er blindet av kjærlighet for en konsoll. Dette er så langt fra fakta som mulig. Jeg gleder meg til PS3. Poenget er bare at Sony har vært veldig tilbakeholden med informasjon, derfor kan vi ikke begynne å sammenligne konsollene enda. Det er rett og slett ingen av oss dødlige som aner hvordan den vil bli.

Du derimot, er totalt blindet. Du er en selverklært fanboy(Noe jeg respekterer mer enn flere andre her på forumet som prøver å skjule det for alt i verden) Men du spruter ut synsing og usannheter om PS3/X360 i flere tråder...

 

Eksempel:

*Feil Xbox360 har ett bra skjermkort og prosessor men husk at Playstation 3 ikke er en PC da.*

*Og nei det kommer ikke PC`er som vil knuse PS3 etter noen måneder og du må slutte å sammenligne specs med en konsoll.*

*En konsoll som har 10x dårligere hardware enn en PC vil fortsatt knuse PC`en pga den bruker 100% av kraften sin på selve spillet og ikke på 104 prosesser i Windows.*

*nVIDIA RSX (GPU Enheten) i PS3 er raskere enn 2 7800 kort.*

*Hvorfor vente på PS3 når du kan kjøpe Xbox360 ? Fordi det er en bedre konsoll*

*PS3 blir dyrt ja men så sitter du med verdens råeste hardware universet har sett da.*

*Samme ser jeg med PS3 nå, det er ikke bare "bedre" grafikk som det er på Xbox360 men det er faktisk filmkvalitet.*

*Er det ingen som har sett konferansen med Sony og nVIDIA ? Der demonstrerte de jo hvor kraftig den var og det er uten tvil NextGen.* (Rekner med du snakker om E3 her, hvor vi alle vet at Sony viste frem pre-rendret grafikk. Om det ikke er E3, opplys oss.)

*Project Gotham 3 ser fint ut det men det er ikke så photorealistisk som PS3.*

* er vel ganske åpenbart at PS3 er en del kraftigere ? Xbox360 kan vel sammenlignes med dagens PC`er. PS3 introduserer ett detaljnivå vi ikke har sett før. Blir ikke bare "bedre" grafikk men n helt ny generasjon av grafikk.*

*Imotsetning til Xbox så er ikke Playstation en PC og har teknologi som hele tiden kan forbedres.*

*Xboxene har PC hardware og man vet hvor grensen går , samme kan man ikke si om en Playstation.*

*Ja det ser photorealistisk ut og er det en maskin i verden som greier å gjøre dette er det Playstation 3.*

* Klart det er kjempefin grafikk men hva nytt er det når det kommer til spillbarhet ? Ingenting ! Bare vent til PS3 kommer !*

*Jeg kommer til å vente på PS3 om jeg må vente 5 år til, får nesten gåsehud over å tenke hva den maskinen kan prestere . Jeg er fast bestemt på at det er første systemet som faktisk kan utføre fotorealistiske spill . IBM + nVIDIA*

*Ergo det blir ikke mye satsing på 1080p spill noe som Sony satser igjen veldig sterkt på*

*Xbox360 er sikkert en grei konsoll det men det skiller seg ikke ut hvis du allerede har en PC . PS3 skiller seg VELDIG ut og tar ting til ett nytt plan vi ikke har sett siden Playstation 1 først kom ut.*

*PS3 har jo LIVE det også kan du si . Bare at man ikke trenger å kjøpe noe ekstra for å få det. PS3 sine discer blueray vil bli standard innen DVD snart noe Xbox360 ikke støtter. PS3 støtter også bluetooth noe som åpner for snakking via mobilen eller hvilken som helst blåtann enhet du måtte ønske å bruke gjennom spill og dvd.*

*MGS4 kunne vært kjørt på Xbox360 ...tja KUNNE ja . Er flere spill på PS3 som ikke hadde gått på Xbox360 som tar nytte av den spesielle GPU`en fra nVIDIA.*

Lenke til kommentar
jeg er ingen fanboy av noe slag

 

men det stemmer at 360 høres ut som en hårføner når den loader

det stemmer å at den kræsjer i vertfall min har nå min tredje 360 de 2 første har tatt kvelden og jeg synes heller ikke at den er nextgen enda men det kommer

5615478[/snapback]

 

Den gir fra seg litt lyd. Det er mulig jeg har vært heldig med min. Jeg kjenner meg iallfall ikke igjen når folk sier hårføner og støvsuger.

Du har uansett vært uheldig... Det var vel kun feil på 3% av X360'ene. Noe som faktisk er lite for et lanseringsprodukt.

Lenke til kommentar

Gidder egentlig ikke legge meg inn i diskusjonen, da de fleste folkene her har allerede gjort seg opp om sin mening.. :-)

 

Men rent personlig så ble jeg litt skuffet over 360 da den lignet veldig mye på PC etter min smak, men det var noen nye ting, men ikke noe vi har sett effekten av ennå (tror jeg).

