Gå til innhold

Tror du PS3 kan ta igjen 360?


tuxerator

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg kjøper konsoll i det hele tatt, er på grunn av hardware lok på PC (dvs. kjøping av ny hardware, og lagg), for å ikke snakke om bugs.

Konsoll valg er etter hvem som tilbyr spill som jeg liker (Veldig fan av Square-Enix). Andre artige, tilfeldige spill titler som kommer, ser jeg på som bonus.

 

Bruker konsoll til å spille spill på, bruker PC og DVD spiller til annet. (Litt løgn... spiller litt spill på PC også ^^)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært fint om alle kunne kommet med en påstand eller teori og en analyse av den eller fakta som kan påvirke salget av konsoller i sin helhet isteden for korte personlige innlegg...

 

På IGN har det vært anmeldelser av en del spill... kun et av spillene for 9.0 som er den høyeste, de felste andre ligger på rundt 8.x... Så det er ingenting revolutionerende så langt... selv om de flste spillene har fått relativt god score. I review til Kamoe blir det sagt at man ikke vil merke så mye til forbedret grafikk med mindre man har HDTV... Kamoe er orginalt laget for GC og noen av scenene i spillet er ikke optimalisert for 360... 360 er også på et tidlig stadie.

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Hadde vært fint om alle kunne kommet med en påstand eller teori og en analyse av den eller fakta som kan påvirke salget av konsoller i sin helhet isteden for korte personlige innlegg...

 

På IGN har det vært anmeldelser av en del spill... kun et av spillene for 9.0 som er den høyeste, de felste andre ligger på rundt 8.x... Så det er ingenting revolutionerende så langt... selv om de flste spillene har fått relativt god score. I review til Kamoe blir det sagt at man ikke vil merke så mye til forbedret grafikk med mindre man har HDTV... Kamoe er orginalt laget for GC og noen av scenene i spillet er ikke optimalisert for 360... 360 er også på et tidlig stadie.

5171154[/snapback]

 

det som er viktig å finne ut er om de som anmelder har justert poengskalaen for å gi rettferdige anmeldelser på ny konsoll. regner med at alle burde hatt 10 i grafikk hvis de ikke hadde justert! :hmm: for i sammenligning til andre konsoller er jo grafikken bedre!

Lenke til kommentar
det som er viktig å finne ut er om de som anmelder har justert poengskalaen for å gi rettferdige anmeldelser på ny konsoll. regner med at alle burde hatt 10 i grafikk hvis de ikke hadde justert!  :hmm:  for i sammenligning til andre konsoller er jo grafikken bedre!

5171182[/snapback]

Det er de nok, men som jeg sa ble det sagt at man ikke ville merke noe enorm forskjell om man ikke har HTDV... Grafikken er en av faktorene som gjør at man kjøper en konsoll, men grafikken er kun en liten del som avgjør om spillet er bra eller ikke... spillbarhet er spillbarhet uansett hvilken konsoll og en av de viktigste faktorene som avgjør om et spill er bra eller ikke.

Lenke til kommentar
MGS4 kunne vært kjørt på Xbox360 ...tja KUNNE ja . Er flere spill på PS3 som ikke hadde gått på Xbox360 som tar nytte av den spesielle GPU`en fra nVIDIA.

5168380[/snapback]

Den spesielle GPU'en fra nVIDIA er ikke stort mer enn en G70 (GeForce 7800) på 90nm prosess. Xenos (Xbox360 GPU'en) er feature wise mer avansert enn dette med bl.a geometry tessellation unit, "MEMEXPORT" og mulighet for anti-alasing med FP blending HDR.

 

http://www.beyond3d.com/articles/xenos/index.php?p=09

Lenke til kommentar
MGS4 kunne vært kjørt på Xbox360 ...tja KUNNE ja . Er flere spill på PS3 som ikke hadde gått på Xbox360 som tar nytte av den spesielle GPU`en fra nVIDIA.

5168380[/snapback]

 

 

Nå ser jeg veldig frem til forklaring og dokumentasjon på dette fra deg.

 

Eller er sannheten den at du tar ting mer eller mindre rett ut av luften, poster det her, og forsøker å få det til å fremstå som sannhet?

 

Inntil du dokumenterer det motsatte velger jeg å tro på det siste.

Lenke til kommentar
det som er viktig å finne ut er om de som anmelder har justert poengskalaen for å gi rettferdige anmeldelser på ny konsoll. regner med at alle burde hatt 10 i grafikk hvis de ikke hadde justert!  :hmm:  for i sammenligning til andre konsoller er jo grafikken bedre!

5171182[/snapback]

Det er de nok, men som jeg sa ble det sagt at man ikke ville merke noe enorm forskjell om man ikke har HTDV... Grafikken er en av faktorene som gjør at man kjøper en konsoll, men grafikken er kun en liten del som avgjør om spillet er bra eller ikke... spillbarhet er spillbarhet uansett hvilken konsoll og en av de viktigste faktorene som avgjør om et spill er bra eller ikke.

5171201[/snapback]

 

har lest flere steder hvor dette med grafikken spriker. Noen anmeldere sier det er a world of change med hdtv, andre sier de ikke er stor forskjell.hm. uansett ser det ut som at i hvertfall IGN og Gamespot holder tunga rett i riktig munn og ikke lar seg velte av grafikken. spillbarheten er viktigst! men lyd og grafikk betyr jo mye..(selv om det er det indre som teller, har det ytre mye å si, psykisk som igjen påvirker opplevelsen)

Lenke til kommentar
Noen anmeldere sier det er a world of change med hdtv, andre sier de ikke er stor forskjell.hm.

5171417[/snapback]

For europeere vil nok uansett forskjellen være mindre fra HDTVs 720 linjers oppløsning (som Xbox 360 rendrer alt i for så å opp- eller nedskalere til eventuelt andre oppløsninger) - vi har jo 575 linjer i PAL mens amerikanerne bare har 480 som standard.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Noen anmeldere sier det er a world of change med hdtv, andre sier de ikke er stor forskjell.hm.

5171417[/snapback]

For europeere vil nok uansett forskjellen være mindre fra HDTVs 720 linjers oppløsning (som Xbox 360 rendrer alt i for så å opp- eller nedskalere til eventuelt andre oppløsninger) - vi har jo 575 linjer i PAL mens amerikanerne bare har 480 som standard.

5171636[/snapback]

 

Jepp, blir irriterert over folk som sier man ikke vil se noe forskjell uten hdtv. DVD feks bruker jo standard PAL-oppløsning, og en DVD-film er jo langt over skarphet og kvalitet du finner i dagens konsollspill. Kjører du ut realtime grafikk med høyoppløselige teksturer, skikkelig AA etc vil du uansett se stor forskjell fra dagens konsoller.

Lenke til kommentar
Noen anmeldere sier det er a world of change med hdtv, andre sier de ikke er stor forskjell.hm.

5171417[/snapback]

For europeere vil nok uansett forskjellen være mindre fra HDTVs 720 linjers oppløsning (som Xbox 360 rendrer alt i for så å opp- eller nedskalere til eventuelt andre oppløsninger) - vi har jo 575 linjer i PAL mens amerikanerne bare har 480 som standard.

5171636[/snapback]

 

 

men er tror jeg du glemmer antall pixler. det er jo MANGE fler pixler med HDtv oppløsning. bare å dra frem kalkisen. jeg har lest mange gode tråder om dette på avforum.no.

Lenke til kommentar

En annen viktig ting som kan avgjøre om en konsoll får suksess eller ikke er hvilke sjangre den vil regjere i, her legger jeg vekt på kontrollen...

 

Bilspill: Xbox og PS2 stiller ganske likt og ganske høyt.

 

Futuristiske "bil"spill: Den nye kontrollen til Nintondo vil gjøre det veldig enkelt med å tilte, svinge og vri "flyene" i spill som f.eks F-Zero og Wipeout (Wipeout er PS2 eksklusiv)

 

Slåsspill: PS2 kommer nok til å regjere her, men om SEGA får et bedre sammarbeid med 360 vil 360 kanskje få Virua Fighter eksklusivt. Det går rykter om Soul Calibur versoner til alle konsollene, men har mine tvil om hvordan dette vil gå på Revolution kontrollen... kan hende at Namco lager en arcade stick til alle konsollene.

 

1st person shooters/2nd personshooters: PS3 og 360 kommer nok til å ha flere spill tror jeg og mange STORE navn, men kontrollen til Ninendo vil nok være best tilpasset til denne sjangeren.

 

Point and click adventure: Nintendo vil definitivt ha beste orginale kontroll, kommer sikkert til å komme mus til de andre konsollene.

 

Real time strategy: Samme som Point and Click.

 

Rollespill: Med stor sannsynlighet PS3... og 360.

