Gå til innhold

Magic The Gathering


TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen plass de selger disse? Kunne godt ha tenkt å begynne å spille det. Har prøvd det et par ganger for ca. 5 år siden. Noen brae guider på nettet eller?

5235885[/snapback]

avalon

Outland har det i butikken i hvertfal.

 

Edit: Guider? Trykk på Magic linken i signaturen min, der kan man lære en del tror jeg :thumbup:

Endret av The O
Lenke til kommentar
a) Du tynner ut antall land i decket, og dermed er det større sjanse for å trekke noe annet enn land litt ut i spillet.

Man tynner ikke ut antall land.

Her er landa i decken:

5 Forest

4 Windswept Heath/Wooded Foothills

3 Gaea's Cradle

 

Det eneste som kan hentes opp med Windswept Heath/Wooded Foothills i dette tilfellet er en forest, fordi decken har verken mountains eller plains. Hadde decken hatt mountains eller plains kunne kortene bli brukt for å tynne ut antall land. Men siden den ikke gjør det, er det like greit med 4 ekstra forests

Slik at listen over lands i decken blir:

9 Forest

3 Gaea's Cradle

 

Akkurat like mange land.

Så slipper man å kaste bort 1 liv hver gang man skal ha en ny forest. Hadde Windswept Heath/Wooded Foothills kunne hente opp en Gaea's Cradle hadde det og vært forståelig, men det kan de ikke.

Lenke til kommentar

Jo. Man tynner ut antall land. Det decket der vil nok ikke ha mer enn 2-3 land totalt sett i ett spill.

 

9 forest + 3 cradle : Etter to runder har man trukket totalt 2 forests og lagt dem ut. Antar at man startet, og dermed ikke trakk første runde. Da vil sannsynligheten for å trekke land den tredje runden være 11 / 51 = 21,5%.

 

5 forest + 4 sac-land + 3 cradle: Etter to runder har man trukket 2 sac-lands og lagt dem ut og sacrificet dem. Da vil man i tillegg til å være kvitt disse to landene også være kvitt to forests som lå i libraryen. Da er vil sannsynligheten for å trekke land den tredje runden være 9/51 = 17,6%.

 

Dette er de mest ekstreme tilfellene, men i det lange løp kan det ha noe å si. Meningen er vel også at dette decket skal være raskt, og derfor er ikke et liv fra eller til så mye. Nå kan det hende dette i det lange løp utjevner fordelen av å trekke et nyttig kort, har ikke studert fenomenet så veldig mye.

Lenke til kommentar

Åja såklart. At jeg ikke kom på det :wallbash: Men decken er helt syk uansett. Så lenge den ikke blir plaget for mye av motspillerne kan man trekke hele decken, få uendelig med liv, uendelig med mana, gi uendelig med skade og fjerne alle motstanderenes creatures på en runde (som oftest 4-5 runde).

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Har spilt Magic siden slutten av 8. klasse (2,5 år nå) men det siste året har det blitt veldig lite, faktisk nesten null spilling. :cry: Alle vennene mine ble visst lei.

 

Jeg liker å spille de fleste farger egentlig, men minst hvitt. Jeg mange forskjellige deck, bl.a. 2 femfargede. Elsker å kombinere mange farger, hvis det fungerer så er det dødelig, men mot noen *hostStoneRainhost* deck så fungerer det ikke like bra.

 

Det beste decket mitt er nok Sliver decket. Det er femfarget, med en god del rares. Jeg kjører (naturlig nok) en del land som kan lage flere typer mana, derfor blir det litt tregt (ettersom mange av dem kommer inn tappet, eller trenger counters (Mirrodins Core)). Men hvis jeg først får 4 ledige land i de mest brukte fargene, så er du død. :)

 

Har bl.a. Sliver Overlord, og alle rare slivers fra Legion. :green:

Lenke til kommentar

morsomt å se igjen dette her.. :)

 

Jeg spilte M:TG for mange år siden. Min bror spilte når Revised gjaldt, og jeg begynte omtrent når 4th edition startet. Jeg sluttet før 5th edition.

Selv laget jeg et rødt Goblin-basert deck som med de riktige 7 kortene på hånden kunne ta knekken på motstander på 4 eller 5 runder.

 

Har alle kortene mine enda, de er stacket i lofts-boden til mine foreldre.. finner de sikkert frem og ser på de om et år når de skal flytte.. :)

Lenke til kommentar
morsomt å se igjen dette her.. :)

 

Jeg spilte M:TG for mange år siden. Min bror spilte når Revised gjaldt, og jeg begynte omtrent når 4th edition startet. Jeg sluttet før 5th edition.

Selv laget jeg et rødt Goblin-basert deck som med de riktige 7 kortene på hånden kunne ta knekken på motstander på 4 eller 5 runder.

 

Har alle kortene mine enda, de er stacket i lofts-boden til mine foreldre.. finner de sikkert frem og ser på de om et år når de skal flytte.. :)

5238131[/snapback]

Jeg har en Goblin som gjør at man må "flipp a coin" og vist den blir "heads" så må man ofre et creature.

Lenke til kommentar
Noen erfaring med dett:

http://www.avalon.no/shopitem.cfm?path=28,1075,1148&id=56098

 

Det står starter kit for to spillere. Og siden jeg er totally n00b, passer vel den bra?

5238077[/snapback]

Ja, det er et fint sted å starte det der. :)

5238638[/snapback]

Det var det jeg gjorde bare med 8 edition. Lurt!

Men det viktigste er å ha noen å spille med som kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Du burde draft ett av guildene, boros er vel det som lettest kan gi deg en bra plassering skulle jeg tro. Særlig om du åpner noen gode boroskort tidlig. Hvis ikke finnes det en del gamebraker-rares der ute, men de får man så skjelden uansett. Han røde 3/3-karen for 4 som kan skyte er bra. 4/4 flyvern i sort/blå er bra.

 

Det er stort sett som med andre blokker. Draft en bra manakurve med dyr så går det stort sett greit.

Lenke til kommentar
Du burde draft ett av guildene, boros er vel det som lettest kan gi deg en bra plassering skulle jeg tro. Særlig om du åpner noen gode boroskort tidlig. Hvis ikke finnes det en del gamebraker-rares der ute, men de får man så skjelden uansett. Han røde 3/3-karen for 4 som kan skyte er bra. 4/4 flyvern i sort/blå er bra.

 

Det er stort sett som med andre blokker. Draft en bra manakurve med dyr så går det stort sett greit.

5265475[/snapback]

 

Har lyst på Borus og/eller Seleshnia :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...