 

Noe av det aller mest spennende ved PS3, er disse vektorkjernene på Cell. Minnestrukturen til hver av disse virker utrolig bra.

Lasting av spillet, og level'ene bl.a. kommer ihvertfall til å gå lynraskt. :)

 

Tror egentlig mye av de innovative spillene vil fortsette å komme til PS3.

Sony har gjort veldig bra jobb på PS2 de siste årene etter at hardwaren begynner å miste konkuransedyktigheten har dem blitt fryktelig innovative, spessielt er spill som Shadow of Collosus er helt utrolig med tanke på hardwaren, etter min mening.

Gleder meg til å se hva de gutta lager på litt nyere hardware. :)

Lenke til kommentar

VoOdoO, du er en fanboy som ikke klarer å svelge unna totalt oppdiktet informasjon uten å blunke!

Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå an, som alle vet, har Avean en psylink (sist sett i Babylon 5) direkte til samtlige av Sonys utviklere. Ved hjelp av denne kan han banke i bordet med mer "fakta" enn alle andre, uten å kunne dokumentere det på noen som helst måte (Dokumentasjon er jo unødvendig da dette "kommer direkte fra Sony").

Selvfølgelig er det han sier "100% korrekt", og jeg synes ikke fanboys som deg og Mala bør forstyrre hans flom av av informasjon.

Endret av wilbur626
Lenke til kommentar
Broren til hobbiten?

5618623[/snapback]

Hobbiten AKA Charlie :) Men kan ikke huske om Desmond og broren til Charlie snakker samme dialekt :hmm:

5618740[/snapback]

 

Vel det er ihvertfall artig at SONY endelig bekrefter spesifikasjoner og slikt,men eg har enda til gode å se prisen på dette beistet :dribble: Som nevnt over er det allerede fantastisk mange filmselskaper som har hoppet på blu-ray vogna.Noen somhar en tilsvarende liste over HD-DVD?

 

 

Og til wilbur626,eg veit ikkja ka problemet ditt er,om du lever på sarkasme og ironi er bare flott,men at du faktisk vil ha alle og en til å bli fanboy er noe annen. Eg sier meg enig i en flott liste med lite gjennoktenkte utsagn, og dermed lever eg for 360. Eg mener å ha fremstått nøytralt gjennom de fleste diskusjoner PS3/360 i mellom.Ka har eg å tjene på å beskytte min 360 fremfor en annen konsoll som enda ikkje er kommet ut?Eg håper da inderlig PS3 blir et mektig beist,slik at folk som venter får innfridd forventningene sine.Konkurranse er bare bra,da det er vi forbuere som vil tjene på det i lengden.Fanboyisme er en farlig sak.Er det noe meir du vil si,gi meg og alle andre fanboys som du like å kalle det en PM.

 

 

Da ber eg om ynskyldning for min veldige OT,blir litt provosert over brukere som wilbur626 skjønner dere. Igjen ynskyld for OT.

 

Ta deg en bolle.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Hvordan vet folk at cell-prossesoren er bra? Er det ikke bare et konsept ennå? har den blitt testet? eller er det fordi sony sier den er rå?

5621029[/snapback]

 

Om en såpasst viktig del av en konsoll fremdeles bare var et konsept så ville jeg si at SONY har en rar måte å lage ting på, og at vi hadde lenge igjen til vi fikk se PS3 (Noe vi har, men enda lenger om du skjønner).. CELL sdk ble vel releasa i november elns ifjor og det finnes vel i alle dev.kits som spillutviklerene har fått. Videre har vel us.militæret tatt/skal ta den ibruk.

 

Mange har tydligvis tro på den :)

 

Og det er ikke bare SONY som sier at den rocker, men også Toshiba, and IBM :D

Lenke til kommentar
Hvordan vet folk at cell-prossesoren er bra? Er det ikke bare et konsept ennå? har den blitt testet? eller er det fordi sony sier den er rå?

5621029[/snapback]

 

Ehm.. Les litt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_%28microprocessor%29

 

Mercury Computer Systems leverer allerede server løsninger basert på Cell CPU'en (om du ikke gidder og browse for og finne et spesifikt system, se under News på hovedsiden). IBM kommer til og lansere BladeCenter med Cell CPU'en snart: http://www.hwb.no/nyhet/serverarkitektur/n...adecenter/23330

 

At Cell er en heftig CPU er vel noe _alle_ med litt teknisk innsikt er enige om. I tillegg har IBM allerede tilgjengeliggjort en patch for linux kernelen som tillater linux og kjøre på Cell. Cell er også direkte programmerbar mot C/C++ API's.

 

En quote fra Wikipedia.org

Reportedly, Toshiba is considering producing HDTVs using Cell. They have already presented a system to decode 48 MPEG-2 streams simultaneously on a 1920×1080 screen.

 

Du kan jo prøve og gjøre det med en vanlig CPU, eller en Athlon 64 X2 5000+, eller hvilken som helst PowerPC CPU (inkl dual core) og se om det går smooth.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...