Gå til innhold

16år, Hvordan Skaffe Jobb?


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan jo også høre med steder som har lager. F.eks elkjøp og expert.

 

Angående det å møte opp selv: Her om dagen kom det en heller shabby fyr inn der jeg jobber. Han ville prate med sjefen min fordi han skulle søke etter jobb. Greit at det visstnok er positivt med personlig oppmøte, men det nytter ikke å komme dinglende inn og se ut som en slask. Da har det heller motsatt virkning.

5256183[/snapback]

 

 

Eller som selger på elkjøp og expert.

 

Det jeg ville gjort var først å sjekke om det var noe ledig, så skrive en søknad for så å levere denne personlig. Det viser litt at du gidder å komme inn dit og gjerne vil ha jobben.

5257848[/snapback]

 

Tror ikke de ansetter såpass unge selgere, men hvem vet :) Det er i hvert fall lov å prøve. Husk at slike steder har mange forskjelige sjefer, så det er flere muligheter til å få jobb/sende søknader til.

Lenke til kommentar
Du kan jo også høre med steder som har lager. F.eks elkjøp og expert.

 

Angående det å møte opp selv: Her om dagen kom det en heller shabby fyr inn der jeg jobber. Han ville prate med sjefen min fordi han skulle søke etter jobb. Greit at det visstnok er positivt med personlig oppmøte, men det nytter ikke å komme dinglende inn og se ut som en slask. Da har det heller motsatt virkning.

5256183[/snapback]

 

 

Eller som selger på elkjøp og expert.

 

Det jeg ville gjort var først å sjekke om det var noe ledig, så skrive en søknad for så å levere denne personlig. Det viser litt at du gidder å komme inn dit og gjerne vil ha jobben.

5257848[/snapback]

 

Tror ikke de ansetter såpass unge selgere, men hvem vet :) Det er i hvert fall lov å prøve. Husk at slike steder har mange forskjelige sjefer, så det er flere muligheter til å få jobb/sende søknader til.

5266653[/snapback]

 

 

Kanskje ikke vanligvis, men virker du rimelig oppegående og gjerne ser litt eldre ut kan det nok gå. Har selv jobbet som selger/altmuligmann siden jeg var 16 (tiende klasse).

Lenke til kommentar

vill absolutt anbefale MC'ern som mange andre her..!

 

Lett å få jobb og god lønn!

 

16-18 = 75 kr -> 90 kr

med tilleg (etter kl 16oo og helger) = ca 95 kr -> 110 kr

 

NB!, kan være litt feil......

 

Jobber du 450 timer eller blir ett år eldre øker lønnen.. Og 95 kroner som minste lønn (en 16 åring jobber vell ikke på hverdager før 4?) er det ikke dårlig te 16 åring å være... :)

 

Pluss, PLUSS! Man får en meny til lunsj hver gang du jobber, for bare 15 kroner trekt fra lønna...

:thumbup:

Lenke til kommentar
Takk for alle tipsene! :) Har levert inn sønad hos burger king nå, så vi får se hva som skjer ;)

 

Noen flere med erfaringer?

5255201[/snapback]

 

 

Ikke bare lever ut søknader til et par plasser!

 

Hvis dere får avisen hjemme der du bor, kan det være en god idè å saumfare avisen hver dag, og sende søknader til alle jobber som ikke krever noen utdannig\sertifikat.

Lenke til kommentar
<- er webdesigner og 17 år.

 

 

Om du har et utrolig talent for noe kan du få jobb litt mer spesielt, men om du er en helt "vanlig" ungdom tror jeg ikke du kan håpe på noe mer enn McDonalds eller en matbutikk...

5256211[/snapback]

 

Uansett om du er god eller ikke, har det jo mest å si hvordan etterspørselen for den type jobb er.

Lenke til kommentar

Du kan jo selge deg på gata.. skal vere godt betalt også sies det..

95 kr timen? hva er det når du faktisk har muligheten til å tjene flere hundre kroner for en 10 minutters bj?

 

 

Men seriøst.. skriv en haug med søknader å gå personlig inn dit du vil jobbe å lever den personlig..

Det funker fett og du har store muligheter..

Lenke til kommentar

Adecco, ja. Jeg er faktisk ansatt gjennom Adecco. Tullingene roter med lønnen min hver gang. Får aldri inn på konto, men må gå i banken med utbetalingsgiro hver gang. :roll: Jaja. Jeg søkte direkte på en jobb, så om Adecco er flink til å finne jobber til folk generelt sett, det vet jeg lite om.

 

Jeg er forresten registert hos Manpower og diverse andre vikarbyråer som f.eks JobZone, som jeg ikke har hørt en dritt fra. Jeg er 18 år og har fagbrev i IKT.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Du kan jo selge deg på gata.. skal vere godt betalt også sies det..

95 kr timen? hva er det når du faktisk har muligheten til å tjene flere hundre kroner for en 10 minutters bj?

 

Skal vurdere det nøye...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Er selv på utkikk etter en jobb på ettermiddagen, og det høres ikke så verst ut å jobbe på f.eks McDonalds. (er 17 år).

 

Så hvordan går det med trådstarter? Fikk han seg jobb?

Lenke til kommentar

Mcern er helt ok..Grei lønn og relativt høyt tempo. Jobba der selv gjennom hele videregående samt noen vakter her og der når jeg har perm. Må vel si at jeg hater den jobben nå, blir veldig lei stanken av frityrfett, sure feite kunder som ikke er fornøyde, enda surere kunder som ikke liker agurken sin og alt stresset som kan være der.

Men for all del, noen folk liker det, og lønna er faktisk bedre enn de fleste andre normale steder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hehe, høres jo ikke så aller verst ut da. Kan vel høre om det er mulig å få en jobb der på ettermiddager noen ganger i uken.

 

Bør jeg sende brev, epost eller ringe osv.? :p

Lenke til kommentar
Hehe, høres jo ikke så aller verst ut da. Kan vel høre om det er mulig å få en jobb der på ettermiddager noen ganger i uken.

 

Bør jeg sende brev, epost eller ringe osv.? :p

5301762[/snapback]

 

Møt opp en mandag ettermiddag. Da er det aller minst folk og de ansetter som oftest kun dem som bare rett og slett kommer og spørr. :) Legg også til at du er villig til å lære deg alle tre postene (Kjøkken, KAsse, Lobby) , for det er altfor mange som bare kan en ting. Og ved å lære seg alle er du mye mer attraktiv. Det har iallefall jeg lagt merke til. Lærte meg alt i arbeidsuka, og har bestått nesten alle tester. (Man får klistremerker, bronsje, sølv, og gull for hver post på navneskiltet) og blir til tider prioritert forann mange andre :)

 

PS. Vis de ikke er så villige kan du tilby deg å jobbe ti timer gratis eller noe for opplæring. Dette hjalp for meg :) Selvom det ikke er så attraktivt er det veldig lønnsomt i lengden. Har nå tjent snart 30 tusen i år som 16 åring bare på mcern :)

 

Lykke til :)

 

Vis du lurer på mer er du jo bare å sjekke ut hjemmesidene deres..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...