Gå til innhold

Navn på barnet mitt.


Mr.Locke

Anbefalte innlegg

Luke...Som i star wars. Hadde først tenkt å si darth, men han er jo slem (men det ville klinget bedre), dessuten er det ikke et normalt navn. Så "Luke" er mitt forslag.

 

Så kan han få ranks etter hvert som han vokser opp :D Youngling->Padawan osv...

 

 

PS: Jeg har ikke sett Star Wars, tro det eller ei.

Endret av eirik1989
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser poengene dine med å kalle ham det, men andre har nok vanskelig for å forstå, og da blir det straks et problem. Generasjonen som sønnen din kommer til å vokse opp med vet ikke hva Kal El er. Du ser jo her, at det er mange som mener du bør la være å kalle sønnen din dette. Det kan godt hende det viser folk flest sin mening angående navnevalget?

5279358[/snapback]

 

 

Det har jo kommet mange positive reaksjoner på dette her også, husk også at i den virkelige verden har folk en tendens til å være mere diplomatisk og ikke så høylydt som på et forum. Og i ungdomstiden tror jeg mobbing pga. et mellomnavn vil bli hans aller minste problem, ungdommer har en magisk evne til å finne helt andre og uvesentlige ting å mobbe for hvis de først har bestemt seg for å mobbe noen.

Igjen, han får et "normalt" fornavn, så jeg ser uansett ikke noe stort problem skulle det slå ut negativt.

 

Både vår og nyere generasjon vet og kommer til å vite i lang tid fremover hvem "Supermann" er, og de som ikke vet hva "Kal El" betyr når de får høre det, og får forklart at "Kal El" er fødselsnavnet til den figueren alle vet hvem er, så tror jeg de fleste vil reagere positivt og se på det med humor.

 

Selvironi er jo også humor her, så jeg tror neppe vår sønn vil reagere så negativt på at noen synes det er morsomt/fiffig av det.

 

Folk som drar sånne ting lenger til ekstrem og ubehagelig langvarig mobbing lærer man fort å holde seg unna uansett. Hadde de ikke mobbet om det, ville de funnet noe annet å mobbe om, mobbing ligger i personlighet/bakgrunn hos den som mobber oftest, og ikke i hva de kan mobbe om.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

Litt om navnene:

 

ADRIAN:

Betydning: Fra (den italienske byen) Hadria/Adria

 

Forklaring: Guttenavnet er utledet av Hadrian, som kommer fra det romerske tilnavnet Hadrianus, som på latinsk betyr "fra Hadria", som er en by i Italia (som nå heter Adria) som gav navnet til Adriaterhavet.

 

 

CHRISTER:

Betydning: Kristen

 

Forklaring: Guttenavnet er en variant av Christian, som kommer fra det middelalderske latinske navnet Christiānus som betyr "kristen" eller "tilhenger av Kristus".

 

 

STIAN:

Betydning: Vandringsmann

 

Forklaring: Guttenavnet kommer fra det norrøne navnet Stígandr, som betyr "vandringsmann".

 

 

SANDER:

Betydning: Forsvarer/forsvarende mann

 

Forklaring: Guttenavnet er en kortform av Aleksander/Alexander, som er utledet av det greske navnet Alexandros som består av navnedelene alex og andros, hvor alex er utledet av det greske ordet "alexein" som betyr "å forsvare/hjelpe", mens andros er genitivsformen av det greske ordet "aner" som betyr "mann".

Lenke til kommentar

Meget bra!, kom gjerne med flere navn og betydninger.

Utelukker Christian, vil ikke ha noe som er sterkt religiøst forbundet.

 

Stian, Sander, kanskje Aleksander er fine navn her. ( bortsett med at "Alexander" er det fulle navnet til Lex Luthor, som er supermanns / "Kal El"'s værste fiende :D Vil neppe ha en sønn som er i evig konflikt med seg selv.... :D )

Men Alexander/Aleksander er veldig fine navn jeg alltid har hatt sansen for ( selvom den gleden ble litt ødelagt av assosiasjonene med filmen til Oliver Stone. )

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...