Gå til innhold

Magic The Gathering


TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare å bruke en Counter på monsteret det. Eller bremse det ned med Boomerang eller noe mens du slår han i hjel.

5305690[/snapback]

 

Har ikke slike hvite kort... :thumbdown:

Annet enn Pacifism.

5339888[/snapback]

Finnes nok stort sett bare i blå de kortene der ja.

 

I hvitt må man bruke noe annet, Pacifism, Wrath of God, Moat (hvis den ikke flyr), Swords to Plowshares, Arrest, Blinding Beam. Det finnes så mange kort, men de er enten vanskelige å få tak i eller ganske dårlige i for mange matcher.

Lenke til kommentar
La meg spørre...spiller dere mot "hva som helst"?

Jeg mener, 30-åringer som spiller mot 10-åringer ser litt merkelig ut.

Spesiellt utenfor butikker. Det er liksom som om en 30-åring skulle insistere på å kun spille lilleputtfotball, for da er han alltid best..

5343894[/snapback]

Når jeg er på Outland eller Avalon eller annet magic-sted så spiller jeg mot hvem det skulle være. Mange av de eldre som spiller er greie og låner bort et deck om de bare har gode decks med seg.

Lenke til kommentar

Når jeg var litt aktiv og dro til Oslo på turneringer og sånn hendte det at jeg spilte mot godt voksne folk. Men det gjør meg ingenting, det er ikke slik at man er bedre bare fordi man er eldre, det er stategisk, taktisk og matematisk tenking som har mest å si på hvor god man er. Har slott flere voksne folk der jeg.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Er nok i hovedsak kortene som avgjør hvem som vinner. Han som har blåst bort mest penger på de dyre og gode kortene vinner som oftest, men han kan jo ha uflaks og ikke få noe mana f.eks. Jeg vil si at det er opp til kortene, men samtidig så må man ha biiittelitt flaks.

 

Eller? Begynner å bli en stund siden jeg spilte Magic :)

Lenke til kommentar

LarsP: Det er ikke et kortspill der man bruker vanlig kortstokk.

Det er forskjellige typer bildekort, alle med forskjellige egenskaper og attack/Defense-tall. Noen kort er direct damage spells (man kaster det på bordet så får en spiller eller motstanderen sitt monsterkort skaden som er beskrevet på kortet), noen er murer med veldig høy defense..osv..Det er et veldig nøye gjennomtenkt system. Men man sitter ikke med hele kortstokken (60 stk) på hånda. De ligger i en bunke og man trekker ett og ett kort for hver runde (eller til man har 5 kort på hånda igjen hvis brukte flere på en runde). Så mye er tilfeldigheter. Den store bunken skal stokkes før hver kamp.

Man kjøper hele tiden nye booster-pakker med noen få kort i, i håp om å få noen spesielle eller sjeldne kort som gir en bedre sjans til å vinne kamper.

 

Det er 4 forskjellige typer "mana"-kort, og 4 forskjellige typer kort. Hvert kort trenger en viss manatype for å kaste på bordet.

 

Manakortene ligger også i den store kortbunken, så det er slettes ikke sikkert du får kastet ut den gigantiske ildsprutende dragen som dreper alle monstrene til motstanderen i det hele tatt, for de er ekstra dyre å få ut. Såvidt jeg husker kunne man legge på en type manakort og ett monster/forsvar/spell kort hver runde?

Så etter veldig mange runder kan man ha drøssevis med mana til å kaste de dyreste kortene, men sjansen er mikroskopisk for å få brukt de tidlig i spillet.

 

Det høres ufattelig nerdete ut når jeg skriver det nå, og det er det sikkert også for utenforstående. Jeg sluttet å spille for 10 år siden.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Har en Beast deck som potensielt sett er veldig god men den er træg å få i gang. Så jeg kan ende opp med å dø før den blir syk. Beasts er som regel ganske dyre.

Har 2 kort som gjør at creatures som koster 6 eller mer koster 2 fargeløse mindre og det hjelper.

Har også et creature som gjør at når noen av beastene blir blocket får de +1/+1 for hvert creature som blocker. Og et som gjør at vist det er med på å angripe får alle beastene trampel. Det hjelper jo godt når man har mange 4/4 - 7/7 beasts.

Lenke til kommentar
De ligger i en bunke og man trekker ett og ett kort for hver runde (eller til man har 5 kort på hånda igjen hvis brukte flere på en runde). Så mye er tilfeldigheter. Den store bunken skal stokkes før hver kamp.

5 kort igjen på hånda? 7 er det meste man kan ha på slutten av en runde, og man kan ha ned til 0.

 

Man kjøper hele tiden nye booster-pakker med noen få kort i, i håp om å få noen spesielle eller sjeldne kort som gir en bedre sjans til å vinne kamper.

Mange kjøper ikke lenger booster-pakker, men spiller turneringer. Da er kortene billigere per kort, og man er i et miljø der det er lettere å bytte til seg det man trenger.

 

Det er 4 forskjellige typer "mana"-kort, og 4 forskjellige typer kort. Hvert kort trenger en viss manatype for å kaste på bordet.

Det er nok 5 farger mana. Typer er også feil ord, typene er Enchantment, Creature, Sorcery, Land, Instant og Artifact så vidt jeg husker.

 

Såvidt jeg husker kunne man legge på en type manakort og ett monster/forsvar/spell kort hver runde?

Man kan legge så mange ikke-land man vil hver runde, men kun ett land (mana-kort). Det finnes ikke-land-kort som er mana-kort, og de kan man legge selv om man har lagt land. Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
QUOTE(Bitex @ 28/01-2006 : 14:28)

Man kjøper hele tiden nye booster-pakker med noen få kort i, i håp om å få noen spesielle eller sjeldne kort som gir en bedre sjans til å vinne kamper.

Mange kjøper ikke lenger booster-pakker, men spiller turneringer. Da er kortene billigere per kort, og man er i et miljø der det er lettere å bytte til seg det man trenger.

Vist vennene dine fra førav spiller masse magic så går det mye i booster paks.

Turnament packs er og bra men det er enda mere irriterende å kjøpe når man ikke får de få kortene man mangler/trenger.

 

Som sagt er det pre realese av nye kort med turnering i morgen på Outland i kr.sand.

Lenke til kommentar

Haha, MTG hadde jeg helt glemt. Spilte grønt elfdeck som bygde på elf's som produserte mana, og noen Ganske kraftige dyr. Synd jeg sluttet og spille, og solgte alle kortene mine. Brukte vel litt over 6k på spillet.

 

Spilte forsåvidt en del med et hvit deck også.. Men jeg husker ikke hva det inneholdt, bortsett fra noen 2/1 creatures som kostet 1 å legge ut, og Swords To Plowshare (elns)... Husker ikke engang hva decket bygget på, bare at det var ganske effektivt..

 

Er det noen av dere på forumet som sitter med Black Lotus? (må bare spørre..)

Lenke til kommentar
QUOTE(Bitex @ 28/01-2006 : 14:28)

Man kjøper hele tiden nye booster-pakker med noen få kort i, i håp om å få noen spesielle eller sjeldne kort som gir en bedre sjans til å vinne kamper.

Mange kjøper ikke lenger booster-pakker, men spiller turneringer. Da er kortene billigere per kort, og man er i et miljø der det er lettere å bytte til seg det man trenger.

Vist vennene dine fra førav spiller masse magic så går det mye i booster paks.

Turnament packs er og bra men det er enda mere irriterende å kjøpe når man ikke får de få kortene man mangler/trenger.

 

Som sagt er det pre realese av nye kort med turnering i morgen på Outland i kr.sand.

5513522[/snapback]

I turneringer bruker man da ofte boostere. Booster-Draft er kanskje den morsomste turneringsformen, unntatt Vintageturneringer.

 

Vist et creature har en egnskap som koster en hvit og en valgfri mana kan man da betale den kosten så mange ganger man vil?

Vist egenskapen feks gjør at man kan hindre 1 skade og dirigere den en annen vei?

5513853[/snapback]

Dersom det står:

1W: blablabla - Så kan du betale så mange ganger du vil

1W, tap: blablabla - Så kan du ikke betale så mange ganger du vil.

1W: blablabla, tap. - Så kan du betale så mange ganger du vil.

 

Det finnes forresten kort der redirecten ikke koster noenting, og det er utnyttet til å lage gode decks.

 

Spilte forsåvidt en del med et hvit deck også.. Men jeg husker ikke hva det inneholdt, bortsett fra noen 2/1 creatures som kostet 1 å legge ut, og Swords To Plowshare (elns)... Husker ikke engang hva decket bygget på, bare at det var ganske effektivt..

 

Er det noen av dere på forumet som sitter med Black Lotus? (må bare spørre..)

5515239[/snapback]

Swords to Plowshares skulle jeg gjerne hatt, blant den beste creature-removalen noen sinne. 2/1-karen var kanskje Savannah Lions, og decket var kanskje en white-weenie variant.

 

Black Lotus: Nei, men et god venn av meg har Black Lotus, og resten av Power Nine. Han er for øyeblikket i Belgia og spiller Grand Prix - Hasselt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...