Gå til innhold

Dine tabber og dårlige unnskyldninger?


Anbefalte innlegg

Har humret meg igjennom tråden "Hva er det værste din PC har overlevd?!" og følger opp med en ny!

 

Hva er dine værste tabber og dårlige unnskyldninger?

 

Selv kan har jeg et langt repertoar, men en av mine første var da jeg nylig var begynnt som fersk "EDB driftsoperatør". Var en tur nede i serverrommet og var veldig nyskjerrig på å titte inn i en Compaq Proliant 5500 server. Løsnet forsiktig tommeskruene og skjøv forsiktig sidedekselet til side og vips så gikk den serveren svart! Dette var databaseserveren til saksbehandlingssystemet hvor minst 50-100 stykker var pålogget og telefonen begynnte straks å kime. Mitt var var:"Sier du at systemet ikke virker? Vent litt så skal jeg gå ned i serverrommet å se på saken!". Litt panikkslagen trødde jeg på dekselet igjen og startet serveren med NT4.0 og Oracle opp igjen. Tok så en runde rundt på avdelingene for å si at jeg trur jeg hadde fikset problemet og at de kunne prøve å logge seg på igjen! Fikk selvsagt mye skryt for at jeg var så flink og klarte å få igang denne virksomhetskritiske applikasjonen :innocent:

Min nyttige lærdom var at Compaq hadde tidligere bryter på serverdekslene for at man rett og slett ikke skulle kjøre de uten..

Endret av oj9900
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tabber og dårlige unnskyldninger? hmm.... må være når jeg som 9-åring (eller noe rundt der husker ikke helt) delvis formaterte en harddisk fordi jeg lurte på hva fila "format.exe" gjorde. Restarta maskina og skjønte at noe var galt når det stod "invalid system disk"... Unnskyldninga var at jeg hadde funnet den sånn hehe. Tror et virus fikk skylda. Fint med foreldre som heller ikke hadde peil på data

Lenke til kommentar

Hmm... det må vel være i de år jeg ikke kunne noe om data generelt og var meget nyskjerrig. Jeg skrudde opp dekselet til pc'en min og fant til min forskrekkelse en ledning som ikke var koplet noen plass... Jeg lette så febrilsk etter hvor denne ledningen skulle sitte, og fant en passende kontakt på cd-spilleren. Stakk inn ledningen, og vops sa det så var hele ledningen svidd, det dryppet ned smeltet plastikk på hovedkortet og hele maskinen luktet svidd;) Hehe, den dag i dag vet jeg ikke hva jeg holdt på med, eller hva slags ledning det var, det husker jeg ikke, og den pc'en har jeg ikke lengre for å si det slik. Var en Pentium 120mhz med 16MB RAM... Hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...