Gå til innhold

Haddis sin slankelogg, for dem som vil ned i vekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som har noen tips til å legge på seg?

 

Jeg er 190 cm, veir 73-75 kg, spiser fem grove skiver + frukt, melk og juice til frokost, 6-7 skiver + ekstra rundstykke/stor kebab på skolen, et par skiver hjemme, middag, kvelds...og jeg trener bare i gymmen...har spist grasalt mye gjennom iallfall tiende klasse, og har bare vokst 2-3 cm siste året, og har stoppet nå (se seks mnd siden). Føler meg allikevel tynn og litt lite muskuløs, selv om jeg ikke kan legge skjul på at det er noe krefter der.

Lenke til kommentar
Ingen som har noen tips til å legge på seg?

 

Jeg er 190 cm, veir 73-75 kg, spiser fem grove skiver + frukt, melk og juice til frokost, 6-7 skiver + ekstra rundstykke/stor kebab på skolen, et par skiver hjemme, middag, kvelds...og jeg trener bare i gymmen...har spist grasalt mye gjennom iallfall tiende klasse, og har bare vokst 2-3 cm siste året, og har stoppet nå (se seks mnd siden). Føler meg allikevel tynn og litt lite muskuløs, selv om jeg ikke kan legge skjul på at det er noe krefter der.

5397509[/snapback]

Protein, det betyr alt for å legge på seg muskler. Kylling, melk, tunfisk, egg, tilskudd, biff, spis alt du kommer over. Å spis en spiseskje olivenolje til hvert måltid. Start også med styrketrening, med rene basisøvelser (benkpress, knebøy, markløft++). Kunne godt mer inn på dette, men spør i Sport og idrett delen av forumet.

 

Gjør du det riktig kan du legge på deg 10kg muskler rimlig kjapt.

Lenke til kommentar

Jeg er med på denne!

 

Høyde: 180 cm

 

Etter sommerferien veide jeg 104 kg (!). Hadde gått opp over 10 kg iløpet av sommeren. Grunnet et liv som en skikkelig latsabb.

 

I September bestemte jeg meg for at dette ikke kunne fortsette. Måtte begynne å trene. Men det lot vente på seg i noen uker.

 

I Oktober startet jeg for alvor å gå ned i vekt systematisk. Matinntaket ble noe forbedret og ikke minst redusert. Godteri ble no no i uka. Har også redusert Lørdagsinntaket.

Har begynt å trene. Hovedsaklig kondisjonstrening (forbrenning), men også litt forskjellige vektapparater. Dog ikke kjempetungt, men heller fler rep.

 

Jeg er inne til "vektkontroll" hver uke. Søndager, for å unngå å spise så mye i helgene.

 

Nå er jeg nede på 92 kg. Så har gått ned tilsammen 12 kg og litt under 1 kg i snitt hver uke siden jeg startet i begynnelsen av Oktober.

 

Jeg har et mål om å komme ned på 80 kg i begynnelsen av Juni, og holde meg der.

 

__________________________________________________________________

 

Min logg:

oppnådd resultat i []. Eventuelle merknader i ()

 

------- Tid -------- Mål -------- Oppnåd ------- Merknad

Uke 52 (01. Jan): 93,2 kg

 

Uke 02 (15. Jan): 91,0 kg ------ [90,5 kg] ------- (dårlig mage Fre 13.)

 

Uke 04 (29. Jan): 89,0 kg

 

 

___________________________________

 

Hovedmål:

Uke 22 (04. Jun): 80 kg

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Du burde heller prøvd å jobbe deg oppover i vekt Ketchez. :shrug:

 

Jeg har tenkt å holde meg på ca 80kg og heller konsentrere meg om å få ned fettprosenten samtidig som jeg tilegner meg ekstra muskelmasse.

5398103[/snapback]

Jeg var nede i 60, 65 lenge og nå i jula 75.

 

Syns det er bra, jeg.

 

70 har jeg tenkt å ligge på :)

Lenke til kommentar

Personlig spiser jeg litt ekstra sjokolade når jeg vil ned litt i vekt. Et kvikk lunsj kort tid før middag og man orker med et kun en porsjon fremfor to.

 

Går i veldig mye snopespising når jeg er ute og seiler. Siste seilas på 4 uker medførte et vekttap på 5 kilo.

 

Nå som jeg har vært hjemme en periode og sjeldent spiser snop, men mer mat så er vekten gått opp 3 kg på en måned. Men så har jeg aldri vært normal når det kommer til slikt som dette. Ligger som en jo-jo mellom 75-80 kilo.

 

Ila rekruttskolen skjøt jeg i vekt fra 70-75. Dette grunnet mye drikking av melk og stor frokost, samt at det ble endel mer muskler av mye trening.

 

Selv merker jeg det på hva jeg drikker hovedsakelig. Kutte ned på melkeforbruket og ikke minst brus og heller drikke vann hjelper godt på.

 

Men min tommelfingerregel og egen erfaring er jo mer sjokolade jeg spiser i hverdagen, jo mer går jeg ned i vekt. Som sagt, er vel ikke normal på dette feltet heller :whistle:

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Men min tommelfingerregel og egen erfaring er jo mer sjokolade jeg spiser i hverdagen, jo mer går jeg ned i vekt. Som sagt, er vel ikke normal på dette feltet heller  :whistle:

5398186[/snapback]

Jo mer sukker jo mindre matlyst. Drakk 3 liter cola hver dag en tid, men la ikke på meg et gram siden jeg nesten ikke spiste mat. Men hadde da heller ikke noe særlig til muskelmasse, bare fet. Nå har jeg og en del fett, men ikke for å skryte så har jeg nok en muskelmasse jeg bare kunne drømme om når jeg gikk på vk1 med det kostholdet.

 

Det var en tung tid å gå fra potetgull og cola til proteinshake og kyllingfilèt det skal sies. Selv om det var så absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Men min tommelfingerregel og egen erfaring er jo mer sjokolade jeg spiser i hverdagen, jo mer går jeg ned i vekt. Som sagt, er vel ikke normal på dette feltet heller  :whistle:

5398186[/snapback]

Jo mer sukker jo mindre matlyst. Drakk 3 liter cola hver dag en tid, men la ikke på meg et gram siden jeg nesten ikke spiste mat. Men hadde da heller ikke noe særlig til muskelmasse, bare fet. Nå har jeg og en del fett, men ikke for å skryte så har jeg nok en muskelmasse jeg bare kunne drømme om når jeg gikk på vk1 med det kostholdet.

 

Det var en tung tid å gå fra potetgull og cola til proteinshake og kyllingfilèt det skal sies. Selv om det var så absolutt verdt det!

5398431[/snapback]

 

Potetgull spiser jeg egentlig aldri. Kyllingfilet er godmat det, spesielt banket kyllingfile, med litt krydder, grønnsaker, salsa og en liten dash lett rømme

:thumbup:

 

Men du har rett i det med muskelmasse/fettmasse. Den største vektøkningen jeg selv opplevde er på bakgrunn av styrketrening. Er vel slik at muskler veier litt mer enn fett ;)

Lenke til kommentar
Men du har rett i det med muskelmasse/fettmasse. Den største vektøkningen jeg selv opplevde er på bakgrunn av styrketrening. Er vel slik at muskler veier litt mer enn fett ;)

5398921[/snapback]

For ikke snakke om hvor mye bedre det ser ut, å hvor mye bedre for kroppen det er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...