FranzJosef Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Har et Asus P4P800 SE hovedkort. Men vet ikke hvordan jeg skal koble LED-kablene fra kabinettet rett? Jeg ser mange av de er merket. Men det er jo flere muligheter på hovedkortet. Står lite om dette i manualen, annet enn "plug the LED-cables to the mainboard"..
Albino Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Har et Asus P4P800 SE hovedkort. Men vet ikke hvordan jeg skal koble LED-kablene fra kabinettet rett? Jeg ser mange av de er merket. Men det er jo flere muligheter på hovedkortet. Står lite om dette i manualen, annet enn "plug the LED-cables to the mainboard".. 5254439[/snapback] Se hva det står på kabel-pluggene og hva som står i manualen for hver kontakt. Mulig de blir satt feil vei, men jeg bare prøver meg fram.
Gromit Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 (endret) Lyser de ikke, snu de 180 grader. problem solved Endret 5. desember 2005 av Gromit
PerB Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Står lite om dette i manualen, annet enn "plug the LED-cables to the mainboard".. Asus har gode manualer. Også dette er beskrevet. Se:
Zeph Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Vanligvis monterer du pluggen med teksten ut. Har iallefall funka på alle mine hovudkort. Uansett er det ingen skade å montere dei feil. Dioden tar ikkje skade av det og alt du treng gjere er å snu kontakten.
FranzJosef Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Skrevet 5. desember 2005 Har en klase med to kabler merket VVC på begge og to 3-pin kabler med henholdsvis TBP+ GDA TBP+ og TBP- GDA TBP- Har ingen anelse om hvor i verden de skal høre hjemme...
[BZ]cy_demon Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Hvor ender de opp hen? Er de ogsaa dioder??
Dragavon Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Har du koblt til alle de vanlige ledningene og ting virker? Isåfall er det bare å la være å koble til det du ikkje veit kva er. Eventuelt klipp de vekk. Er det noe spennende ekstra på kabinettet som du ikkje har koblet til? Det kan jo tenkes at det er firewire eller usb, selv om de som regel er merket med akkurat det.
FranzJosef Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Skrevet 5. desember 2005 Firewire er der i fronten ja. Kan være det. Men hvor i all verden skal det kobles?
Ulkesh Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 FireWire og USB har en plugg med * * * * * * * Du må lete etter 7 pinner delt over to rader. Dette er vanligvis ved PCI slottene eller litt på midten av hovedkortet.
FranzJosef Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Skrevet 5. desember 2005 (endret) Her bilde av kortet: http://www.tomshardware.com/motherboard/20...865_pat-01.html Nå forsøkte jeg å skru på maskinen. En del vifter settes i gang og noen lys, men får svart skjerm. Kan man få svart skjerm ved bare å ha koblet LED-kontakter feil? Hvilke andre ting kan gi svart skjerm? Skjermkortet er helt nytt... Endret 5. desember 2005 av FranzJosef
PerB Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Har en klase med to kabler merket VVC på begge og to 3-pin kabler med henholdsvis TBP+ GDA TBP+ og TBP- GDA TBP- Har ingen anelse om hvor i verden de skal høre hjemme... 5254673[/snapback] Hva slags kabinett har du? En beskrivelse på hva disse kablene brukes til burde du finne i det lille heftet som fulgte med kabinettet (evt. hos produsent av kabinettet).
mysjkin Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 (endret) Nå forsøkte jeg å skru på maskinen. En del vifter settes i gang og noen lys, men får svart skjerm. Kan man få svart skjerm ved bare å ha koblet LED-kontakter feil?5254929[/snapback] Nei, (dvs så lenge du har koblet ledkontakter på plasser for led-kontakter. Maskinen vi neppe starte dersom du fx har koblet en led over biosens resetkontakt...)Hvilke andre ting kan gi svart skjerm? Skjermkortet er helt nytt...5254929[/snapback] Mange ting... Kan du høre om diskene spinner opp? Er det noen aktivitet i led'ene på (eventuelt) dvdspilleren? Har du dobbeltskjekket at skjermkortet sitter skikkelig på plass og at kontakten til skjermkabelen er på plass? (Har selv plukket PCer i småbiter for å prøve å finne feil som skyltes en ekstern kabel som ikke satt skikkelig i ) M. Edit: et par klarifikasjoner.. Endret 6. desember 2005 av mysjkin
Albino Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Det du trenger for å få bilde på skjermen: 1) Strøm på HK, CPU, vifte, skjermkort 2) Skjermkort må være satt inn 3) CPU må være satt inn (helst med vifte også...) 4) Ledning som sier POWER SW må være i (av/på knapp) 5) RAM må være satt i korrekt 6) Strømforsyning må være satt inn 7) Kabel fra skjermkort til skjerm må være i 8) Strømkabel til skjerm og til strømforsyning må være i Jeg opplevde svart skjerm når jeg ikke hadde plugget i 12V-kontakten til CPU. Hadde gammel PSU, så den hadde ikke en slik ledning. Sendte inn til reparasjon og greier. En pinlig affere...
Albino Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 (endret) (Dobbel post...) Endret 6. desember 2005 av Albino
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå