Gå til innhold

Lage musikk med pc ved hjelp av FL-Studio


peace2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tror jeg ikke, men hvis du kan bruke noe utenfor flstudio kan du jo sjekke ut dette her: http://www.hitsquad.com/smm/programs/AutoBPM/ Selv synes jeg det er best å kutte opp kildefilen i flere små deler når jeg jobber med andres låter. Da er det mye enklere å få tempoet til å stemme.

 

-edit- Ellers går det sikkert an å lage en ny tråd for sånne spørsmål, sånn at ikke all info blir samla i en _veldig_ lang tråd :)

Endret av oddity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en MicroKORG synth (altså en hardware synth) som jeg vil få brukt i FL6. Jeg har koblet den med midi inn og ut, og har kommet meg så langt at jeg har funnet ut at jeg må åpne channel 'Midi Out'. Men der stopper det. Jeg får spilt av lydene på synthen, men å ta opp og lagre synthlyder og alt det der blir verre. Noen som kan hjelpe?

 

Dere kan sjekke noe av det jeg driver med på www.myspace.com/reggiebeats forresten :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lurer på en ting i forbindelse med FL studio 6.

 

Går det ann å få fl studio til ordne bass / beat musikken automatisk slik som multimedia keybord gjør?

(one finger bass system tror jeg det het hvis jeg husker riktig)

 

Eksempel :

Det ville vært langsomt å måtte spille bass først ,ogsÅ spillt låten senere.

Derfor vil jeg bare ordne periodene mellom bass blokkene , så la FL ordne/ tone dem automatisk direkte mens jeg spiller. (altså skifte tonen i bass periodene i forhold til hva jeg trykker på )

 

Hvis noen har toturoial/link om akuratt dette så post gjerne det her:)

Jeg bruker FL-studio v6 og en MIDI keybord.

Endret av xox
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har en MicroKORG synth (altså en hardware synth) som jeg vil få brukt i FL6. Jeg har koblet den med midi inn og ut, og har kommet meg så langt at jeg har funnet ut at jeg må åpne channel 'Midi Out'. Men der stopper det. Jeg får spilt av lydene på synthen, men å ta opp og lagre synthlyder og alt det der blir verre. Noen som kan hjelpe?

 

Dere kan sjekke noe av det jeg driver med på www.myspace.com/reggiebeats forresten :D

6573259[/snapback]

 

 

Ta opp gjør du vel bare via audio ut fra synthen og inn på en inngang på lydkortet ditt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hm, er litt oppstykka akkurat det der. En gang var jeg hos en kamerat som viste meg litt grunnleggende funksjoner (huska ikke så mye etter besøket, men). Prøvde meg vel litt fram med det etter det, men det dabba av. Nesten et år seinere prøvde jeg en nyere versjon og lekte meg med det. Tok vel 4-5 sanger før jeg lærte meg funksjonene til og forstod forholdet mellom Step Sequencer og Playlist helt. Mikseren var aldri noe stort problem å lære seg (tilegne kanaler, osv) og Piano Roll er heller ikke så vanskelig. I tiden jeg ble aktiv igjen tok det vel 3-4 uker å lære seg da basic shit. I tiden etter har jeg lært meg småting her og der (Edit event, f.eks., noen her lærte meg det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...