 

Partyspill: Nintendo

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
En annen viktig ting som kan avgjøre om en konsoll får suksess eller ikke er hvilke sjangre den vil regjere i, her legger jeg vekt på kontrollen...

 

Bilspill: Xbox og PS2 stiller ganske likt og ganske høyt.

 

Futuristiske "bil"spill: Den nye kontrollen til Nintondo vil gjøre det veldig enkelt med å tilte, svinge og vri "flyene" i spill som f.eks F-Zero og Wipeout (Wipeout er PS2 eksklusiv)

 

Slåsspill: PS2 kommer nok til å regjere her, men om SEGA får et bedre sammarbeid med 360 vil 360 kanskje få Virua Fighter eksklusivt. Det går rykter om Soul Calibur versoner til alle konsollene, men har mine tvil om hvordan dette vil gå på Revolution kontrollen... kan hende at Namco lager en arcade stick til alle konsollene.

 

1st person shooters/2nd personshooters: PS3 og 360 kommer nok til å ha flere spill tror jeg og mange STORE navn, men kontrollen til Ninendo vil nok være best tilpasset til denne sjangeren.

 

Point and click: Nintendo vil definitivt ha beste orginale kontroll, kommer sikkert til å komme mus til de andre konsollene.

 

Real time strategy: Samme som Point and Click.

 

Rollespill: Med stor sannsynlighet PS3... og 360.

 

Partyspill: Nintendo

5171846[/snapback]

 

Tror også PS3 får en del partyspill, Sony har hatt bra suksess med det i det siste på PS2.

 

Tror strategispill blir overlegent på Nintendo, ser ikke for meg at jeg selv kommer til å bruke mus til en konsoll ihvertfall, da kan jeg likegreit spille på pc.

Lenke til kommentar

Glemte å spesifisere at jeg tenkte på turn-basedRPG, actionRPG har jeg ingen anesle om, men tror alle kontrollene kommer til å funke helt fint...

 

^^Tviler ikke på at Sony kommer til å få mange partyspill... nå gikk jeg mest utifra hva man kan gjøre med den originale kontrollen. PS2 har morsomme partyspill som Singstar og EyeToy som eksklusiver... burde ha nevnt det, men det ble glemt i farta...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
men er tror jeg du glemmer antall pixler. det er jo MANGE fler pixler med HDtv oppløsning. bare å dra frem kalkisen. jeg har lest mange gode tråder om dette på avforum.no.

5171830[/snapback]

Godt poeng, men en 'vanlig' TV har vel strengt tatt ikke et fast antall sett pixler i bredden (bortsett fra LCD), det er linjene som telles.

 

Uansett så heller det jo i vår (les:PAL) sin favør kontra NTSC. Men det er jo klart at HD vil være bedre.

Lenke til kommentar
Gjenstår bare å se om de mest hardcore PS-gutta 'kryper til korset' og kjøper seg en x360  :p

5150912[/snapback]

Det var det Judas også gjorde.

 

Jeg trur PS3 blir vinneren rett og slett fordi den er mye kraftigere, den har spill for alle i alle aldersgrupper, Grafikken blir titalls ganger bedre enn Xbox 360 og fordi Playstation alltid har vært størst på spillmarkedet.

 

Om et halvt år, Når PS3 ligger dypt inne i stuekroken, Så skal jeg lage en film om hvor gøy jeg har det.

Den filmen kan du gjerne få.

Så får dere Xbox folk sitte med katta i sekken å mjaue.

Endret av Lskgutt
Lenke til kommentar
Bor i USA og har prøvd Xbox360 på en demo stand i en butikk. Call of Duty 2 var det som satt i maskinen. Veldig bra grafikk. Men. vi har så mange playstationspill at vi venter på ps3

5184201[/snapback]

 

Har nettopp vært i England, og der prøvde jeg en konsoll som viste video fra PGR3, men da jeg prøvde å spille, så ville den bare vise videoer, så jeg gikk.

 

Kom til en annen butikk der kunne jeg spille Kameo, her sprang du rundt med en fyr, og slo litt, og trykte på en knapp, så eksploderte fyren og ble til en ny skikkelse nå var det ett hjul som du kjørte rundtomkring og plukket opp ting, og samme visa en gang til, egentlig gankske kjedelig (kanskje fordi jeg ikke fant noen monster eller fiender) så jeg gikk etter en liten stund.

Men grafikken var fin, men skjermen jeg så på var bare på størrelse med en monitor. :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...