Gå til innhold

Tror du PS3 kan ta igjen 360?


tuxerator

Anbefalte innlegg

Xbox360 kommer ut allerede i år og ganske likt verden over. Har en bra liste med launch titles og god støtte for online spilling. Kommer til å bli billigere enn PS3 og sannsynligvis ha et lite prisras rett før PS3 kommer ut i de forskjellige regionene... PS3 kommer nok til å bli dyr med tanke på HW per i dag, men prisen på HW kan bli noe redusert når den endelig kommer på markedet.

 

I og med at 360 kommer til å være ute over et halvt år i Japan og nesten et år resten av verden kan PS3 få store problemer med å komme seg inn i Online markedet og de som kjøper en konsoll for online spilling vil få et relativt trykt valg med en 360 da den vil være godt etablert innen PS3 kommer, iallefall for den vestlige delen.

 

I følge mange undersøkelser ser 360 ut til å bli valget for mange. Og de som har lyst på ny grafikk i dag har ikke lange ventetiden før 360 er i butikkene. Og forskjellene mellom PS3 og 360 kommer nok ikke til å være noe revolusjonerende...

 

Med et så stort forsprang som 360 vil ha kan det hende at 360 vil få flere titler som titligere har vært forebeholdt PS.

 

Analytikkere tror at 360 kommer til å ha et midlertidig forsprang, men til tross for å være størst på markedet i dag, så er det ikke sikkert at forskjellen mellom 360 og PS3 vil bli av stor betydning. Både Sony (med tanke på rootkit saken f.eks) og Microsoft (med tanke på tvilsom konkurranse f.eks) vil alltid ha sine anti-MS/Sony grupper.

 

Har ikke tatt med Revolution da denne blir vanskelig å sammenligne og jeg ser ikke på den som en direkte konkurrent med PS3 og 360 da denne velger å gå en helt annen vei. Jeg tror nok at Revolution kommer til å gjøre det mye bedre enn GC og kommer til å bli et bra andrevalg for ganske mange. Det gjenstår også og se om Nintendo klarer å få vekk litt av det barne-image de har fått med N64 og GC, men det har i det siste kommet en del spill forebehold voksene og til og med noen eksklusive eller spill som har vært eksklusive i en periode, så de har forhåpentligvis voknet opp litt. Når det gjelder kontrollen til Revolution har det nok ikke gått opp for oss hvordan den kan brukes på alle områder og det er ikke lett å tenke seg til hvordan den faktisk vil fungere under spilling. Fler-konsoll spill som kommer Revolution kan også ende opp med å ha en vinnende/eller tapende faktor på mange spill med kontrollen sin, på de spillende hvor kontrollen har en tapende faktor kommer grafikken sannsynligvis til å bli den avgjørende til 360 og PS3, som igjen ikke er en stor faktor med mindre den er betydlig mye bedre...

 

EDIT: Jeg er ikke noe 360 fan.... har alltid hatt i min tillit til Nintendo! Prøver å være så objektiv som mulig, synes bare det er litt intressangt å fundere på...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg for min del har forhåndsbestillt X360 fra MPX - og gleder meg utrolig til den kommer. Nå blir det nesten det samme som med PS2 og den orginale xbox. PS2 hadde et lite års forsprang på xbox - og nå blir det akuratt omvendt.

 

Med tanke på at det kan drøye seg helt til 2007 før Europeerne får tak i PS3 - tror jeg x360 kan tjene veldig bra på det.

 

Gjenstår bare å se om de mest hardcore PS-gutta 'kryper til korset' og kjøper seg en x360 :p

Lenke til kommentar

Har allerede forhåndsbestilt Xbox 360.

Hadde PS3 ikke vært så dyr, hatt harddisk fra før av, Live spilling som er like bra som xbox live, og ikke minst -den evig lange ventetiden før den kommer ut så hadde jeg kanskje vurdert å kjøpe PS3 over Xbox 360.

 

Selv om PS3 kommer til å selge mye tviler jeg på de selger mer en Xbox 360, de får jo nesten et år's forsprang nå.

Lenke til kommentar
Gjenstår bare å se om de mest hardcore PS-gutta 'kryper til korset' og kjøper seg en x360  :p

5150912[/snapback]

 

Jeg tror faktisk flere og flere av de gjør akkurat det. Jeg var rimelig innbitt Sony-fan da PS2 var bra. I ettertid syns jeg også de hadde det største antallet gode titler, og så fikk de jo GTA serien først. Jeg ble i utgangspunktet imponert over E3-showet til Sony, men har i ettertid stilt meg mye mer kritisk til det etter å ha tenkt over hvordan det var før PS2 launchen, vi ble lovet MYE MYE mer enn det vi faktisk fikk, det kom lovnader om "PS2 will have Toy-Story-like graphics", nå kommer PS3, og det ser enda ikke ut som vi vil få noe Toy-Story kvalitet over grafikken.

