Gå til innhold

Windows Vista™: Informasjon og diskusjon


iMono

Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?  

450 stemmer

  1. 1. Hva tror du SP1 vil gjøre for din installasjon av Windows Vista?

    • Den vil gjøre Vista perfekt.
      29
    • Den vil gjøre Vista bedre, men ikke perfekt.
      243
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er perfekt for meg.
      4
    • Den vil ikke gjøre noe. Vista er ikke noe for meg uansett.
      15
    • Vista vil kanskje bli bedre, men ikke mye.
      90
    • Vista er fortapt - med eller uten oppdateringer.
      70


Anbefalte innlegg

Løsningen er Forceware X som vil gi full Vista-støtte til de fleste nye NVIDIA-kort. Den kommer når NVIDIA er ferdig, men dere må huske på at lanseringen ikke skjer før i Januar.

7468591[/snapback]

 

jaja, da får jeg bare vente. Kjører KUN vista nå, så blir vel lite counter strike på meg frem til nvidia er ferdige

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Løsningen er Forceware X som vil gi full Vista-støtte til de fleste nye NVIDIA-kort. Den kommer når NVIDIA er ferdig, men dere må huske på at lanseringen ikke skjer før i Januar.

7468591[/snapback]

 

jaja, da får jeg bare vente. Kjører KUN vista nå, så blir vel lite counter strike på meg frem til nvidia er ferdige

7468757[/snapback]

Huff, dårlig nytt. Da blir det ikke mye spilling på meg heller. Gidder ikke installere XP bare for spilling.

Men ellers er Vista Business fantastisk :love:

 

Mvh, Erlend

Lenke til kommentar

Hm.. kom over noe snodig nettop. Etter jeg hadde innstalert Vista kjørte jeg igjennom denne windows experience index greia. Da fikk jeg en score på 3.7, da grafikkortet var det som trakk en del ned. I dag var det nye drivere til grafikkortet ute på windows update, og jeg innstalerte de med en gang. Etterpå gikk jeg inn i windows experience index igjen og da stod det at "new hardware detected...ett eller annet". Så kjørte jeg igjennom på nytt og denne gangen fikk kategorien "gaming graphics" 3.6 poeng. Noen som vet hvorfor? synes det virker litt snodig...

Lenke til kommentar

Remmm:

 

Det kan ha noe med at driveren gir kanskje mindre ytelse eller kanskje at noe i bakgrunnen forstyrrer. 0.1 poeng mindre i ytelsestesten er ikke all verden. En ting til: Kanskje driveren ikke helt er kompitabel? Uansett, last ned skjermkortets drivere fra kortets fabrikantside (Nvidia/ATI) og sjekk om det er noe forskjell. Slett den forrige du nettopp installerte nå. Bruk gjerne DriverCleaner hvis du skal gjøre dette - programmet sørger for en god rens.

Lenke til kommentar
Hm.. kom over noe snodig nettop. Etter jeg hadde innstalert Vista kjørte jeg igjennom denne windows experience index greia. Da fikk jeg en score på 3.7, da grafikkortet var det som trakk en del ned. I dag var det nye drivere til grafikkortet ute på windows update, og jeg innstalerte de med en gang. Etterpå gikk jeg inn i windows experience index igjen og da stod det at "new hardware detected...ett eller annet". Så kjørte jeg igjennom på nytt og denne gangen fikk kategorien "gaming graphics" 3.6 poeng. Noen som vet hvorfor? synes det virker litt snodig...

7471251[/snapback]

 

Får 3.7 jeg også, med et radeon 9800 som trekker ned. Skal bytte til et litt kvassere i morra, x1900xt, og se om den drar opp scoren. Må vel ha et DX10 kort for å komme noe særlig over 5.0?

Lenke til kommentar
Hvordan får dere så god score med Ati x 1400 og 9800? Jeg har et Nvidia 6600Gt og får bare 3,1 i score

7472393[/snapback]

 

Kan vel ha noe med driveren fra ATi kontra nForce? Ser at andre for 5.9 med x1900xt, er vel maks score pr i dag det? og enda har det ikke DX10 støtte.

Lenke til kommentar
Hvordan får dere så god score med Ati x 1400 og 9800? Jeg har et Nvidia 6600Gt og får bare 3,1 i score

7472393[/snapback]

 

Kan vel ha noe med driveren fra ATi kontra nForce? Ser at andre for 5.9 med x1900xt, er vel maks score pr i dag det? og enda har det ikke DX10 støtte.

7472488[/snapback]

Trodde det var 10 ellernoe jeg jeg har 4.1.

 

Kan jeg gjøre noe med software for å få en bedre rate? (ikke klokking)

Lenke til kommentar
Remmm:

 

Det kan ha noe med at driveren gir kanskje mindre ytelse eller kanskje at noe i bakgrunnen forstyrrer. 0.1 poeng mindre i ytelsestesten er ikke all verden. En ting til: Kanskje driveren ikke helt er kompitabel? Uansett, last ned skjermkortets drivere fra kortets fabrikantside (Nvidia/ATI) og sjekk om det er noe forskjell. Slett den forrige du nettopp installerte nå. Bruk gjerne DriverCleaner hvis du skal gjøre dette - programmet sørger for en god rens.

7472104[/snapback]

Har en Dell pc jeg, så må vell ha egne dell drivere? har ikke prøvd med drivere rett fra produsenten da flere jeg har snakket med sier de ikke funker..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...