Gå til innhold

Tror du PS3 kan ta igjen 360?


tuxerator

Anbefalte innlegg

Når PS3 kommer vil Xboxen ha sunket til en mindre pris, ha bugner av spill, + at Halo 3 kommer akkurat da. (Om ikke før)

 

Dette med spill er viktig. Om PS2 kommer med kanskje 15-20 spill så vil xboxen ha mange flere som kanskje også har begynt å ta skikkelig nytte av xboxens potensiale.

 

Dette med at PS3 sitt navn er mye større enn Xbox 360 sitt vet jeg ikke om er så sant. Om du nevner konsoll vil de fleste si PS og xbox. I den rekkefølgen dog.

5158671[/snapback]

 

 

Husker ikke helt hvor jeg leste det,men skaperne av Halo har uttalt at de ikke har planer alikevel om å lansere Halo3 når ps3 kommer.. De vil heller ta seg god tid, uten å haste.. Spillet vil ta den tiden det tar å lage, uten hast for å ødlegge det ferdige resultatet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom ps3 vil ha blueray mot xbox 360 sine vanlige dvd'er vil det være en gigantisk fordel, om spillutviklerne trenger mer plass..

 

ellers er det vel ca. 2 % i japan/asia som er interessert i en xbox 360 vs. en ps3..

 

men jeg tror xbox 360 vil selge godt i europa og usa.. (uheldigvis :p)

Lenke til kommentar
Rockstar har også inngått ny avtale med Sony, ihvertfall vil GTA-serien fortsette å komme mye tidligere til PS.

5158108[/snapback]

Ja ser du har skrevet dette før, men vil gjerne ha en bekreftelse på det via en troverdig kilde.

 

EDIT: leste litt rundt, ingenting er bekreftet, det er et rykte som ble satt igang av en PS3 Fansite

 

Og det er ikke bekreftet av Take-Two

http://ir.take2games.com/releases.cfm

 

EDIT IGJEN:

Hi folks, Cooper Hawkes

 

Dette er mannen som "bekrefter" at GTA blir ekslusivt neste generasjon til PS3, han tilhører siden PS3 Updates. Dette er for meg like godt som en "bekreftelse" fra en eller annen tulling på et forum, det går da an å holde seg alvorlig når en skal skrive noe slikt. Og merkelig at de ikke kontakter de største spillsidene som IGN, Gamespy og Gamespot først.

 

Med andre ord, GTA er IKKE bekreftet ekslusivt

5158340[/snapback]

 

Han tillhører www.gamerandy.com, som er like multiplatform-orientert som ps3updates, og 360updates etc.

 

Jeg har ikke snakket med han, men de fleste ser ut til å tro på ham, og 'kilden' hans.

Nyeste GTA, Liberty City Stories er på PSP portable, men ikke XBox.

Rockstar North har vistnok også lettet på sløret tidligere, om at de holdt på med en ny GTA-engine til PS3, som skal ta i bruk alle 7 kjernene, som bl.a. skulle gjøre at folka i byen blir mere unike (at det ikke er like folk overalt i byen), isåfall vil mange forskjellige folkemodeller kreve større plass.

Alle ting tyder på at det stemmer utifra det jeg har lest. :-/

 

Vi får se.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Fin oversikt kongRudi

 

Square Enix har i det siste opnet dørene mye for Nintendo, men med stor sannsynlighet prioritere Sony... mener også å ha sett en demo til FF til Xbox360 også...

 

Tecmo har i det siste prioritert Xbox... spesielt med tanke på DOA, men kampen mot Tekken og VF  ble nok alt for stor uansett. De uttalte seg for lenge siden at de lagde spill til Xbox pga mer frihet og bedre grafikk... noe som de sa kunne forandre seg ved neste generesjon.

 

Mannen bak MGS som forsovidt jobber i Konami har sagt at han har store forhåpninger til Revolution og har startet et eksklusivt prosjekt for Revolution. MTG: Twin Snakes kom ut til GC men det var laget av Silikon Knights som nå har slått seg sammen med Sega som igjen betyr at det ikke er sikkert at vi ser noe særlig til N eksklusiver fra dem fremover... MGS 1 og 2 kom til PC og 2 kom også til Xbox...

5158391[/snapback]

 

Ja takk skal du ha, og takk for utfyllende info.

Kojima jobber ikke lenger i Konami tror jeg, selv om Konami er publisheren deres.

 

Fra IGN

Kojima Productions Established on April 1, 2005 and formerly known as Konami Computer Entertainment Japan West, Kojima Productions is the brainchild of renowned game creator Hideo Kojima. Combining the strengths of Kojima himself with those of Kenchiro Imaizumi (Producer), Shuyo Murata (Director), and Yoji Shinkawa (Character Designer), Kojima Productions' main focus is development for Sony's multiple platforms -- including the PlayStation Portable, PlayStation 2, and PlayStation 3. Projects for other systems outside of Sony's platforms, however, are not out of the question.

