Gå til innhold

Navn på barnet mitt.


Mr.Locke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Arwen er jo kanskje ett fint navn, og ikke oppbrukt med en gang du forbereder kjeften på og si det.

5279761[/snapback]

 

Samboer har faktisk advart meg om at hun muligens vil bruke vetorett for å få inn Arwen som mellomnavn hvis det blir jente, det er veldig store muligheter for at jeg ikke kommer til å protestere hvis hun nedlegger veto.

Lenke til kommentar

Støtter forslaget en kom med tidligere med å ta et navn som kan forkortes. For å ta et eksempel, selv så heter jeg Marius. Har som regel alltid oppstått "problemer", i ungdomstiden kanskje spesielt, når man liker å gi kallenavn til hverandre. Er så å si umulig å finne på noe for Marius, derfor ender det som regel med at alle sier nettopp det, og vips, jeg er en av de "spesielle" uten kallenavn ;) . Ikke det at det er verdens undergang selvfølgelig, og det er sikkert langtfra alle som synes det er et problem å ikke ha et kallenavn, men det kan ofte være da at man føler seg litt "tilsidesatt"...

Lenke til kommentar
Liker du noe annet enn superman da? som de ringenes herre diggerne som kalte dattera si arwen, av ren hobby

5279754[/snapback]

 

 

Arwen er høyt på lista ja, pga "klingen" og veldig estetisk pent navn synes vi, ikke pga. Ringenes Herre.

Samme gjelder "Kal El", dvs er ingen supermann-fan, men pga. verdiene personligheten til figuren med det navnet symboliserer (ansvarsfull, mektig men god, tilgivende osv.) stort sett over hele verden.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

Hvor fikk jeg navnet mitt fra, pappa?

Du ble oppkalt etter min bestefar som jeg var skikkelig glad i.

 

Hvor fikk jeg navnet mitt fra, pappa?

TEhhaxz0rfuCK kom med et bra forslag.

 

Jeg ser Rasmus ble foreslått? Om trådstarter vil oppkalle barnet etter morens to hull, så stå på, helt sjef..

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar

Hadde jeg kjent en som het Kal-El til mellomnavn hadde jeg mobbet og så rundjult vedkommende bare på mistanke. Dropp det, det er rett og slett latterlig stygt, og har fint lite å gjøre med de verdiene du ramser opp. Jeg tenker i allefall ikke på "godhet" og blablabla, jeg tenker bare at du og din samboer/kone må være sprøyte gale begge to. Kall heller sønnen din for noe han kan bære med stolthet igjennom hele sitt liv, ser ikke for meg at det er så kult når han er en 19-20 år gammel og ligger og skal harve over ei dame; "Åhhh, Kal-El, du er så deilig!" (jada, vet du skal ha det som mellomnavn - jeg ber deg på mine knær, gi faen i det navnet for det er faktisk bare stygt og fint lite annet).

Forslag:

Tor

Odin

Frøy

Balder

Ty

Loke

Aleksander (legg merke til KS)

Marius

Martin

Petter

Eirik

-------

Jeg ber deg innstendig: Dropp det der Kal-El-tøvet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tor, torstein, stein, tord, varg, bjørn, ravn, odin, magnus, sverre, sindre, sigurd, kjetil/ketil, roar, runar, håvard, håkon, halvard, brynjar, øyvind, øystein.

 

Det var alle jeg kom på :)

Lenke til kommentar

Du nevner dette med at du vil kalle ungen din Kal-El på grunn av gode verdier, og tviler på at det vil få et negativt utfall. Jeg er overbevist om det motsatte. Ungen din kommer til å bli forbanna når han kommer hjem fra første skoledag på ungdomsskolen. Han er en raring. Han er rar fordi han har et rart navn. Slik funker hjernen til 13-åringer. Mitt navn er ikke spesielt i det hele tatt, og jeg ble mobba for det.

 

Tenåringer gir blanke f i hva betydningen i navnet er, eller hva slags holdninger som ligger bak.

 

Sorry man, sad but true.

Lenke til kommentar

Du må gi ungen din en sjanse i livet! Dere må for all del ikke finne på å gi ungen slike navn som Kal El eller Arwen eller noe lignende.

 

Gi ungen et godt og trygt norsk navn med en normal skrivemåte. Det er det beste.

 

Ikke gi ungen samme navn som tegneserie figurer, ringenes herre, starwars eller andre karakterer....

 

Det er definitivt en ulempe å ha et spesiellt navn i oppveksten!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...