Liquid_Crystal Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Lenge siden denne tråden har vært i bruk men har et spørsmål som angår dagens versjon av MP. Lastet ned nyste "safe" (ikke test\beta) versjonen av MediaPortal og starta setup.exe fra rar fila jeg fikk lasta ned. Ok, sier den. Vi ekstrakterer, men så får jeg feilmelding om at jeg ikke har .net framework. Så jeg laster ned og instalerer det fra denne sia (valgte download x86 version). Når jeg starter instalasjonen av MP igjen sier den fortsatt at jeg mangler .net Framework. for å være mer presis sier den at jeg mangler .NET Framework version 1.1.4322. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 samme skjedde med meg, jeg lastet ned framework 2,0 funket fjell Prøv det du også, gå inn på microsoft.com og finn frem til den Lenke til kommentar
thotta Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 samme skjedde med meg, jeg lastet ned framework 2,0 funket fjell Prøv det du også, gå inn på microsoft.com og finn frem til den 5848364[/snapback] såvidt jeg vet krever MP 0.2RC... .NET versjon 2.0, så da vil jeg tro dette er årsaken, ja Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) gå inn på microsoft.com og finn frem til den Men den har jeg jo allerede instalert! Hvis du leser beskrivelsen til fila jeg lasta ned sier den at den er .net Framework 2.0. Kan det ha noe med hvor jeg instalerte framework å gjøre? Endret 1. april 2006 av Liquid_Crystal Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) MP 0.2RC1 fra 06.11.2005 krever .NET Framework 2.0 (men ikke avinstaller .NET Framework 1.1) Det kan hende at du må avinstallere .net Framework 2.0 for å få installasjonen til å fungere, eller bare kjør Setup.msi installasjonen. Roy Endret 1. april 2006 av ronilse Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Jeg vet at den krever det fordi den selv sa ifra. Problemet er at jeg har instalert Framework 2.0 og fortsatt får samme meldingen. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Liquid_Crystal: Prøvde du å avinstallere .net Framework 2 eller kjøre Setup.msi istedenfor Setup.exe? Roy Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 jeg gjorde begge deler. Først reinstalerte jeg Framework, så prøvde jeg begge Stetup filene for deretter å få samme error på begge to. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Hmmm, lastet akkurat ned 0.2.0.0 RC1 herfra ingen problemer med å installere den med .net Framework 2 & 1.1 inne på Win XP. Roy Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 Beklager, men får fortsatt samme feilmelding Selv om jeg lastet ned fra samme sted som deg. Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Du kan hvis du vil prøve å avinstallere .net Framework 2 og 1.1 (Alle), laste ned CCleaner og rense registret samt temp folderene på maskinen din. Så installere .net Framework 1.1 og oppdateringer, deretter MP versjonen du skal ha, og etter det .net Framework 2.0 NB! Husk å restarte maskinen etter å ha installert/oppdatert .net Framework versjonene, de trenger det for å oppdatere noen filer. Lykke til Roy Endret 1. april 2006 av ronilse Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 1. april 2006 Rapporter Del Skrevet 1. april 2006 jeg husker jeg slet med dette i starten jeg også, men jeg fikset det ved å innstalere 1,1 først, og deretter 2,0 (uten å avinnstallere 1,1) Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 3. april 2006 Rapporter Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Bytte fra CVS til SVN. På grunn av mye nede tid på SourceForge CVS server byttet MP i helgen over til SVN server. Nytt nedlastingssted for ”Snapshots” er http://svn.team-mediaportal.com/. De som brukte TortoiseCVS eller lignende må nå bytte til for eksempel TortoiseSVN, fordelen er også at vanlig bruker nå har samme tilgang (ingen tidsforskyvning) til ”Sourcen” som de som programmerer. Les mer her… MediaPortal Moved to SVN Roy Endret 3. april 2006 av ronilse Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. april 2006 *klipp og lim til første post* Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 4. april 2006 Rapporter Del Skrevet 4. april 2006 SVN fra 04-04-2006--01-04 Noen Plugins er nå fjernet som innebygde i MP, dette på grunn at de ikke følges opp lenger av de som laget dem. Mange av de er heller ikke ferdig utviklet eller inneholder feil i forhold til dagens program. Disse er følgende: My Burner My Explorer My Recipes My Status De er tilgjengelig herfra: Plugins side Roy Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 4. april 2006 Rapporter Del Skrevet 4. april 2006 Er det noen som bruk nVidias Purevideo dekoder? Den gir super bildekvalitet, men jeg sliter med at denne ikke fungerer 100% sammen med standard DVD navigator. Problemet er at jeg ikke får se valgene jeg gjør i dvd menyen fordi skjermbilde har frosset. Jeg må telle antall "trykk" på fjernkontrollen for å holde oversikt over hvor jeg er i menyen. Det er heller ikke mulig å få nVidia Navigator til å fungere og jeg ser at dette heller ikke er støttet pr. siste cvs build. Har tatt opp dette i Mediaportal forumet, men har fått litt blandede svar. Noen her som har erfaring med fenomenet? Ellers vil jeg si at Mediaportal begynner å bli svært stødig og jeg kunne aldri tenke meg å bytte tilbake til MCE noen gang igjen. All ære til utviklerne som jobber for lut og vann for å lage god software til oss - Judaz - Lenke til kommentar
ronilse Skrevet 4. april 2006 Rapporter Del Skrevet 4. april 2006 Hei, Angående Purevideo så vent på SVN versjonen som er tilgjengelig i morgen. Det er gjort endel endringer med DVD navigeringen. Roy Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 5. april 2006 Rapporter Del Skrevet 5. april 2006 Hei igjen Jeg driver og leter etter info om fjernkontrollen til MCE, men det står jo ikke stort om den i det hele tatt.. Men etter hvaj eg har forstått skal det gå ann og styre musa med denne, eller har jeg tatt helt feil? Også lurer jeg jo da på om det er mulig og "lære" opp denne fjernkontrollen? Slik at jeg f.eks. kan fjerne fjernkontrollen til steroanlegget og til tven... Eller finnes det noen gode løsninger på dette? Mvh Petter, atter en gang Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 Fjernkontrollen tilh. MCE støttes fullt ut.... mus kan også brukes. Å "lære opp" MCE er jeg derimot mer usikker på. Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 7. april 2006 Rapporter Del Skrevet 7. april 2006 I brukermanualen til fjernkontrollen står det at man skal kunne lære opp kontrollen, men jeg har ikke fått det til enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå