Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Fikk tak i noe småting idag!

En nesten komplett pc..

MSI socket A hovedkort med en duron 800mhz cpu, 256mb sd-ram, cd-rom og brenner (8x om jeg ikke husker feil).

Satt også skjermkort i den, tror det er et gammelt 32 eller 64Mb AGP kort.

Soundblaster live lydkort.

 

En HP blekkskriver med strøm kabel og patroner, denne står til tørk.

Ellers var det ikke så mye mer idag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk tak i noe småting idag!

En nesten komplett pc..

MSI socket A hovedkort med en duron 800mhz cpu, 256mb sd-ram, cd-rom og brenner (8x om jeg ikke husker feil).

Satt også skjermkort i den, tror det er et gammelt 32 eller 64Mb AGP kort.

Soundblaster live lydkort.

 

En HP blekkskriver med strøm kabel og patroner, denne står til tørk.

Ellers var det ikke så mye mer idag.

Bra funn det. Bruke som Liten server eller lignende?

Lenke til kommentar

den ene er vel ikke akkurat en server :p

Men er en gammel pentium 1 pc, som kjører ipcop linux og brukes som router :)

Så er det en fil server med 7x 250GB disker i RAID-5 som gir ca 1,3TB lagrings plass med sikkerhet.

Så er det en med dual cpu hovedkort, og 2x amd athlon 1800+ CPUer som brukes til downloads osv.. og opp pakking av rar/Zip filer :p

Og den siste er til å installere windows via nettverket. (med tanke på laptops osv som jeg finner, og dem har tatt ut cd-rom f.eks :p

 

Så det skal jeg med 4 servere :p

 

*edit*

Får vel også si at den PC-en funka.

cd-rommet er noe køddete, og cpu vifta må byttes.

OGså er den sinnsykt treg i bios.. når normale PC-er er halveis i oppstarten av XP så har denne så vidt begynt å telle opp RAM :p

Og når den er ferdig med det så tar den "pause" før den finner disker osv..

Så tar den ei ny "pause" før den går videre og sier at den inne finner noe OS, for jeg har ikke disk i den :p

Er sikker på at om jeg slo på min egen pc og den der likt, så ville denne vært inne i windows før den andre begynte å starte windows :p

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

Har ikke sett så mye rundt i bios på den, men jeg tok å resetta biosen til high performance eller hva det sto.

Og det hjalp ikke.

Har mest tro på at det er noe feil med enten hovedkort eller cpu.

For jeg glemte å se nøye i kabinettet før jeg slo den på.. så den sto vel på i 2-4 min uten at CPU vifta var tilkoblet.

Så det ble noe varmt inni der.

Men skal se litt nærmere i bios en dag som jeg gidder.

Lenke til kommentar

Måtte ut en liten tur idag :p

Var innom en plass jeg ikke er så ofte.. er noen mnd siden sist jeg var der.. å jeg så ikke noe nytt i første øyekast.. før jeg fant et IBM kabinett som jeg la merke til at det satt et skjermkort med kun DVI port på.. så da måtte jeg jo se nærmere på den..

Viste seg å være en pentium 3, 600mhz pc.. med 128mb ram og 40gb disk.

Og under den lå det en helt strøken fujitsu siemens 17" lcd skjerm!

Så jeg tok med begge.

Kom hjem og kjente det lukta noe brent av noe.. å det var PC-en.

Men den funker som den skal.

Og skjermen velta for meg nede der..

Og når jeg testa den så ser jeg at fargene flyter litt utover på enkelte plasser..

Så om dette kommer av den lille smellen den fikk der, eller om det er fordi den hadde et kabinett over seg eller at den var sånn ifra før vet jeg ikke.

Men trur den funker greit som en server skjerm.. for der sitter jeg ikke ofte :p

post-21188-1193256713_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kan hende det er noe så lett ja, husker da jeg fant disaa Dell laptopa, der den ene hadde en veldig dårlig skjerm.

Etter at den skjermen bare lå her i noen mnd så var den helt fin igjen.

Men på denne skjermen er det jo blått/svart.. så jeg har liten tro på at dette går over av seg selv.

Men jeg kan heller ikke klare å se noe sprekker i den.

Så jeg får bare vente å se :)

Om den ikke blir bedre så får jeg skru den opp og se på koblinga til lcd panelet.

Så kanskje jeg kan ta panelet ifra den benq skjermen jeg har her.

Men tviler på at dem passer om hverandre.

 

*edit*

Ang vannlekkasje..

Skjermen kan jo ha ligget ute i flere uker, for jeg tror det er lite aktivitet der jeg fant den, den lå under tak, men det er jo helt åpent inn i det rommet der den lå.

Så det kan være kondens :hmm:

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Men på denne skjermen er det jo blått/svart.. så jeg har liten tro på at dette går over av seg selv.

Hva mener du med blått/svart? Det ser jo ut som alle fargene fungerer på ~99% av skjermflaten. (f.eks startknappen)

 

Redigert: Jepp, kondens kan det være. Muligens også irr på de tynne kobberledningene som går inn fra siden og mellom glasslagene men da hadde jeg trodd at det ville gitt mer defekte striper enn defekte felter.

Lenke til kommentar

Det med blått/svart ble litt feil.. hehe

Men det jeg mente var at der det er feil på skjermen så blir det blått og svart

Det syns kanskje ikke så godt på bilde, men omtrent alle stedene det er feil på den, så er det svart i midten av "flekkene" og blått ytterst i kantene.

 

Men skal la den stå til i morgen, og prøve den igjen da :)

Og sammenligne den med bildet jeg tok, så ser jeg fort om den har blitt bedre over natta i rom temperatur :)

Om den ikke blir noe bedre så setter jeg den opp i kjeller'en sammen med servera mine.

For det bør den holde til ;)

Lenke til kommentar
Da har jeg akkurat ryddet ut over 2 tonn med elektroskrot, å skal til å kjøre siste lasset på returmotaket i Porsgrunn. Nå skal det sies at mye av dette kastes for det er ulønnsomt å reparere, men mange fine deler for de som liker å skru. Tror det ble noe sånt som 30 forsterkere med trafo.. (ringkjerne).. en del NAD kassettspillerer som er brukt i studio, skal nok fungerer bra de. En del mindre pc`er som er brukt som målestasjoner, er nok ikke større enn Pentium 200MMX om jeg ikke husker helt feil. Som sagt veldig MYE å skru på, så i løpet av lørdagen er motaket på Pasa i Porsgrunn stappfull med mye å skru på for de som føler for det.

 

Legger ved bilder på siste lass som blir kastet i morgen.. en pekepinn på hva som blir kastet. :)

 

Å ja.. ligger også 2 stk 8" diskstasjoner .. var festlig å se dissa igjen, ikke lett å få dissa diskene i en liten veske.. :D

 

God skrotjakt!

 

post-3126-1181840130_thumb.jpg

post-3126-1181840150_thumb.jpg

 

Argh ! er jo flere 2000w rackforstærkere der jo !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...