Gå til innhold

16år, Hvordan Skaffe Jobb?


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har sendt inn en søknad til McDonald's nå, hvor lang tid tar det før jeg får svar?

 

sigz: hva gjør du på Kiwi? Du kan vel ikke sitte i kassen?

5312767[/snapback]

 

Når vi snakker om MC, så ble faktisk en mann knivstukket på jobben lørdagsnatt.. Og en annen på jobben redda han faktisk. Så å jobbe på Lørdagsnattene bør vurderes :)

 

Og hva man gjør når man er under 18 på kiwi?

 

Rydder og Fyller opp i disker, sorterer flasker osv ;) Selvom det ikke høres mye ut, er det MYE vis det er litt størelse på butikken.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

:ohmy: Hvor skjedde det da? Satser på at slikt ikke skjer meg da. :p Men er nok mange andre som har søkt på jobben så jeg får sikkert ikke den.

 

Ja, det er vel slike oppgaver du får på en butikk. Har jobbet litt på Rema 1000 og sånt før når jeg var litt yngre og gjorde stort sett det samme da.

Lenke til kommentar
:ohmy:  Hvor skjedde det da? Satser på at slikt ikke skjer meg da. :p Men er nok mange andre som har søkt på jobben så jeg får sikkert ikke den.

 

Ja, det er vel slike oppgaver du får på en butikk. Har jobbet litt på Rema 1000 og sånt før når jeg var litt yngre og gjorde stort sett det samme da.

5313062[/snapback]

 

MC Fredrikstad for 4 dager siden.. ;) Desverre er det bare gammel news, da lørdagene fører til knusing av vasker (skjedd faktisk) , stoler, ølflasker osv.. alle står og krangler i køe osv.. bare kaos.. Men god lønn!! ;)

Lenke til kommentar

Er ansatt i Adecco, Jobzone og Orcus. Og Aetat, men de teller ikke. ;)

 

Adecco skaffet meg jobb, men et år etter at jeg leverte inn søknad. Jobzone ringte meg nøyaktig 7 minutter etter at jeg leverte inn søknad, og hadde et møte som varte i en time dagen etter. De virker profesjonelle, hvertfall de som er her i Ski. Orcus har jeg ikke hørt noe fra ennå. Skal på møte hos Jobzone kl 08.30 idag, så vi får se etter det.

 

Adecco skaffet meg jobb hos Asko Øst, grei nok jobb det. Men altfor mye overtid og lite gjennomtenkte rutiner på arbeidsplassen. Samtidig så skjedde det mye i livet mitt, så jeg jobbet ikke det jeg faktisk klarer. (Og var borte et par dager.) Pass på så du gjør en bra jobb, for Adecco her i Ski vil ikke lenger skaffe meg jobb. Jeg ventet 4 mnd på lønn fra de.

 

Aetat kan du bare gi opp, med mindre du skal søke om dagpenger osv.

Lenke til kommentar
Fikk svar på McDonald's i dag, 3 dager etter jeg søkte på en ledig stilling.

 

De hadde lest gjennom søknaden men jeg fikk desverre avslag sto det. :(

5326145[/snapback]

 

Den var kjip da... Fikk du svar på hvorfor..? Gjerne smart å spørre om det, så du vet hva du skal kanskje gjøre annerledes neste gang.. Er du 15 eller 16 år?. For vist du er bare 15 så kan du ikke "lovlig" stå i kassen, å da er det lett at de prioriterer folk som er litt eldre. . Bedre lykke neste gang :thumbup:

Lenke til kommentar
Fikk svar på McDonald's i dag, 3 dager etter jeg søkte på en ledig stilling.

 

De hadde lest gjennom søknaden men jeg fikk desverre avslag sto det. :(

5326145[/snapback]

 

Den var kjip da... Fikk du svar på hvorfor..? Gjerne smart å spørre om det, så du vet hva du skal kanskje gjøre annerledes neste gang.. Er du 15 eller 16 år?. For vist du er bare 15 så kan du ikke "lovlig" stå i kassen, å da er det lett at de prioriterer folk som er litt eldre. . Bedre lykke neste gang :thumbup:

5326320[/snapback]

 

MC følger ALDRI slike regler ;)

Lenke til kommentar
Er ansatt i Adecco, Jobzone og Orcus. Og Aetat, men de teller ikke. ;)

 

Adecco skaffet meg jobb, men et år etter at jeg leverte inn søknad. Jobzone ringte meg nøyaktig 7 minutter etter at jeg leverte inn søknad, og hadde et møte som varte i en time dagen etter. De virker profesjonelle, hvertfall de som er her i Ski. Orcus har jeg ikke hørt noe fra ennå. Skal på møte hos Jobzone kl 08.30 idag, så vi får se etter det.

 

Adecco skaffet meg jobb hos Asko Øst, grei nok jobb det. Men altfor mye overtid og lite gjennomtenkte rutiner på arbeidsplassen. Samtidig så skjedde det mye i livet mitt, så jeg jobbet ikke det jeg faktisk klarer. (Og var borte et par dager.) Pass på så du gjør en bra jobb, for Adecco her i Ski vil ikke lenger skaffe meg jobb. Jeg ventet 4 mnd på lønn fra de.

 

Aetat kan du bare gi opp, med mindre du skal søke om dagpenger osv.

5314152[/snapback]

 

Hvordan er det med jobb i Ski?

Har du noe sted å anbefale? bor sånn 5min fra sentret!

Hørt at det er veldig vanskelig å skaffe seg jobb i ski.. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

 

Er 16 år og sliter litt med økonomien eller hva jeg skal kalle det ;) Kunne tenkt meg en Deltidsjobb på et lager- en butikk eller lignende. Har vært på Aetat, men de har ikke mulighet til å hjelpe folk uten fagbrev i min alder.

 

Det jeg lurer på er: Dere som har jobb; hvordan gikk dere frem for å skaffe? Noen tips til hvordan jeg kan skaffe en jobb?

 

Takker for alle svar :thumbup:

5253024[/snapback]

 

Det vanligste for en på 16 er å få jobb gjennom familien, dette står med jevne mellomrom i avisen. Stemmer også i mitt tilfelle.

 

Du bør levere masse søknader (som bør være bra skrevet) og spre til venner og bekjente at du trenger jobb. Dersom du jobber litt med det, gir det sikkert resultater! Hender faktisk ofte at jobben trenger flere folk der jeg jobber, og jeg vet da hvem jeg kan bruke, siden de har vært flinke til å spre at de trenger jobb;) Bare et lite tips, stå på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...