Gå til innhold

Magic The Gathering


TheOats

Anbefalte innlegg

Her er en tråd for alle som har meninger om Magic. :thumbup:

 

Det er (etter min mening) det beste kort spillet som finnes!

Jeg spiller med blå og rød (Izzet), hvit og rød (Boros) og hvit og blå (Azorius).

 

Liker blå best for det er den mest horete fargen. Føler at det må blå med i decken for at den skal bli universal nok til å ha noe å stille opp med.

 

Hva mener dere?

*Hva er den beste fargen?

*Hvilket kort er det beste du har?

*Hvilken kombo er den tøffeste du kan komme på?

*Hvilket kort er det du ønsker deg?

...o.s.v...

Endret av The O
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er en tråd for alle som har meninger om Magic. :thumbup:

 

Har ikke spilt så lenge men har allerede funnet ut at det sannsynlig vis er det beste kortspillet som finnes, det er også gøyere en de fleste brettspill som jeg har prøvd. :w00t:

 

Jeg har enda ikke funnet ut hvilken farge jeg liker best, spilte masse med grønn i begynnelsen men mot svarte motstandere er det ikke lett.

Hat også brukt en del rød og blå kort og de sparker litt mer rompe.

Men når den ene kammeraten min bruker blå-svarte kort, og den andre bruker grønn-svarte kort er det ikke lett.

 

Noen som liker dette spillet??

 

De som ikke vet hva jeg snakker om kan trykke på Magic i signaturen min.

5218116[/snapback]

 

 

Spilte det ganske mye før, men spiller litt mindre nå. Angånde farge: rød / blå eller rød / grønn er mine favoritter. Starta når 6th ed. / Urza's Saga kom ut. Spilte til Invasion-block var over, og og spilte ganske mye under mirrodin. Har tenkt å spille en del nå under Ravnica også, har samme ånd som Invasion på mange måter.

Lenke til kommentar

Spilte det før, men sluttet da Urza saga kom ut. Kult kortspill, men sluttet pga at jeg ikke hadde noen å spille med. I ettertid så var ikke det så dumt mtp at det er et jævlig dyrt kortspill.

 

Prøvde å selge kortene mine på qxl, men det virker som om at kortene fra "gamle dager" har null verdi.

Lenke til kommentar
Spilte det ganske mye før, men spiller litt mindre nå. Angånde farge: rød / blå eller rød / grønn er mine favoritter. Starta når 6th ed. / Urza's Saga kom ut. Spilte til Invasion-block var over, og og spilte ganske mye under mirrodin. Har tenkt å spille en del nå under Ravnica også, har samme ånd som Invasion på mange måter.

 

Hehe det var nok før min tid har bare spilt siden 8th edition. Har en del core sett kort, og ganske mange Legions kort.

Det er veldig gøy når man har noen kule kammerater å spille med! :w00t:

 

se på dette kortet: Satan.gif

Er dette et du har sett før? Ser gammelt ut. Men det ser også litt fake ut, bildet ser ut som det er lagt på på data. Men regelen er jo ikke så veldig galen heller. Men så er det ganke billig på den andre siden igjen. Ser ikke ut som sølv eller gull heller.

Lenke til kommentar
Spilte det før, men sluttet da Urza saga kom ut. Kult kortspill, men sluttet pga at jeg ikke hadde noen å spille med. I ettertid så var ikke det så dumt mtp at det er et jævlig dyrt kortspill.

 

Prøvde å selge kortene mine på qxl, men det virker som om at kortene fra "gamle dager" har null verdi.

5218230[/snapback]

:dribble: PM meg!

Venner er viktig i dette spillet tror jeg.

Endret av The O
Lenke til kommentar
Spilte det ganske mye før, men spiller litt mindre nå. Angånde farge: rød / blå eller rød / grønn er mine favoritter. Starta når 6th ed. / Urza's Saga kom ut. Spilte til Invasion-block var over, og og spilte ganske mye under mirrodin. Har tenkt å spille en del nå under Ravnica også, har samme ånd som Invasion på mange måter.

 

Hehe det var nok før min tid har bare spilt siden 8th edition. Har en del core sett kort, og ganske mange Legions kort.

Det er veldig gøy når man har noen kule kammerater å spille med! :w00t:

 

se på dette kortet: http://www14.plala.or.jp/scotteigoacademy/...cards/Satan.gif

Er dette et du har sett før? Ser gammelt ut. Men det ser også litt fake ut, bildet ser ut som det er lagt på på data. Men regelen er jo ikke så veldig galen heller. Men så er det ganke billig på den andre siden igjen. Ser ikke ut som sølv eller gull heller.

