Gå til innhold

Magic The Gathering


TheOats

Anbefalte innlegg

Men du må jo uansett tappe landene.

De prøver vel bare å ta vekk unødvendig informasjon fra kortene.

Interessante regler: Du kan spille en spell før du betaler for den. (Du kan announce den). Det er viktig med tanke på affinity og sånn.

Vilket kort er det som har den regelen?

Man må jo tross alt ha mana til kortet uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men du må jo uansett tappe landene.

De prøver vel bare å ta vekk unødvendig informasjon fra kortene.

Interessante regler: Du kan spille en spell før du betaler for den. (Du kan announce den). Det er viktig med tanke på affinity og sånn.

Vilket kort er det som har den regelen?

Man må jo tross alt ha mana til kortet uansett.

5224473[/snapback]

Joa. Men du legger spell på stack (skjønner du dette, eller har du ikke spilt lenge nok?), så kan man betale etterpå. Det er relevant om man spiller hvilket som helst affinity kort og skal sacrifice Chromatic Sphere for å få mana fra den. Chromatic Sphere kan da telle på antall artifacts selv om du må sacrifice den for å få for eksempel blå man mana.

 

Er ikke en regel som er på et kort, det er en generell regel som sier hvordan du kan spille spells.

Lenke til kommentar
Men du må jo uansett tappe landene.

De prøver vel bare å ta vekk unødvendig informasjon fra kortene.

Interessante regler: Du kan spille en spell før du betaler for den. (Du kan announce den). Det er viktig med tanke på affinity og sånn.

Vilket kort er det som har den regelen?

Man må jo tross alt ha mana til kortet uansett.

5224473[/snapback]

Joa. Men du legger spell på stack (skjønner du dette, eller har du ikke spilt lenge nok?), så kan man betale etterpå. Det er relevant om man spiller hvilket som helst affinity kort og skal sacrifice Chromatic Sphere for å få mana fra den. Chromatic Sphere kan da telle på antall artifacts selv om du må sacrifice den for å få for eksempel blå man mana.

 

Er ikke en regel som er på et kort, det er en generell regel som sier hvordan du kan spille spells.

5224550[/snapback]

Er ikke sikker på affinity, hva det er mener jeg.

Nei har ikke spilt så lenge, det kominert med at jeg har dorlig konsentarjon å dårlig til å fuske ord jeg ikke ofte bruker, resulterer i at jeg må få det inn med gaffeltrøk.

 

Men det høres ikke ut som det er nødvendig å gjøre det i den rekkefølgen egentlig, hva er den strategiske fordelen med dette?

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på affinity, hva det er mener jeg.

Nei har ikke spilt så lenge, det kominert med at jeg har dorlig konsentarjon å dårlig til å fuske ord jeg ikke ofte bruker, resulterer i at jeg må få det inn med gaffeltrøk.

 

Men det høres ikke ut som det er nødvendig å gjøre det i den rekkefølgen egentlig, hva er den strategiske fordelen med dette?

5224595[/snapback]

Affinity for Artifacts(vanligste affinity): For hver artifakt du har i spill koster spellen 1 ufarget mana mindre. Det vil si at dersom du sacrificer Chromatic Sphere (som er en artifact, og kan lage mana av hvilken som helst farge) før du spiller artifactspellen vil du ikke få den ekstra kostnadsreduksjonen fra Chromatic Sphere.

Lenke til kommentar

Ankh of Mishra ja. Et dødelig våpen for raske røde decks. Med dette kortet i tillegg har du virkelig lagt en demper på manautviklingen til motstanderen.

winter_orb.jpg

Lenke til kommentar

Ankh of Mishra ja. Et dødelig våpen for raske røde decks. Med dette kortet i tillegg har du virkelig lagt en demper på manautviklingen til motstanderen.

winter_orb.jpg

5227613[/snapback]

Fy feite jeg vil ha det kortet, kammeratene mine kommer til å klikke i vinkel. :!:

Endret av The O
Lenke til kommentar

Kom til å tenke på noen kort fra da jeg spilte og har lenge stusset på om det var lovlig.