 

The company announced its formation simultaneously with its first three games on May 17, 2005: Metal Gear Ac1d 2 (PSP), Metal Gear Solid 3: Subsistence (PS2), and Metal Gear Solid 4 (PS3).

Lenke til kommentar
Xbox har Microsoft (Forza).

Bungie Software (Halo).

Usikker på Bizarre Creations (Priject Gotham Racing), men tror de har begynt eksklusivt.

ID Software, vil sansynligvis fortsette å konsentrere seg mest om PC og XBox.

5158108[/snapback]

Bizarre Creations er Xbox exclusive ja

ID vil være Xbox det stemmer

I tillegg er det jo Sega som var med å utvikle Xbox360

Silicon Knights, BioWare, Bethesda og Monolith kan også slenges på listen.

 

Monolith kansellerte utviklingen av Condemned for PS3 så det vil ihvertfall si at de er delvis ekslusive for Xbox, får se i fremtiden.

Det finnes sikkert flere som jeg ikke kommer på i farten, men de fleste av de jeg har nevnt lager spill du aldri ser på PS'en, hvor veldig mange av PS spillene før eller senere ender opp på Xbox. Jeg vil si Xbox har mer ekslusive utviklere enn det PS har. Men Nintendo blir noe helt annet siden de er helt suverene på ekslusive titler.

Lenke til kommentar

Det som kommer dårlig frem her, er at folk flest ikke kjøper konsollen ved lansering. Volumet blir solgt fra ca. år 2 til år 4. og en god del ps1 f.eks. er solgt etter ps2 kom, faktisk var det inntil nylig mulig å kjøpe famicom (nes i japan).

 

Hovedspørsmålet for om ps3 blir en suksess blir om de, før xbox360 kommer i normal tilgjengelighet (januar) forteller folk når og hvor mange ps3'er som kommer.

 

Jeg kommer f.eks. ikke til å gidde å kjøpe xbox 360 før '06. Men hvis ps3 ikke kommer før i '07, kan det fort bli en 360 i stedet for ps3. JEg tror muligens at sony kommer til å drite seg helt ut. spesielt hvis de ikke klarer en verdenslansering med ok tall som 360 har gjort.

 

Men uansett er det nok en del som venter på ps3 uansett når den kommer. Dessverre synes jeg sony har gjort en svært dårlig jobb med ps3. PS2 er utdatert, og da må de klare å levere noe nytt.

Lenke til kommentar
ellers er det vel ca. 2 % i japan/asia som er interessert i en xbox 360 vs. en ps3..

 

men jeg tror xbox 360 vil selge godt i europa og usa.. (uheldigvis :p)

5158918[/snapback]

Jeg kjøper heller konsollen til en dømt monopolist enn en som behandler sine kunder som kriminelle[1] og med evt. planer om å behandle sine kunder enda værre i framtiden[2].

 

 

[1] Rootkit & Spyware

[2] No pre-owned games allowed?

 

Edit: D'oh!

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar
Bizarre Creations er Xbox exclusive ja

ID vil være Xbox det stemmer

I tillegg er det jo Sega som var med å utvikle Xbox360

Silicon Knights, BioWare, Bethesda og Monolith kan også slenges på listen.

5159768[/snapback]

Har hørt mange rykter om at Sega hjalp til med Xbox eller at MS kjøpte opp prosjektet, men har aldri lest noen sikre skilder om dette... Sega har laget eksklusiver til alle konsollene.

 

Silikon Knights har hatt store eksklusiver til GC, kommer på Eternal Darknes og MGS:TS, men de har underskrevet en avtale med Sega...

Lenke til kommentar
ellers er det vel ca. 2 % i japan/asia som er interessert i en xbox 360 vs. en ps3..

 

men jeg tror xbox 360 vil selge godt i europa og usa.. (uheldigvis :p)

5158918[/snapback]

Jeg kjøper heller konsollen til en dømt monopolist enn en som behandler sine kunder som kriminelle[1] og med evt. planer om å behandle sine kunder enda værre i framtiden[2].

 

 

[1] Rootkit & Spyware

[2] No pre-owned games allowed?

 

Edit: D'oh!

5159864[/snapback]

Sony's rootkit er lagt på hylla inntil videre... leste om at de skulle fjernes fra cd'er til kodene ble sikrere, hvis den blir tatt frem igjen ved lanseringen av PS3 kan det ha stor påvirkning... idiotisk at de går ut mot de som faktisk har betalt for cd'ene...

 

Det som står i link nummer 2 er helt fullstendig på jordet! Tviler på at dette kan stemme... trodde det samme om rotkitsaken første gang også... så man vet jo aldri. Stemmer dette kommer salget til å synke betraktelig...

*Ingen bytte eller salge gamle spill.

