Gå til innhold

Lage musikk med pc ved hjelp av FL-Studio


peace2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Adobe Audition gjør den jobben. Men det gjør vel "Windows Lydinnspilling" også bare du haker av "Stero Mix" eller "Mono Mix" i volumkontrollpanelet til Windows. Ellers kan du bruke "record what you hear"-funksjonen i Audition.

 

Åpn opp windows volumkontrollen ogsåklikker du på:

 

- Options

- Properties

- Recording

- Også haker du av en av boksene. (stereo mix eller mono mix)

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Noen som kan gi forklaring på hvordan jeg kan sette på peaker funksjonen ?

 

Jeg sleit med det mye idag får ikke det til. jeg vil at bass-en skal arve lyden fra melodien med en viss klokkepuls..Jeg fant peaker under FX men åssen får jeg det til å fungere ?:roll:

 

Jeg trenger det til bass & synth når jeg spiller musikk direkte på keybord (live modus)

6031279[/snapback]

har ikke fått en forklaring til det ennå :( ingen som veit det her?

Lenke til kommentar
Adobe Audition gjør den jobben. Men det gjør vel "Windows Lydinnspilling" også bare du haker av "Stero Mix" eller "Mono Mix" i volumkontrollpanelet til Windows. Ellers kan du bruke "record what you hear"-funksjonen i Audition.

 

Åpn opp windows volumkontrollen ogsåklikker du på:

 

- Options

- Properties

- Recording

- Også haker du av en av boksene. (stereo mix eller mono mix)

6041801[/snapback]

 

mhm men da kommer ikke lyden helt med på videoen hvis jeg ikke jeg må sette det sammen riktig. Har formatert pc'n så skal få installert det på nytt nå snart så lager da;);)

Lenke til kommentar
Noen som kan gi forklaring på hvordan jeg kan sette på peaker funksjonen ?

 

Jeg sleit med det mye idag får ikke det til. jeg vil at bass-en skal arve lyden fra melodien med en viss klokkepuls..Jeg fant peaker under FX men åssen får jeg det til å fungere ?:roll:

 

Jeg trenger det til bass & synth når jeg spiller musikk direkte på keybord (live modus)

6031279[/snapback]

har ikke fått en forklaring til det ennå :( ingen som veit det her?

6043143[/snapback]

 

Regner med at det er "peak controller" du vil bruke, men jeg skjønner ikke helt hva du mener med "en viss klokkepuls" og "arve lyden". Kan sikkert forklare hvordan du gjør det hvis jeg skjønner hva du vil :)

Lenke til kommentar

Regner med at det er "peak controller" du vil bruke, men jeg skjønner ikke helt hva du mener med "en viss klokkepuls" og "arve lyden".  Kan sikkert forklare hvordan du gjør det hvis jeg skjønner hva du vil :)

6053955[/snapback]

 

Peak controller ja :) , sorry brukte kansje litt "rar" forklaring :dribble: huska ikke navnet akuratt siden jeg ikke var hjemme.. men men , åssen er det man bruker "Peak controller" ?

Altså når jeg spiller en låt direkte på keybord vil jeg at peak controller skal fikse bass automatisk .

Endret av xox
Lenke til kommentar

Regner med at det er "peak controller" du vil bruke, men jeg skjønner ikke helt hva du mener med "en viss klokkepuls" og "arve lyden".  Kan sikkert forklare hvordan du gjør det hvis jeg skjønner hva du vil :)

6053955[/snapback]

 

Peak controller ja :) , sorry brukte kansje litt "rar" forklaring :dribble: huska ikke navnet akuratt siden jeg ikke var hjemme.. men men , åssen er det man bruker "Peak controller" ?

Altså når jeg spiller en låt direkte på keybord vil jeg at peak controller skal fikse bass automatisk .

6054199[/snapback]

 

har du skjekket ut den linken jeg postet? skjekk den. warbeats linken. registrer deg, det koster ikke noe. det er en tutorial der han viser peak kontroller.

Lenke til kommentar

Sorry, xox, men jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener, hehe. Jeg er kanskje litt treig i hodet idag. Prøv warbeats linken til DillyMan, du!

 

elmo: Har du prøvd å enable "typing keyboard to piano" under Options, og så trykke på record knappen?

Lenke til kommentar
Elmo: det finnes en VST plugin som gjør at du kan bruke tastatuet som midi-keyboard. Søk på Virtual Keyboard + VST feks.

6056270[/snapback]

nei jeg tror ikke det hvis du mener å sette på typing keybord funksjonen :p , det er bare å trykke på CTRL + T (eller under options -> Typing keyboard to piano) trykke på record og spille i vei ;) ( hvis du vil at det ikke skal loope må du hake av på R knappen ..

Endret av xox
Lenke til kommentar
Sorry, xox, men jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener, hehe. Jeg er kanskje litt treig i hodet idag. Prøv warbeats linken til DillyMan, du!

 

elmo: Har du prøvd å enable "typing keyboard to piano" under Options, og så trykke på record knappen?

6056244[/snapback]

hehe . kansje du er det ja :p , men da kan jeg forklare litt mer

når jeg spiller en låt direkte på keyboard vil jeg at peak controller skal fikse bass automatisk .

Feks hvis jeg spiller en låt rett på min midi piano (og låten er synth foreksempel) da vil jeg at FL skal spille bass automatisk i bakgrunnen. jeg har sett noe slikt men husker ikke åssen det var men jeg har helt sikker på at det finnes noe slikt i fl ..

 

kan poste et eksempel hvis nødvendig :p

Lenke til kommentar

Tror kaaanskje jeg skjønte hva du ville :p

Skal bassen følge akkurat samme tonene? Eller vil du ha en enkel bassgange, feks en basstone per 4 tone i melodien?

 

Jeg er ikke kjent med FL, men dette kan jo gjøres ved å kopiere melodisporet (midi), droppe det ned noen oktaver og evt fjerne de notene du ikke vil ha med og forlenge de andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...