5218243[/snapback]

 

Det er nok ikke et ekte kort. Står "Custom set" nederst. Er / var en del nettsteder som laget slike hver uke, så stemte folk på hvilke som var best.

Lenke til kommentar

Å ok, da kan vi drite i det kortet.

Mens vi er inne på de, hva er det sykeste/kuleste kortet dere har sett eller hørt om?

Phage er jo sykt: Vist det ikke kommer i spill fra en annen plass en honden din taper du, vist det deler skade på en motstander taper han. tror det var slik.

 

Edit:

Phage the Untouchable:

Koster 3 valgfrie og 4 svarte mana.

Er Creature-Minion Legend.

Regel:

When Phage the Untouchable comes

into play, if you didnt play it from

your hand, you lose the game.

 

Whenever Phage deals combat damage

to a creature, destroy that creature. It

cant be regenerated.

 

Whenever Phage deals combat damage

to a player, that player loses the game.

4/4

Endret av The O
Lenke til kommentar
Å ok, da kan vi drite i det kortet.

Mens vi er inne på de, hva er det sykeste/kuleste kortet dere har sett eller hørt om?

Phage er jo sykt: Vist det ikke kommer i spill fra en annen plass en honden din taper du, vist det deler skade på en motstander taper han. tror det var slik.

5218309[/snapback]

Hmm. Hva med Infernal Spawn of Evil? "It's Coming!"

 

Tror jeg skal finne andre kule kort snart. Må bare tenke meg om.

 

edit Shahrazad

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Å ok, da kan vi drite i det kortet.

Mens vi er inne på de, hva er det sykeste/kuleste kortet dere har sett eller hørt om?

Phage er jo sykt: Vist det ikke kommer i spill fra en annen plass en honden din taper du, vist det deler skade på en motstander taper han. tror det var slik.

5218309[/snapback]

Hmm. Hva med Infernal Spawn of Evil? "It's Coming!"

 

Tror jeg skal finne andre kule kort snart. Må bare tenke meg om.

 

edit Shahrazad

5218321[/snapback]

Klarer ikke å lese det som står der.

Lenke til kommentar

Har spillt det gjevnt og trutt siden Ice Age/4th Edition. Av og til har vennegjengen (Den delen av vennegjengen som spiller Magic. De andre mener det er nerdete... :roll:) og jeg blitt lei, men etter noen måneder så ble alltid savnet for stort. Men nå har vi klart å holde på det i ca. 1 år. Fordi vi spiller bare 3-4 ganger i måneden i stedet for å spille 3-4 ganger i uken. Vi spiller alltid 4-6 stk om gangen, så deckene (Har vært i store krangler om hva som er riktig av 'deckene' og 'decket', men dere kommer aldri til å overbevise meg :p) er designet til å funke best i multiplayer.

 

Selv har jeg 3 decker:

-En sort Pestilence deck som kontrollerer med Pestilence, Terror, Diabolic Edict osv. Og hovedsaklig dreper med Drain Life lignende kort.

-En grønn deck som er delvis basert på 'Secret Force'. Mange mana alver og Natural Order for å få ut store beist som Verdant Force og Thorn Elemental + Overrun + Spike Weaver og Spike Feeder.

-En ganske standard rød 'Sligh' deck som er litt rar å spille med i multiplayer fordi den er basert på 1v1. Jeg kan velge en av motstanderene og enkelt drepe han de første rundene (som er greit for laget). Men så dør jeg veldig fort etterpå fordi den decken er umulig å overleve lenge med.

 

Vi holder oss til de eldre kortene og har kanskje 10 kort til sammen av de nye grusomme sci-fi lignende kortene, så deckene er nok litt utdatert.

Lenke til kommentar
Dette spillte jeg vel for 8-10 år siden. Husker min "uendelig skade - deck" slo ann. Den var nesten uslåelig mot alt untatt blå decker (helv**es counterspell)

5219768[/snapback]

Jeg digger di blå og har noen få counterspells, men mange unsummon som bare sender kortene til bake på honden. Det er litt ynkelig mot mange av de svarte som sender kort i graveyarden. :hrm:

Lenke til kommentar
(Den delen av vennegjengen som spiller Magic. De andre mener det er nerdete... rolleyes.gif)
Bare for det at di ikke er smarte nok det.

5223079[/snapback]

Amen.

 

De andre i klassen min syntes at kortspillet bare var teit, men selv om de "hatet" spillet på overflaten så var de ganske så misunnelige på innsiden. Har litt lyst til å begynne og spille igjen, men ingen i vennekretsen min spiller det lenger. Når jeg tenker etter så kan jeg sikkert ikke magic lengre mtp alle de nye kortene som har kommet med alt mulig dilldall.

