Gå til innhold

Magic The Gathering


TheOats

Anbefalte innlegg

Noen som spiller med noen av de nye fargekombinasjons kortene?

Eller venter på noen av de som kommer?

Skal prøve med Izzet, har 2 creatures som kommer tilbake på honden når den blir "target of spell or ability", da blir det vanskelig å kaste "destroy target creature" hehe.

Izzet er blå og rød.

Endret av The O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man har leyline_of_lightning.jpg

ute i spill kan man da betale så mange fargeløse mana man vil å så gjøre tilsvarende skade? Siden man kan betale en abillety (vanligvis) så mye man vil, så lenge man ikke må tappe kortet.

 

Lurer også på om det er for sent å betale en fargeløs mana når man nettop har spilt izzet_chronarch.jpg

og tatt opp en instant eller sorcery?

Lenke til kommentar
Når man har Leyline of Lightning ute i spill kan man da betale så mange fargeløse mana man vil å så gjøre tilsvarende skade? Siden man kan betale en abillety (vanligvis) så mye man vil, så lenge man ikke må tappe kortet.

Nei, det står whenever you play you may pay 1. Det betyr at du kan betale 1, ikke noe annet enn en.

Lurer også på om det er for sent å betale en fargeløs mana når man nettop har spilt Izzet Chronarch og tatt opp en instant eller sorcery?

5599181[/snapback]

Du skal i utgangspunktet betale for den samtidig som du spiller spellen, ikke når spellen har resolvet. Det vil si at det sett fra et regelsynspunkt er for sent, men det kan hende motstanderen din er litt snill.

Lenke til kommentar
Når man har Leyline of Lightning ute i spill kan man da betale så mange fargeløse mana man vil å så gjøre tilsvarende skade? Siden man kan betale en abillety (vanligvis) så mye man vil, så lenge man ikke må tappe kortet.

Nei, det står whenever you play you may pay 1. Det betyr at du kan betale 1, ikke noe annet enn en.

Lurer også på om det er for sent å betale en fargeløs mana når man nettop har spilt Izzet Chronarch og tatt opp en instant eller sorcery?

5599181[/snapback]

Du skal i utgangspunktet betale for den samtidig som du spiller spellen, ikke når spellen har resolvet. Det vil si at det sett fra et regelsynspunkt er for sent, men det kan hende motstanderen din er litt snill.

5612846[/snapback]

Ok takk :)

Jeg skjekket med Magic sidene på nettet og du har helt rett.

 

Men en abillety på et creature kan man vel betale så mange ganger man vil for å få større/bedre effekt?

 

Vist man kaster den røde spellen som har replicate og som gjør en skade (på enten spiller eller creature) mange ganger kan man vel betale 1 for hver av dem?

Når man bruker replicate telles det jo som om man kaster mange av samme spell. det er bare en av dem som kan kontres også ikke alle, ikke en gang vist man kontrer den første.

Lenke til kommentar
Ingen som spiller Magic Online da?

Har bare lest fort igjennom sidene, men ikke sett noen som sier noe om det.

 

Har en konto der jeg gjerne skulle bli kvitt ;)

(Ihvertfall det som fins av kort på den)

5611887[/snapback]

Har aldri prøvd det og har ikke tengt å prøve det.

Synes ikke det høres noe gøy ut i forhold til den "ekte" versjonen med virkelige kort.

Desuten spiller jeg nok av magic (nesten vær dag).

Lenke til kommentar

Denne tråden har jeg ikke fått med meg tror jeg!

 

Startet å spille mtg under ice age og ga meg litt etter 8th edition. Spillte mest type1, kom på top 10 i NM (husker ikke nøyaktig plassering) for en del år siden med dette decket:

 

Keeper - Four Color Control

 

Mana - 26

1 Black Lotus

1 Island

1 Library of Alexandria

1 Mox Jet

1 Mox Pearl

1 Mox Ruby

1 Mox Sapphire

4 Polluted Delta

1 Strip Mine

1 Sol Ring

3 Tundra

3 Underground Sea

4 Wasteland

3 Volcanic Island

 

Draw - 9

1 Ancestral Recall

4 Brainstorm

1 Fact or Fiction

3 Skeletal Scrying

 

Tutors - 3

2 Cunning Wish

1 Demonic Tutor

 

Removal - 6

1 Balance

2 Fire / Ice

1 Gorilla Shaman

2 Swords to Plowshares

 

Counters - 10

4 Force of Will

4 Mana Drain

2 Stifle

 

To win the game - 6

2 Morphling

1 Decree of Justice

1 Mind Twist

1 Time Walk

1 Yawgmoth's Will

 

Sideboard - 15

SB: 1 Blue Elemental Blast

SB: 1 Coffin Purge

SB: 2 Damping Matrix

SB: 2 Disenchant

SB: 1 Fire / Ice

SB: 1 Misdirection

SB: 2 Rack and Ruin

SB: 3 Red Elemental Blast

SB: 1 Swords to Plowshares

SB: 1 Vampiric Tutor

 

Kortene er solgt nå, savner å spille med det fra tid til annen. Morsomt er det!! Sitter igjen med ett grønt stompy deck så har jo muligheten, men ikke like morro det som å spille med ett mektig keeperdeck!

Lenke til kommentar
Er ikke så inne i alle utrykkene for å si det slik...

Men det var en stor deck, jeg prøver altid å holde meg på 60 kort og aldri over 70.

5614285[/snapback]

Det er 60kort, og 15kort sideboard. Sideboardet er for turneringer og byttes ut med andre kort i decken alt etter hvilket deck man spiller mot.

 

60kort er minimum, og om man skal spille særiøst samt å ha best mulighet til å trekke det man trenger også maksimum.

Lenke til kommentar
Er ikke så inne i alle utrykkene for å si det slik...

Men det var en stor deck, jeg prøver altid å holde meg på 60 kort og aldri over 70.

5614285[/snapback]

Det er 60kort, og 15kort sideboard. Sideboardet er for turneringer og byttes ut med andre kort i decken alt etter hvilket deck man spiller mot.

 

60kort er minimum, og om man skal spille særiøst samt å ha best mulighet til å trekke det man trenger også maksimum.

5614304[/snapback]

Nemlig.

Har ikke spilt noe serlig turneringer så "sideboard" viste jeg ikke hva var.

Spiller med vennene mine som regel.

Lenke til kommentar
Du er heldig som har hatt sjansen til å spille det der lperik. Jeg sitter her med masse random kort og ikke noe bra deck, har ingen på mitt nivå å spille med heller. Kameraten min spiller bare turneringer, og jeg har egentlig gått litt lei dem.

5618943[/snapback]

Måtte jo bruke evig mange 1000lapper på å få meg decket, koster bra mye for power9 om dagen! (og den gang, iallefall når en skal ha alt i beta :p ) Solgte en god del av decken min for ett par år siden, husker jeg håva inn 21000kr så satt jo igjen med litt og :)

 

Syns sealed deck turneringer er det morsomste, gikk på de en stund etter jeg sluttet, men er helt finito med mtg nå. Litt synd egentlig :(

Lenke til kommentar
Du er heldig som har hatt sjansen til å spille det der lperik. Jeg sitter her med masse random kort og ikke noe bra deck, har ingen på mitt nivå å spille med heller. Kameraten min spiller bare turneringer, og jeg har egentlig gått litt lei dem.

5618943[/snapback]

Måtte jo bruke evig mange 1000lapper på å få meg decket, koster bra mye for power9 om dagen! (og den gang, iallefall når en skal ha alt i beta :p ) Solgte en god del av decken min for ett par år siden, husker jeg håva inn 21000kr så satt jo igjen med litt og :)

 

Syns sealed deck turneringer er det morsomste, gikk på de en stund etter jeg sluttet, men er helt finito med mtg nå. Litt synd egentlig :(

5619345[/snapback]

 

Synes jeg og, jo flere som spiller jo bedre. Lillebroren min på 12 spiller også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...