 

Utifra retningen Sony har valgt med sin nye konsoll, så har de mistet et par som egentlig var interessert, jeg og en kompis vi var nesten skråsikre på å kjøpe oss PS3 når den kom, og skippe hele Xbox360, men når jeg begynte å lese inn i hva Xbox360'en stod for, og hva den ville få, så er det klart at det vil være en maskin som ligger alt til rette for at det er brukeren som skal ha det gøy og tjene på å kjøpe maskinen, det virker som de har tenkt på det aller meste. PS3 på den andre side, virker å være en maskin de lager med tanke på at "oooh det er skummelt hvis det og det skjer, hva om de modder maskinen vår? det kan ikke gå an, vi må lage best mulig teknologi for å sikre at ingenting som ikke vi har laget passer til konsollen vår". Den kommer til å koble seg opp mot Sony ting, and thats it. Mens Xboxen lar deg koble til et sony produkt og et apple produkt. Jeg er ihvertfall overbevist av Xbox360, og jeg har begynt å rett og slett stille meg skeptisk til Sony.

 

Jeg tror flere og flere vil innse at Sony sitt konsoll vil være et fylt med restriksjoner. Jeg bare håper de ikke er så dum at de kjøper den uansett hva Sony sier. Jeg håper folk setter seg inn i alle 3 konsollene før de tar et valg. For min del virker det som Sony denne gangen (til og med) kan bli slått av Nintendo.

Lenke til kommentar

Tror nok PS3 kommer til å selge mye på navnet - og det er vel ikke usannsynlig at den rent teknisk kanskje er litt bedre enn Xbox 360. Men begge to er jo uansett et betydelig teknisk hopp i forhold til det som er på markedet i dag.

 

På den annen side så er det jo 5 år siden det kom noe nytt på konsollmarkedet, og mange er klar for å bytte ut det de har. Xbox 360 sin tidlige launch kom nok litt brått på Sony som sikkert kunne tenkt seg å tyne PS2 (som de vel tjener gode penger på nå) i et par år til før de måtte komme med noe nytt.

Lenke til kommentar
Tror nok PS3 kommer til å selge mye på navnet - og det er vel ikke usannsynlig at den rent teknisk kanskje er litt bedre enn Xbox 360. Men begge to er jo uansett et betydelig teknisk hopp i forhold til det som er på markedet i dag.

 

På den annen side så er det jo 5 år siden det kom noe nytt på konsollmarkedet, og mange er klar for å bytte ut det de har.  Xbox 360 sin tidlige launch kom nok litt brått på Sony som sikkert kunne tenkt seg å tyne PS2 (som de vel tjener gode penger på nå) i et par år til før de måtte komme med noe nytt.

5151783[/snapback]

Er det fem år siden GC og Xbox kom ut da?

 

PS3 kommer nok til å selge en del på navnet, men hvis MS klarer å få et godt rykte på seg innen PS3 kommer ut vil nok ikke PS3 navnet nødvendigvis være av så stor betydning...

 

Alle tre konsollene er eid av store navn, dog Nintendo har fått et barnevennligkonsoll rykte på seg... selv om det ser ut til å forandre seg litt...

Lenke til kommentar
Hva sånn ca. blir prisen på PS3 da?

Personlig synes jeg 360 var ganske billig. Og derav vil den også selge bra + alt tull med harddisk og at den kommer ett år før PS3.

5152426[/snapback]

 

Jeg leste akkurat om hva ps3 ville koste i Europa..

Det sto det at maskinen ville havne på ca. 2000-2700 kr. i japan,mens den ville komme på ca.3000 i Norge pga. Avgifter.

Nå synes jeg det skal sies det at ps3 mest sannsynlig blir sonefri etter sonys uttalelser.. Det vil føre til at mange importerer vil jeg tro..? :hmm:

Lenke til kommentar
Hva sånn ca. blir prisen på PS3 da?

Personlig synes jeg 360 var ganske billig. Og derav vil den også selge bra + alt tull med harddisk og at den kommer ett år før PS3.

5152426[/snapback]

 

Jeg leste akkurat om hva ps3 ville koste i Europa..

Det sto det at maskinen ville havne på ca. 2000-2700 kr. i japan,mens den ville komme på ca.3000 i Norge pga. Avgifter.

