Gå til innhold

Bør fyrverkeri forbys?


Bør fyrverkeri forbys?  

372 stemmer

  1. 1. Bør fyrverkeri forbys?

    • Ja
      33
    • Nei
      221
    • Vet ikke
      12
    • Kun tillatt organisert av autoriserte fagfolk
      106


Anbefalte innlegg

Moderator notis: Denne er splittet ut fra annen tråd som gikk Off topic.

 

Nope. Her i området er heldigvis raketter og drit forbudt i år. Det er jaggu nok faenskap og ulykker om ikke folk skal sette fyr på hverandre til nyttår også.

Gleder meg til den dagen pyroteknikk blir 100% utilgjengelig for mannen i gata.

 

 

Resultatet for poll som gikk i 2006, ny poll er lagt til;

 

Ja [ 126 ]   [28.77%]

Nei [ 276 ]   [63.01%]

Usikker [ 36 ]   [8.22%]

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Nope. Her i området er heldigvis raketter og drit forbudt i år. Det er jaggu nok faenskap og ulykker om ikke folk skal sette fyr på hverandre til nyttår også.

Gleder meg til den dagen pyroteknikk blir 100% utilgjengelig for mannen i gata.

5341378[/snapback]

 

det, må brukes med forsiktighet. Det lærte jeg tidlig...

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Nope. Her i området er heldigvis raketter og drit forbudt i år. Det er jaggu nok faenskap og ulykker om ikke folk skal sette fyr på hverandre til nyttår også.

Gleder meg til den dagen pyroteknikk blir 100% utilgjengelig for mannen i gata.

5341378[/snapback]

 

nå tuller du :dontgetit:

 

Det burde heller vært billigere fyrverkeri...det er jo faktisk noe som er moro...Man sprenger jo på eget ansvar...

 

Her skal det vel fikses en hel gammel pc som står nedi kjellern kanskje :p hehe....må kjøpes et stort batteri å moddes litt ;):tease:

5341731[/snapback]

 

 

Nei, jeg tuller ikke. På nyttårsaften i fjor ble en mann på Sokna drept, etter å ha blitt truffet i hodet av en rakett. Jeg visste godt hvem denne mannen var. I tillegg sitter nå broren til en god kompis i fengsel for uaktsomt drap, fordi det var han som fyrte raketten.

Og i fjor i Hønefoss var det rett og slett helt jævlig på nyttårsaften; Folk skøt på hverandre, siktet på dyr, hus og tilfeldige forbipasserende.

Da er det tydelig at fyrverkeri ikke har noe å gjøre mellom fingrene på folk uten pyroteknisk utdannelse. Og det er jo tydelig at de fleste her er like sprengt i huet når de skal sprenge tilng til helvete. Tenker dere ikke på at ting kan gå galt? Har dere den tekniske bakgrunnen som sier dere hvordan man sprenger slikt på en sikker måte?

Jeg blir oppgitt av folk som ikke tenker lengre enn til nesetippen.

Lenke til kommentar
Nei, jeg tuller ikke. På nyttårsaften i fjor ble en mann på Sokna drept, etter å ha blitt truffet i hodet av en rakett. Jeg visste godt hvem denne mannen var. I tillegg sitter nå broren til en god kompis i fengsel for uaktsomt drap, fordi det var han som fyrte raketten.

Og i fjor i Hønefoss var det rett og slett helt jævlig på nyttårsaften; Folk skøt på hverandre, siktet på dyr, hus og tilfeldige forbipasserende.

Da er det tydelig at fyrverkeri ikke har noe å gjøre mellom fingrene på folk uten pyroteknisk utdannelse. Og det er jo tydelig at de fleste her er like sprengt i huet når de skal sprenge tilng til helvete. Tenker dere ikke på at ting kan gå galt? Har dere den tekniske bakgrunnen som sier dere hvordan man sprenger slikt på en sikker måte?

Jeg blir oppgitt av folk som ikke tenker lengre enn til nesetippen.

5342602[/snapback]

Det er mye lurt i det du skriver. Jeg opplevde også å bli beskutt med raketter i fjor/år.

Men. Det norske samfunn er fullt av drepende saker og ting, og det er en kjennsgjerning at veldig mange flere ikke dør av fyrverkeri og pyroteknikk, enn dør.

Jeg har umåtelig stor respekt for dine holdninger til dette, og forstår dem også godt, men jeg må nok være uenig, tross alt.