La oss ta et tilfeldig creature-card, men enchanter de med disse kortene:

 

858.jpg

og

2065.jpg

 

Vil ikke det ende med at du dreper alle dyrene til han du angriper? Husker at en kamerat hadde de kortene+ regeneration på dyr og drepte alle dyrene mine. Spilte vi feil på den tiden eller kunne han gjøre det?

Lenke til kommentar

Jeg begynte å spille magic da Mirrodin var kommet ut, har lært mye siden da. Har en Broodstar affinity deck, og en zombie deck med blant annet Rotlung Reanimator, Call to the grave og Patriarch's Bidding. Jeg tar bussen ned til Avalon i Trondheim sånn ca. 1-2 gang i måneden. Og det er like artig å spille draft hver gang siden alle stiller likt.

Lenke til kommentar
Lure + Venom vil ha den effekten ja. Så dere spillte korrekt på akkurat det området. Men jeg husker ikke helt hvordan regeneration funker. Går det ann å regenerate creatures som dør av 'destroy'? Eller blander jeg med 'bury' nå?

 

Edit: Jeg blandte med 'bury' ja ;)

5234151[/snapback]

Kan vel regenere ved destroy? Bury kan ikke regenereres.

Terror-tekst nå: Destroy target non-black, non-artifact creature. It can't be regenerated.

Terror-tekst før: Bury target non-black, non-artifact creature.

 

Klarte ikke helt tolke din.

Lenke til kommentar
Forresten: noen som forstår hvorfor den Mono-Green Elf Combo decken i denne artikkelen har enten Windswept Heath eller Wooded Foothills? Den bruker jo verken plains eller mountains. Hvorfor ikke bare ha 4 ekstra forests i stedet? :dontgetit:

5234560[/snapback]

Par årsaker:

a) Du tynner ut antall land i decket, og dermed er det større sjanse for å trekke noe annet enn land litt ut i spillet.

b) Hvis motstanderen har landdestruction kan du vente med å sacrifice landet til du trenger mana, og dermed bli sinket mindre av den.

 

c) (ikke for dette decket). Kort som brainstorm vil du gjerne kunne shuffle bort kort du ikke vil ha.

Lenke til kommentar
Kom til å tenke på noen kort fra da jeg spilte og har lenge stusset på om det var lovlig.

La oss ta et tilfeldig creature-card, men enchanter de med disse kortene:

 

858.jpg

og

2065.jpg

 

Vil ikke det ende med at du dreper alle dyrene til han du angriper? Husker at en kamerat hadde de kortene+ regeneration på dyr og drepte alle dyrene mine. Spilte vi feil på den tiden eller kunne han gjøre det?

5234112[/snapback]

Selvfølge lig er det lov, det er det som er så genialt med spillet, du kan utnyte kortene noe vildt :w00t:

Lenke til kommentar
Lure + Venom vil ha den effekten ja. Så dere spillte korrekt på akkurat det området. Men jeg husker ikke helt hvordan regeneration funker. Går det ann å regenerate creatures som dør av 'destroy'? Eller blander jeg med 'bury' nå?

 

Edit: Jeg blandte med 'bury' ja ;)

5234151[/snapback]

Kan vel regenere ved destroy? Bury kan ikke regenereres.

Terror-tekst nå: Destroy target non-black, non-artifact creature. It can't be regenerated.

Terror-tekst før: Bury target non-black, non-artifact creature.

Klarte ikke helt tolke din.

5234538[/snapback]

 

Dette høres ut som det kan regenereres.

Det står jo ikke noe annet heller.

Lenke til kommentar

En kammerat har et (tror det er svart) kort som bare kan bli blokert av en vegg og er 5/6 eller noe slikt. Men det dumme er at da kan ingen av de andre kortene angripe bare defende! Og vist da broren min (som har hvite kort) legger på et pasifist kort på den så kan han bare defende :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...