Gå til innhold

Haddis sin slankelogg, for dem som vil ned i vekt


Anbefalte innlegg

Da har jeg kommet til det stedet i livet mitt hvor jeg ikke kan spise som jeg vil.

Jeg trenger å miste vekt, å det fortere en svinn, rett å slett fordi jeg ikke er komfortabel med meg selv. no.gif

 

Jeg har vært i kontakt med en helseekspert for rådgivning.

Han gav meg mange gode tips om hvordan begynne, hvordan forsette og hvordan talke "presset"

 

Det viktigste var å ikke begynne med alt for høye mål. fks om å gå ned 10 iløpet av 1 uke.

 

jeg veier 83 kg nå å jeg har satt meg et mål nå om å komme under 80 kg, altså ta av meg 3 kg på 2 - 3 uker.

 

Til hjelp har jeg også fått tak i veiledninger fra trim.no. Her står det mange nyttige tips og motiverenes tekster.

 

Dag 1 Fra i dag er du et nytt menneske, ditt gamle jeg var lenker som du rev i stykker og kastet bort. Ifra i dag er du din egen herre og mester, som med tro og overbevisning og vilje og styrke vil styre livet ditt i den retningen du selv ønsker. Du er sterk og kan ikke stoppes- fordi du velger å være det.

 

La tiden arbeide. Innarbeid faste vaner med den kontinuerlige og gradvise slankingen. Når du er kommet inn i denne sirkelen av vilje, motivasjon, tro, styrke, utholdenhet og besluttsomhet vil du merke at alle disse faktorene påvirker hverandre- de danner sammen en positiv sirkel som forsterker seg selv. Resultatene kommer, de blir en selvfølge, og stadig vil vekten minke og klærne bli større, noe som igjen øker motivasjonen. Du blir ikke bare tynnere, du blir mentalt sterkere og sikrere på din egen handlekraft. Mot og glede vokser. Slankingen betyr framgang på alle områder og vil gi deg nye krefter, og kanskje vise deg sider av deg selv som du ikke visste du hadde.

 

Husk at jo hardere du slanker, jo hardere er det for motivasjonen. Vern om motivasjonen, søk å øke motivasjonen. Sett små mål som du oppnår i løpet av en til to uker, lov deg selv belønninger som du vil innfri til deg selv når du når disse mindre målene, tilbring tid i et miljø som deler dine interesser. Men noen ganger opplever vi alle at motivasjonen er dårligere enn vanlig. Dette er et forbigående fenomen som du trosser med din urørlige viljestyrke. Hvis du må presse hardere enn du trodde du kunne klare, flytter du grensene dine og blir sterkere og mer energisk. Alt som skjer bare flytter deg et skritt nærmere dit du vil hen. Det som før var ubehag og slit er nå dine venner. Tvilen kan pakke vesken sin og reise. Du er sterk.

 

Jeg har lagt meg selv et kost program som ser slik ut:

 

Mandag:

 

Frokost:

 

Havregrøt med kanel

1 stk frukt (jeg spiser banan)

1 glass melk

 

Mellommåltid:

 

2 stk GROVE skiver med skinke

 

Lunch

 

Salat (uten dressing!)

gjerne litt kylling oppi

 

Mellommåltid:

 

1 stk fukt (jeg er veldig glad i banan smile.gif )

 

Middag:

 

Ris

Kylling (god kryddret)

Salat

 

Kveldsmat:

 

2 stk brødskiver

 

 

----------------------------

 

Slik vil en typisk dag se ut for meg.

Jeg skriver dette i håp om å motivere andre, å ikke minst meg selv.

På denne måten kan jeg holde en enkel logg på vekttapet mitt.

 

Vist andre har lyst å bli med ønsker jeg at dere lager kun 1 post som dere jevnlig oppdaterer.

 

Fks:

 

Uke 1: 83 kg

 

Neste mål: Gått ned 3 kg til uke 3

 

osv.

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Min logg

 

Uke 1: 83 kg

 

Neste mål: Ned 3 kg til uke 3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir med. Har akkurat startet selv. Mitt kostholdprogram likner veldig på ditt Haddis. I tillegg skal jeg strax gå til innkjøp av spinningsykkel fordi det er en meget effektiv trimform om man skal ned i vekt. Planen er å sykle 5 ganger i uka, hvorav 3 av dem vil være intensive økter (45 mins) og 2 med rolig sykling.

Er selv 172cm høy og veier for tiden 75,5 kilo. Jeg skal ned 10-12kg for å ha anbefalt vekt. Målet er å gå ned 3kg i mnd (prøver å være så realistisk som mulig), men poster gjerne resultat uke til uke her om denne tråden får livets rett :p.

Lenke til kommentar

Jeg har gått ned fra 93 kg ( ikke stolt av den vekta :blush ) til 85 på et halvt år ca.

Skal under 80.

Jeg har ingen spesielle matvaner, men jeg har ikke drikki brus eller spist godteri på et halvt år.

Jeg trener også i tillegg.

jeg er ca 182 + -.

 

Føler meg såklart bedre, men jeg vil fortsatt ha bort det unødvendige.

Lenke til kommentar

Bra du er igang Haddis, Lykke til.

Var forøvring på min første treningrunde etter nyttår idag, så jeg følger opp jeg også. Skal ned et par kg. Følger ikke noe spesielt kosthold, går\jogger til krampa tar meg. :p Funker bedre enn man skulle tro. Litt småkjølig ute men det er ikke noen unnskyldning igrunn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...