Gå til innhold

Magic The Gathering


TheOats

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke værst. Finnes forrsten et kort som gir +4/+0 for samme mana. Mer praktisk om du bruker det på egne creatures, mindre praktisk om du bruker det på motstanderens.

 

Kul er også kombinasjonen DARRIST1.jpegNOMZKOR1.jpegFLIIING1.jpeg

 

I steden for Fling kan også dette kortet brukes: STAZTUM1.jpeg

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Ikke værst. Finnes forrsten et kort som gir +4/+0 for samme mana. Mer praktisk om du bruker det på egne creatures, mindre praktisk om du bruker det på motstanderens.

 

Kul er også kombinasjonen http://findmagiccards.com/GF/USC/MTGC/SC/DARRIST1.jpeg http://findmagiccards.com/GF/USC/MTGC/SH/NOMZKOR1.jpeg http://findmagiccards.com/GF/USC/MTGC/SH/FLIIING1.jpeg

 

I steden for Fling kan også dette kortet brukes: http://findmagiccards.com/GF/USC/MTGC/ON/STAZTUM1.jpeg

5766377[/snapback]

 

Jeg tipper Berserk. Men den er litt verre å få tak i. Hvor kommer Fling inn i kombinasjonen din?

Lenke til kommentar
Juzam Djinn, han inne av nostalgiske årsaker?

Stusser litt over Zuran Orb også, men er kanskje bra med Necropotence i bordet?

5766325[/snapback]

Ja, kun fordi det er ett gammelt og TØFFT kort :D

 

Zuran Orb er ment med necropotence ja, gammelt deck som ikke er tunet på laaaaang tid nå så sikkert mange andre alternativer til kort som er i decken :)

Lenke til kommentar

Lurte på en ting; Er reglene på magic online anderledes enn vanlige magic regler?

Har hørt at man kan trykke på noen "phase" knapper så blir man spurt om man vil spille instants osv da. Men i regelboken for magic (i papp) så står det at de som har prioritet i sin egen runde kan spille f.eks instants og vist ikke han vil så kan motstanderene gjøre det. Virker som det er forskell.

Lenke til kommentar

Spiller ikke spillet men ser interessant ut, men er det sånn at du ser kortene du kjøper, så du vet hva du betaler for, eller der det sånn at du kjøper så og så mange i en lukket pose, uten å vite hva du betaler for..

Så du kan risikere å få mange av samme slag?

 

Det var en fra Østeriket som var her i sommerferien, jeg ble kjent med han, å han spilte Magic, han hadde med seg en del kort, å han prøvde å forklare, men skjønte ikke så mye :!:

Lenke til kommentar

Du ser ikke kortene i pakkene du kjøper nei.

Men du får kjøpt ferdiglagde kortstokker som følger spesielle temaer, trenger ikke være uberguru for å kunne spille. Jeg spilte i et par år med venner, men jeg fikk aldri 100% taket på det med hvor mange land som burde være i en deck og alt. Dette var leeenge før internett ble dagligdags, hvertfall der jeg bodde, så vi kunne ikke bare fly på websider og sjekke ferdige decks heller.

Husker jeg hadde decks basert på blå kort (mest forsvar) eller røde kort (mest direct damage spells) osv. Den røde var veldig "kjapp" å vinne med, men hadde motstander kort som motvirket de røde satt man i baret.

 

Magic er vel et av de mest seigliva kortspillene.

Det følger med god dokumentasjon med starter-pakkene, der får du en grei allround-deck. Ellers kjøper man booster-pakker med noen få kort i, og håper på å få noe spesiellt eller sjeldent. Som å spille lotto egentlig, bare at du aldri vinner penga tilbake. Det ble et så stort pengesluk at jeg bare måtte slutte.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Etter hvert begynner mange å spille booster-draft-turneringer, der spillerne åpner pakker med kort og skal spille med dem. Det er billigere pr. kort enn å kjøpe alle ferdig, og etter kampene har man god anledning til å bytte bort det man ikke trenger til fordel for det man trenger.

 

 

@Solid_, skulle likt å hatt noen av de kortene der ja. Særlig Tidal Kraken faktisk. Kulheten er stor.

Lenke til kommentar

Lurte på en ting; Er reglene på magic online anderledes enn vanlige magic regler?

Har hørt at man kan trykke på noen "phase" knapper så blir man spurt om man vil spille instants osv da. Men i regelboken for magic (i papp) så står det at de som har prioritet i sin egen runde kan spille f.eks instants og vist ikke han vil så kan motstanderene gjøre det. Virker som det er forskell.