 

Er det ingen som spiller med hvit? Eide svart og rød med stokken min :thumbup:

Lenke til kommentar
(Den delen av vennegjengen som spiller Magic. De andre mener det er nerdete... rolleyes.gif)
Bare for det at di ikke er smarte nok det.

5223079[/snapback]

Amen.

 

De andre i klassen min syntes at kortspillet bare var teit, men selv om de "hatet" spillet på overflaten så var de ganske så misunnelige på innsiden. Har litt lyst til å begynne og spille igjen, men ingen i vennekretsen min spiller det lenger. Når jeg tenker etter så kan jeg sikkert ikke magic lengre mtp alle de nye kortene som har kommet med alt mulig dilldall.

 

Er det ingen som spiller med hvit? Eide svart og rød med stokken min :thumbup:

5223363[/snapback]

Tror egentlig reglene bare blir lettere å forstå etter som spillet utvikler seg. Selv om det kommer ann på selve regelen da. Vet ikke hvor lenge siden det er du spilte men det er en del ord som "haste" som gjør at kortet kan angripe med en gang det kommer på bortdet, bare som eksempel. Det er bare å lære seg regelen for de forskjeldige ordene så lærer du det viktigste.

Men det er jo mange rare regler som ikke hat slike "ord" som beskrivelse. Det som er viktig er at du hele tiden ser på kortene du ikke er sikker på (til motstanderen også selvfølgelig) før du angriper.

 

Når jeg og vennene mine spiller er vi ganske strenge på at vist du har tappet manaen (og sluppet fingeren fra kortet) så er den tappet, og kan ikke untappes, da er det best for meg at jeg har noe å spille ellers blir det mana burn.

 

Og rekkefølgen på ting er vi også strenge på, må ikke trekke et nytt kort å så finne ut at du ikke har untappa for da er det for sent. Vist jeg da har 16 mana og ingen kort på honden så er jeg ille ute.

Lenke til kommentar
(Den delen av vennegjengen som spiller Magic. De andre mener det er nerdete... rolleyes.gif)
Bare for det at di ikke er smarte nok det.

5223079[/snapback]

Amen.

 

De andre i klassen min syntes at kortspillet bare var teit, men selv om de "hatet" spillet på overflaten så var de ganske så misunnelige på innsiden. Har litt lyst til å begynne og spille igjen, men ingen i vennekretsen min spiller det lenger. Når jeg tenker etter så kan jeg sikkert ikke magic lengre mtp alle de nye kortene som har kommet med alt mulig dilldall.

 

Er det ingen som spiller med hvit? Eide svart og rød med stokken min :thumbup:

5223363[/snapback]

Tror egentlig reglene bare blir lettere å forstå etter som spillet utvikler seg. Selv om det kommer ann på selve regelen da. Vet ikke hvor lenge siden det er du spilte men det er en del ord som "haste" som gjør at kortet kan angripe med en gang det kommer på bortdet, bare som eksempel. Det er bare å lære seg regelen for de forskjeldige ordene så lærer du det viktigste.

Men det er jo mange rare regler som ikke hat slike "ord" som beskrivelse. Det som er viktig er at du hele tiden ser på kortene du ikke er sikker på (til motstanderen også selvfølgelig) før du angriper.

 

Når jeg og vennene mine spiller er vi ganske strenge på at vist du har tappet manaen (og sluppet fingeren fra kortet) så er den tappet, og kan ikke untappes, da er det best for meg at jeg har noe å spille ellers blir det mana burn.

 

Og rekkefølgen på ting er vi også strenge på, må ikke trekke et nytt kort å så finne ut at du ikke har untappa for da er det for sent. Vist jeg da har 16 mana og ingen kort på honden så er jeg ille ute.

5223415[/snapback]

 

Interessante regler: Du kan spille en spell før du betaler for den. (Du kan announce den). Det er viktig med tanke på affinity og sånn.

 

Angående regler så må jeg si jeg likte en del av det gamle bedre. Wall høres bedre ut enn Defender. "Is not affected by summoning sickness" er minst like beskrivende som Haste. Reglene er nok enklere i dag enn før. Den store forandringen kom vel rundt 6th. Da ble kortene mer standariserte. Synes også å huske at det var på den tider korttypen Interrupt ble avviklet.

 

Dessuten er det ikke tap-symbol på landene lenger. Det gjør at for meg er det Urza / Tempest-land som gjelder.

 

Om noen av dere bor i / ved Trondheim kunne jeg tenkt meg å spille innimellom for morroskyld. Gjerne i en gruppe på 4-8.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...