Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg sette Opera til default her da? Vil liksom velge Opera enn IE som default program på http-protokollen..

 

Hjelper liksom lite å sette Opera osm default leser av .html og lignende..

7527640[/snapback]

Prøv å kjøre Opera som administrator, og så hak av for .html o.s.v. i Opera.

7527966[/snapback]

Neinei, ikke sette standard som html og slikt.. det er jo bare fil-endelser..

Jeg har gjort det..

 

Jeg snakker om protokollen jeg..

 

For når jeg trykker på en link på msn, så åpner IE seg istedet..

7528099[/snapback]

Lurer på om det ikke er hardkodet i MSN messenger.

Var ihvertfall det i en eller to versjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For når jeg trykker på en link på msn, så åpner IE seg istedet..

7528099[/snapback]

Lurer på om det ikke er hardkodet i MSN messenger. Var ihvertfall det i en eller to versjoner.

7528161[/snapback]

Dette er en bug i MSN messenger som er hardkodet og neppe lar seg overstyre. Microsoft lager MSN Messenger, Microsoft lager Internet Explorer og ønsker at flest mulig skal bruke det oftest mulig. Enkel logikk tilsier at de har laget bugen med vilje og neppe har lyst til å fjerne den med det første. Bugen har eksistert så lenge jeg har brukt MSN messenger i hvertfall. (Fra versjon 4 til Live). Siden microsoft selv neppe vil hjelpe deg (jeg har prøvd) så kan du prøve å løse det som foreslått i lenken i denne setninga. Enten det eller bare å skifte messenger-program bort fra microsoft.

Lenke til kommentar
For når jeg trykker på en link på msn, så åpner IE seg istedet..

7528099[/snapback]

Lurer på om det ikke er hardkodet i MSN messenger. Var ihvertfall det i en eller to versjoner.

7528161[/snapback]

Dette er en bug i MSN messenger som er hardkodet og neppe lar seg overstyre. Microsoft lager MSN Messenger, Microsoft lager Internet Explorer og ønsker at flest mulig skal bruke det oftest mulig. Enkel logikk tilsier at de har laget bugen med vilje og neppe har lyst til å fjerne den med det første. Bugen har eksistert så lenge jeg har brukt MSN messenger i hvertfall. (Fra versjon 4 til Live). Siden microsoft selv neppe vil hjelpe deg (jeg har prøvd) så kan du prøve å løse det som foreslått i lenken i denne setninga. Enten det eller bare å skifte messenger-program bort fra microsoft.

7531537[/snapback]

Som jeg fortalte rett etter, samt Zappza også sier, så når vi brukte XP, så åpna linker i MSN seg i det programmet jeg hadde satt som default, bare å pøka på.

Så denna buggen du snakker om tror jeg ikke noe på, Simen.

Er nok heller rett og slett problemet i Default Programs hvor jeg ikke får lov til å skifte program for visse protokoller..

 

VolcomStone: Du så på bildet jeg la ved på forrige side? Så ser du jeg vet hva jeg driver med, det er bare Vista som ikke lar meg :)

7530533[/snapback]

Beklager, beklager. Trodde jeg var smart nå :!:

 

Mvh, Erlend

7531848[/snapback]

Hehe.. Går fint du, prøver å være smart noen ganger jeg og ;)

Lenke til kommentar
Som jeg fortalte rett etter, samt Zappza også sier, så når vi brukte XP, så åpna linker i MSN seg i det programmet jeg hadde satt som default, bare å pøka på.

Så denna buggen du snakker om tror jeg ikke noe på, Simen.

Er nok heller rett og slett problemet i Default Programs hvor jeg ikke får lov til å skifte program for visse protokoller..

7532048[/snapback]

Merk at jeg kun prater om lenker man får i samtalevinduet. Ikke e-post, det har jeg aldri brukt (go Gmail!).

 

Jeg husker at jeg fikk endret slik at lenkene i samtalevinduet ble åpnet i Opera, men det gikk ikke så bra. Det ble åpnet 5 forskjellige faner, og det virket som lenken hadde blitt spredt i alle de.

 

Dwagon, hvilken SATA kontroller har du?

Lenke til kommentar
Som jeg fortalte rett etter, samt Zappza også sier, så når vi brukte XP, så åpna linker i MSN seg i det programmet jeg hadde satt som default, bare å pøka på.

Så denna buggen du snakker om tror jeg ikke noe på, Simen.

Er nok heller rett og slett problemet i Default Programs hvor jeg ikke får lov til å skifte program for visse protokoller..

7532048[/snapback]

Merk at jeg kun prater om lenker man får i samtalevinduet. Ikke e-post, det har jeg aldri brukt (go Gmail!).

 

Jeg husker at jeg fikk endret slik at lenkene i samtalevinduet ble åpnet i Opera, men det gikk ikke så bra. Det ble åpnet 5 forskjellige faner, og det virket som lenken hadde blitt spredt i alle de.

 

Dwagon, hvilken SATA kontroller har du?

7537316[/snapback]

Ja, prater da også om samtale-vinduet til MSN messenger.

Bruker da selv Opera sin epost-klient.

Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut at jeg kan ta fra partisjonene og legge de til på en annen. Hvordan kan jeg gi Vista partisjonen noen gig? Den kan ikke forandres så vidt jeg vet

7533079[/snapback]

ja, hvordan forandrer en på partisjonene?

Jeg brukte partition magic 8.0 på xp, men det funket jo dårlig i vista...

Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut at jeg kan ta fra partisjonene og legge de til på en annen. Hvordan kan jeg gi Vista partisjonen noen gig? Den kan ikke forandres så vidt jeg vet

7533079[/snapback]

ja, hvordan forandrer en på partisjonene?

Jeg brukte partition magic 8.0 på xp, men det funket jo dårlig i vista...

7541686[/snapback]

Dette er innebygget i Windows Vista;

 

Start > Computer (Høyreklikk) > Manage

 

Så går du til "Disk Management" under "Storage".

Lenke til kommentar

Heisann folkens

 

Jeg har nettopp utført en clean install på maskinen min og fått installert

xp igår på egen partition (nr1) og idag så har jeg fått installert Vista x86 på partition nr2..Installasjonen gikk fint og jeg har fått installert nødvendige drivere for øyeblikket som Nvidia skjermkort og X-Fi lydkort..og det funker veldig bra..

 

Eneste problemene jeg har for øyeblikket er at boot manageren forsvinner så fort når jeg har f.eks restartet maskinen og når boot manager kommer fram og jeg skal kunne velge xp eller vista så forsvinner boot manager så fort og vista står vist som første valg og vista vil da kjøres....:-( Men søren også...hvordan skal jeg få muligheten til å velge xp når menyen kommer fram og forsvinner så fort??

Lenke til kommentar

Går ut ifra at du må gjøre dette i vista.

1. trykk på start-knappen

2. høyreklikk my computer og velg properities

3. Advanced system settings i menyen på venstre side

4. startup recovery

5. Time to display list of... endres til xx sekunder

 

Om dette ikke går gjenta trinn en til fire og endre på default operating system til xp om du må inn i xp.

 

Lykke til.

 

 

Har et spørsmål jeg og. Hvordan kan jeg få vista til og tillate bestemte programmer som CCleaner og Xfire uten spørsmålet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...