Lenke til kommentar

Hva er det du mener egentlig? Magic i papirformat har også faser, og man skal si fra før fra en fase til en annen. For eksempel:

- Jeg er ferdig med main phase, og vil gå til decleare attackers

- Vent litt, jeg vil spille en instant før du gjør det.

 

Det er også slik i vanlig magic at spilleren som har sin tur har prioritet og kan spille kort før motspilleren.

Lenke til kommentar
Lurte på en ting; Er reglene på magic online anderledes enn vanlige magic regler?

Har hørt at man kan trykke på noen "phase" knapper så blir man spurt om man vil spille instants osv da. Men i regelboken for magic (i papp) så står det at de som har prioritet i sin egen runde kan spille f.eks instants og vist ikke han vil så kan motstanderene gjøre det. Virker som det er forskell.

5771176[/snapback]

Det er det samme, men i praksis så sitter man aldri å sier "nå er det din blablabla-phase, skal du spille en instant eller ability?" fordi man vet når man kan og ikke kan gjøre det. :)

Lenke til kommentar
Lurte på en ting; Er reglene på magic online anderledes enn vanlige magic regler?

Har hørt at man kan trykke på noen "phase" knapper så blir man spurt om man vil spille instants osv da. Men i regelboken for magic (i papp) så står det at de som har prioritet i sin egen runde kan spille f.eks instants og vist ikke han vil så kan motstanderene gjøre det. Virker som det er forskell.

5771176[/snapback]

Det er det samme, men i praksis så sitter man aldri å sier "nå er det din blablabla-phase, skal du spille en instant eller ability?" fordi man vet når man kan og ikke kan gjøre det. :)

5777462[/snapback]

Det vet jeg. Men i hondboken står det at nå du har prioritet så kan ikke andre spille instants før du gjør det, så hvorfor blir man spurt om det på online versjonen?

Lenke til kommentar
Lurte på en ting; Er reglene på magic online anderledes enn vanlige magic regler?

Har hørt at man kan trykke på noen "phase" knapper så blir man spurt om man vil spille instants osv da. Men i regelboken for magic (i papp) så står det at de som har prioritet i sin egen runde kan spille f.eks instants og vist ikke han vil så kan motstanderene gjøre det. Virker som det er forskell.

5771176[/snapback]

Det er det samme, men i praksis så sitter man aldri å sier "nå er det din blablabla-phase, skal du spille en instant eller ability?" fordi man vet når man kan og ikke kan gjøre det. :)

5777462[/snapback]

Det vet jeg. Men i hondboken står det at nå du har prioritet så kan ikke andre spille instants før du gjør det, så hvorfor blir man spurt om det på online versjonen?

5777696[/snapback]

Huh? De kan ikke spille noe før du gir fra deg prioritet. Det gjør du ved å spille en spell, eller ved å ville gå til neste fase.

Lenke til kommentar
Lurte på en ting; Er reglene på magic online anderledes enn vanlige magic regler?

Har hørt at man kan trykke på noen "phase" knapper så blir man spurt om man vil spille instants osv da. Men i regelboken for magic (i papp) så står det at de som har prioritet i sin egen runde kan spille f.eks instants og vist ikke han vil så kan motstanderene gjøre det. Virker som det er forskell.

5771176[/snapback]

Det er det samme, men i praksis så sitter man aldri å sier "nå er det din blablabla-phase, skal du spille en instant eller ability?" fordi man vet når man kan og ikke kan gjøre det. :)

5777462[/snapback]

Det vet jeg. Men i hondboken står det at nå du har prioritet så kan ikke andre spille instants før du gjør det, så hvorfor blir man spurt om det på online versjonen?

5777696[/snapback]

Huh? De kan ikke spille noe før du gir fra deg prioritet. Det gjør du ved å spille en spell, eller ved å ville gå til neste fase.

5777769[/snapback]

 

ok, logisk.

Men det virket som andre kunne gjøre ting før deg (vist de vil) når du har prioritet på nett versjonen.

Lenke til kommentar

Savner spillet.

Har ufattelig mange kort fra 5 edt og en del kort fra andre forskjellige serier. Spillte i perioder. Først for mange år siden så når jeg var i militæret. Etter dette så har det bare dødd...

Bor i kr.sand nå og vet ikke om en kjeft her som spiller. Har vurdert å selge, men er litt for glad i kortene. :p Er noen Kg med kort for å si det slik :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...