Gå til innhold

Lage musikk med pc ved hjelp av FL-Studio


peace2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratis? :hmm: , de fleste av dem kostet penger . kunne du sendt direktelink til noen av dem du mener er gratis? takk for lenkene :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hva gjør at folket går for Fl studio da?

6273822[/snapback]

 

Det er billigere enn Cuebase, Reason osv. Også virker det som om det er lettere å komme i gang (selv om jeg har plagdes i noen år) .

6327810[/snapback]

 

 

feil, feil og feil igjen. Cubase og Fl studio er litt kjipe og komme seg godt inn i. spess cubase. reason er det letteste men fiolk blir lurt av utseende. men det som er litt kjipt i reason er at mye må gjøres selv. altså mange vst plugins har innebygd FX. reason har ikke vst plugins men refills som kan ordnes via devices osv osv. samples og. men man må ofte legge til FX selv. men reason gir deg mange flere muligheter. men så kommer det til hva en liker å jobbe med. fremgangs måte og slikt. grunnen til at reason er enklere er fordi alt er så direkte. og det med at folk sier reason har en "pappaaktig lyd" er bare bullshit. du kan få den lyden du vil. har hørt noen kjente artister bruker en liten del av sangen sin på reason. reason vinner ikke flest medaljer for ingenting.

Lenke til kommentar
men lurte på noe jeg. har en sang i fl studio som jeg har lagd. tempoet ligger på 80. men vil ha den ned til 75-77. tar ned tempoet til 75 ca men så trykker jeg på play og da hopper tempoet tilbake til 80. hva er feilen?

6330453[/snapback]

da har du fått samme problem som jeg fikk tidligere , jeg satt ned tempoen for å spille inn fra midi-pianoen min og da jeg var ferdig med innspillingen økte jeg tempoen tilbake igjen , og da jeg trukka på Play håppa den tilbake igjen til lave tempoen, jeg kan forklare løsninga seinere når jeg får bedre tid ..

Lenke til kommentar

(Jeg bruker FL6)

Høyreklikk på Tempo , velg Edit Events .

Om du finner noe gult der (se på bildet) må du fjerne det slik (Ctrl + A deretter Delete)

hvis du ikke finner noe gult (i diagram tegningen ) blar du videre på andre channels/pats, når du har fjernet det er det bare å velge tempoen som på vanlig måte :)

post-81752-1150751858_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...