Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Var på den plassen simen1 hadde i Trondheim, og fant denne:

D1000.jpg

http://sunsolve.sun.com/handbook_pub/valid...ems/D1000/D1000

Veeeldig tung, men har plukket av stålramma som var rundt, og da ble den betydelig mye lettere. Det er plass til 12stk SCSI-disker i denne, på opptil 73GB, bare så synd de koster 2500kr stk.

Er også to heftige strømforsyninger i denne, på 5A hver (300ognoen watt). Var ingen disker i denne da, men ganske heftig kjølesystem som jeg kommer til å benytte meg av.

Den tåler visst veldig harde kår, jordskjelv, brann osv. Skal ta en titt igjen om ikke så lenge, og se om jeg kanskje finner noe mer morsomt. "Bedriftenes eksterndisk" som en venn av meg kalte den :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant noe i går! =)

 

En diiiger pose, med mye deler i!

 

- 1 stk Philips USB trådløs nettverk dings (bruker den nå! =))

- 1 stk Siemens USB trådløs nettverk dings

- 4 stk DDR 128 MB RAM brikker (var flere også)

- 2 skjermkort, et brukbart AGP kort, og et PCI-E kort, som var rævva

- 2 stk 40 GB harddisker

- 1 stk CD-Rom

- 1 soundblaster lydkort

- 1 firewire PCI kort

 

Det var vel alt!

 

Men bra for første gang.

 

Var også en X-Box der, giddet ikke å ta med.

Kunne sikkert fått med mer også, men posen var full... =P

Lenke til kommentar

Jeg er jo som kjent lat, så jeg lager kun en topp 3 liste over mine funn.

 

1.plass Centrino-klasse bærbar med 1,6GHz (dothan), 1GB RAM, SXGA+ skjerm på 15,4", wlan og 60GB HD.

 

2.plass APC 1000VA UPS (line-interactive) med gode batterier ellers fult fungerene og brukes daglig.

 

3.plass 3mnd. gammelt Kjøleskap fra Indesit, stort og uten kosmetiske feil med stor frysedel. Markedspris på ca. 4000kr., det eneste som var "feil" var at det hadde stått uten strøm i 3uker mens eieren var på ferie og derfor hadde fått endel lukt inni seg, jeg snakkes selv med han siden jeg var tilstede når han kom med det. Jeg spryet bare innsiden med klorin og lukket dørene, dagen etterpå høytrykkspylte jeg bare all kloren ut og nå står kjøleskapet helt uten lukt og koser seg i sommerhuset vårt :new_woot:

 

..ok jeg slenger på en til. 4.plass NAD forsterker med masse power (2340 PE), strøken og brukes daglig :)

Lenke til kommentar
På hvor lang tid/mange turer har du brukt på å inn dette ArcticOC?

Det er vel ikke helt greit å si siden jeg har drevet på en godt stund med dette, 5år siden første gang?!

 

Men siden plassene ligger ved matvarebutikkene jeg bruker gjør jeg det slik at jeg pleier å kjøre de få hundre meterne extra når jeg først er ute å handler, så sånn rent kjøremessig betyr ikke turene noe særlig økonomisk. Tiden jeg bruker på plassene er jo uansett bare kos og spennende for man vet aldri hva man kan finne, og jeg har vel endt opp med å bruke hvetfall 2-300 ting jeg har funnet til nå. Om jeg ikke bruker det selv er det alltids en kompis eller en i familien som har bruk for varene :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Begynner å lure litt på hva folk driver mer når jeg leser om pc-er her som er nyere og kraftigere enn den jeg har hjemme. :wow:
Da er vi to. Jeg kjøpte ny bærbar PC i fjor høst, men det virker jo som at man kan finne nyere og bedre PC-er på dynga :D

 

Litt nyere din da, min er kjøpt for 5 år siden. :p

 

 

Er mye bra folk finner ja.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...