Gå til innhold

16år, Hvordan Skaffe Jobb?


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Hei!

 

Er 16 år og sliter litt med økonomien eller hva jeg skal kalle det ;) Kunne tenkt meg en Deltidsjobb på et lager- en butikk eller lignende. Har vært på Aetat, men de har ikke mulighet til å hjelpe folk uten fagbrev i min alder.

 

Det jeg lurer på er: Dere som har jobb; hvordan gikk dere frem for å skaffe? Noen tips til hvordan jeg kan skaffe en jobb?

 

Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bare å kikke i aviser, og rundt på nettet, f.eks zett.no og slike sider. Ligger også en del ute på aetat.no. Men hvis det står mail adresse der, så send en mail og spørr hva jobben går ut på. Vis interesse. Eventuelt ta en telefon. Ser du en annonse til en jobb du kunne tenke deg. Send en søknad, det skader ikke å prøve. Det værste svaret du kan få er nei...

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar

Jeg lagde en søknad og gikk deretter rundt å spurte på forskjellige steder om de trengte folk. Leverte inn søknad til dem som var interesert. Blandt annet Mc Donalds. Ringte noen uker seinere, var på et lite jobbintervju så fikk jeg jobben! Vist jeg klarer det så klarer alle det. Masse hyggelige folk der, veldig fleksible der med tanke på skole og trening og ikke minst så tjener man penger..

Lykke til :thumbup:

Endret av CrazyKimmi=)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne er feilpostet..

 

Hvorfor er det så mange unge som spør etter hvordan man søker jobb? Har ikke alle sammen skrevet brev gjennom skolen og hatt arbeids-uke på ungdoms skolen?

 

Det er rett og slett hive seg nedpå og skrive et brev, så enkelt er det. Vet du ikke hva brevet skal inneholde skulle du følgt bedre med på ungdoms skolen, for det er faktisk pensum.

Lenke til kommentar
Denne er feilpostet..

 

Hvorfor er det så mange unge som spør etter hvordan man søker jobb? Har ikke alle sammen skrevet brev gjennom skolen og hatt arbeids-uke på ungdoms skolen?

 

Det er rett og slett hive seg nedpå og skrive et brev, så enkelt er det. Vet du ikke hva brevet skal inneholde skulle du følgt bedre med på ungdoms skolen, for det er faktisk pensum.

5253643[/snapback]

Jeg lærte det ikke, sånn er det med den saken og jeg nekter å godta at du skal sitte der og påstå noe annet.

Lenke til kommentar

Veit om en ting du skal holde deg utafor i alle fall, og det er avisbud. Flere timers arbeid med meget minimal lønn? Ikke faen...

 

Sjekk heller ut MacDonalds eller en matbutikk som meny eller noe. Har noen kompiser som jobber på Mcærn og tjener opptil 5000 i måneden! Har også en kompis som jobber noen timer på lørdager på rimi, og tjener 2000 i måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...