Lenke til kommentar

assa, man skal ikke sende opp raketter å være dritings..det forstår jeg også ikke er lurt... Men hvis folk har kunnet gjort det de skulle ville det ikke vært noen fare... Men folk er desverre ikke sånn...

Men det er jo utrolig artig da. Man må ha noen gleder som er litt "farlig" også. Her i byen(trondheim) har hvertfall aldri jeg hørt om noen som er blitt skadet pga. fyrverkeri(kun stjerneskudd).

Lenke til kommentar
assa, man skal ikke sende opp raketter å være dritings..det forstår jeg også ikke er lurt... Men hvis folk har kunnet gjort det de skulle ville det ikke vært noen fare... Men folk er desverre ikke sånn...

Men det er jo utrolig artig da. Man må ha noen gleder som er litt "farlig" også. Her i byen(trondheim) har hvertfall aldri jeg hørt om noen som er blitt skadet pga. fyrverkeri(kun stjerneskudd).

5343925[/snapback]

Fyll og raketter ja.. I fjor ble folket lei av å skyte opp, de skøt på hverandre i stedet :nei:

Lenke til kommentar
Nei, jeg tuller ikke. På nyttårsaften i fjor ble en mann på Sokna drept, etter å ha blitt truffet i hodet av en rakett. Jeg visste godt hvem denne mannen var. I tillegg sitter nå broren til en god kompis i fengsel for uaktsomt drap, fordi det var han som fyrte raketten.

Og i fjor i Hønefoss var det rett og slett helt jævlig på nyttårsaften; Folk skøt på hverandre, siktet på dyr, hus og tilfeldige forbipasserende.

Da er det tydelig at fyrverkeri ikke har noe å gjøre mellom fingrene på folk uten pyroteknisk utdannelse. Og det er jo tydelig at de fleste her er like sprengt i huet når de skal sprenge tilng til helvete. Tenker dere ikke på at ting kan gå galt? Har dere den tekniske bakgrunnen som sier dere hvordan man sprenger slikt på en sikker måte?

Jeg blir oppgitt av folk som ikke tenker lengre enn til nesetippen.

 

Det vil ALLTID være en eller annen idiot som klarer å knø til slike ting, slik som de klarer å knø til allt annet... Og desverre er sannsynligheten relativt stor for at dette vil gå utover en eller annen stakkar. Men det å forby salg av raketter til allmenheten blir bare dumt... Men sett at jeg har lyst til og stappe den gamle Cinet pcn min med batterier og raketter så må jeg nokk tenke litt lenger enn til nesetippen må nokk meddele det... Poenget mitt er at de som oftest er årsak i ugangen alltid har en eller flere saker på seg pga de nesten klarer å knø det til uansett hva det er!

Lenke til kommentar
assa, man skal ikke sende opp raketter å være dritings..det forstår jeg også ikke er lurt... Men hvis folk har kunnet gjort det de skulle ville det ikke vært noen fare... Men folk er desverre ikke sånn...

Men det er jo utrolig artig da. Man må ha noen gleder som er litt "farlig" også. Her i byen(trondheim) har hvertfall aldri jeg hørt om noen som er blitt skadet pga. fyrverkeri(kun stjerneskudd).

5343925[/snapback]

Fyll og raketter ja.. I fjor ble folket lei av å skyte opp, de skøt på hverandre i stedet :nei:

5343956[/snapback]

Hehe :p Da har du ikke opplevd nyttårsaften på Randaberg :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor forby? La nå idiotene få skyte seg selv med fyrverkri. Du kan ikke bare forby alt du ikke liker.

5346658[/snapback]

De som blir tilfeldigvis truffet er jo ikke nødvendigvis med på slikt tull men blir likevel skadet. Syns ikke det skal forbys nei. Er alltid noen idioter som skal ødelegge for alle andre. Sånt har det alltid vært og vil forsette å være med uansett ka det er snakk om.
Lenke til kommentar
Alkohol fører til langt mere ulykker og problemer gjennon hele året. Forby heller det  :roll:

5343182[/snapback]

 

 

enig her. Jeg ser ikke raketter osv som noe stort problem. Ulykker skjer, og med tragisk utfall, men folk kjorer som griser i trafikken, men dette er det ikke noen som roper ulv ulv om.

 

 

Alkohol er mer samfunnsfientlig enn det raketter er. Personlig liker jeg synet den 31. desember.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...