Nå synes jeg det skal sies det at ps3 mest sannsynlig blir sonefri etter sonys uttalelser.. Det vil føre til at mange importerer vil jeg tro..? :hmm:

5152616[/snapback]

 

 

I japan kommer denne til å koste ca £255, noe som er ca 2900NOK etter dagens kurser.. Men husk at dette er i japan, og prisen vil være litt lavere der enn i vesten.. Samme med XBOX360, der vil prisen ligge på rundt 2300-2500 for pakken med harddisk. Hvis man sammenligner disse to prisene, finner man fort ut at PS3 vil ligge høyere i pris enn XBOX 360.

 

Dette er ikke pga avgifter, men på grunn av økonomi, Det ville blitt veldig vanskelig å selge maskinen i Japan til den Europeiske prisen.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Er rimelig sikker på at PS3 vil ha mesteparten av konsoll-markedet innen jul 2007.

Kan jo godt hende Microsoft bestemmer seg for å drepe konkurenten med å dumpe prisene på 360'en til under tusenlappen. Men dersom de ikke gjør noe lignende tror jeg at PS3 vil ta over markedet når den kommer.

 

Det at Sony ikke tillater andre enn Sony sine produkter på PS-serien er bare tull.

De har en mye åpnere lisens-avtale enn MS har på XBox-konsollen.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Er rimelig sikker på at PS3 vil ha mesteparten av konsoll-markedet innen jul 2007.

Kan jo godt hende Microsoft bestemmer seg for å drepe konkurenten med å dumpe prisene på 360'en til under tusenlappen. Men dersom de ikke gjør noe lignende tror jeg at PS3 vil ta over markedet når den kommer.

 

Det at Sony ikke tillater andre enn Sony sine produkter på PS-serien er bare tull.

De har en mye åpnere lisens-avtale enn MS har på XBox-konsollen.

5152950[/snapback]

 

Hva i all videste verden mener du med det siste du skrev?

 

At Sony har en mer åpen lisens-avtale?

Lenke til kommentar

Eg blir ikkje overraska om den gjer det nei. Sony kan lage gode konsoller, og sjølv om Xbox ser veldig bra ut betyr ikkje det nødvendigvis at den vil bli betre mottatt på markedet.

 

Folk som heng her på forumet er opptatt av å ha eit mediesenter, men den yngre garde bryr seg ikkje om harddisk og alt det der. Spel er og blir hovudfokuset på ein konsoll.

 

Greit nok at Xbox får eit forsprang, men dersom PS3 viser seg å være den folk fleste velger ser ikkje kvifor den ikkje skal kunne ta igjen 360.

 

Revolution blir spanande, men trur ikkje den kan ta opp kampen med dei 2 andre, noko som er synd sidan det er Nintendo som har hatt mange av klassikarane på konsoll. Hadde eg hatt råd skulle eg kjøpt alle 3, men eg har liten tru på å vinne i lotto i nærmaste framtid så eg vil i det minste vente til alle 3 er ute.

Lenke til kommentar
Det at Sony ikke tillater andre enn Sony sine produkter på PS-serien er bare tull.

De har en mye åpnere lisens-avtale enn MS har på XBox-konsollen.

5152950[/snapback]

Morsom du er :D

Sony har det man kaller et Lukket System. Jeg vil bare hente et lite sitat fra Ars Technica om et intervju med CEO hos Sony

 

"Why would someone want to pay $1.99 per download of one TV series episode on a closed system like a video iPod when they can transfer all the content they want from their own devices like DVRs to our multimedia portable player at no extra cost? Consumers already can do this with the PlayStation Portable," Stringer said.

 

(You just have to appreciate rhetoric, don't you? The words "closed system" coming out of a Sony bosses' mouth? Classic.)

 

 

Det betyr at det må godkjenninger til fra alle kanter for å kunne plugge noe som helst i et slikt Sony produkt, å koble til en Sony vare til en PC har f.eks aldri vert en enkel sak. MS har den åpneste støtten for produkter av noen av de konsollene som er ute. Den tar imot alle merker, Apple, Sony, og hva det måtte være. Skal rett og slett ikke se bort ifra at du kan plugge PSP'en inn i Xbox360 (hvis ikke Sony har lagt inn sperre for akkurat det selv).

 

Trur du har veldig få på laget ditt som mener at Sony har mer åpen lisens avtale enn MS har

Lenke til kommentar

Folk som heng her på forumet er opptatt av å ha eit mediesenter, men den yngre garde bryr seg ikkje om harddisk og alt det der. Spel er og blir hovudfokuset på ein konsoll.

 

5153196[/snapback]

 

Og derfor tilbyr MS core pakken. Billig og alt du trenger for spilling. Selv online spilling.

 

Ikke at jeg tror 360 vil selge mer enn PS3 dog, det er nok rett og slett ikke mulig.. Ihvertfall ikke i Europa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...