*Kan ikke ta med spill og spille spillene dine hos kompisene dine... noe som fort kan havne opp i... tja 4 PS3 og mange turer bak TV'en om man ikke har mange scartinnganger.

*Hvis du bestemmer deg for å kjøpe en ny PS3 må du gjøre regning med å starte spillsamlingen på nytt...

 

Jeg er ganske sur på Sony pga rootkit saken... og bare det får meg til å havne på vippepunktet til Xbox som konsoll nummer 2... kvittet meg med nesten alt fra Sony og solger nå min PS2... Er så lei av at store selskaper alltid kommer seg igjennom slik drit når andre får store bøter og straffer :mad: Sony's BMG sjef sa også i en uttalelse at han mente det ikke var noe problem med rootkit i cd'ene fordi det er nesten ingen som vet hva det er... Har aldri likt MS, men heller MS over Sony etter alt dette... det MINSTE Sony bør komme med er en stor beklagelse angående rotkitsaken! Overreagerer kanskje litt... :blush:

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Silikon Knights har hatt store eksklusiver til GC, kommer på Eternal Darknes og MGS:TS, men de har underskrevet en avtale med Sega...

5159897[/snapback]

Det vet jeg. Silicon Knight har vert ekslusive utviklere for nintendo denne generasjonen, men de er ikke det neste generasjon. Det ble uoverenstemmelser med Nintendo, siden nintendo ville lage "lite og lett å komme inn i" og silicon ville lage "episk og engasjerende", Silicon Knights har derfor valgt å begynne å utvikle for MS. Det at Silicon Knights er blitt partnere med Sega er bare enda et tegn på at de er pro MS. At Sega jobber med Microsoft er ikke bare et rykte

 

Sega, Microsoft partner to develop game console

 

Sega, Microsoft Japan to Roll Out Xbox 3D CG Board

 

Så at disse to selskapene liker seg godt ilag er ingen tvil.

Lenke til kommentar
Når PS3 kommer vil Xboxen ha sunket til en mindre pris, ha bugner av spill, + at Halo 3 kommer akkurat da. (Om ikke før)

 

Dette med spill er viktig. Om PS2 kommer med kanskje 15-20 spill så vil xboxen ha mange flere som kanskje også har begynt å ta skikkelig nytte av xboxens potensiale.

 

Dette med at PS3 sitt navn er mye større enn Xbox 360 sitt vet jeg ikke om er så sant. Om du nevner konsoll vil de fleste si PS og xbox. I den rekkefølgen dog.

5158671[/snapback]

 

 

Husker ikke helt hvor jeg leste det,men skaperne av Halo har uttalt at de ikke har planer alikevel om å lansere Halo3 når ps3 kommer.. De vil heller ta seg god tid, uten å haste.. Spillet vil ta den tiden det tar å lage, uten hast for å ødlegge det ferdige resultatet..

5158868[/snapback]

 

Nå leste jeg at det vil komme i andre kvartal 2006. Det høres mere riktig ut. Høres jo ut som de er kommet ganske langt i utviklingen av spillet.

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig har GTA-serien utspilt sin rolle for meg. At man med bedre grafikk kan banke, slå og råkjøre er ikke nok. Syntes de kan gi seg nå og komme med noe som fornyer serien.

5160293[/snapback]

Det kan du gjerne si, men du snakker om en serie som nærmest alene var med å føre PS2 til sin suksess. Det er ALVORLIG mange som kjøpte en PS2 bare for denne spillserien. Så om du syns serien er ferdig, så er du ganske alene, denne serien kommer til å gi den som eventuelt får ekslusive på den en enorm fordel.

 

Kjenner mange som gjerne bytter konsoll etter hvor favorittspillseriene deres tar veien.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sur på Sony pga rootkit saken... og bare det får meg til å havne på vippepunktet til Xbox som konsoll nummer 2...

[sNIP]

Har aldri likt MS, men heller MS over Sony etter alt dette... det MINSTE Sony bør komme med er en stor beklagelse angående rotkitsaken! Overreagerer kanskje litt... :blush:

5159992[/snapback]

Etter å ha lest denne (INQ) så kan jeg med 100% sikkerhet si at jeg ikke skal ha ps3.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sur på Sony pga rootkit saken... og bare det får meg til å havne på vippepunktet til Xbox som konsoll nummer 2...

[sNIP]

Har aldri likt MS, men heller MS over Sony etter alt dette... det MINSTE Sony bør komme med er en stor beklagelse angående rotkitsaken! Overreagerer kanskje litt... :blush:

5159992[/snapback]

Etter å ha lest denne (INQ) så kan jeg med 100% sikkerhet si at jeg ikke skal ha ps3.

5160602[/snapback]

 

Selv om dette ikke har noe med Sony Entertainment og playstation og gjøre, og egentlig hører hjemme i ett annet sub-forum, så har jeg lest endel om det da jeg fant det intressant.

 

Og siden det kommer opp, og jeg intresserer meg litt for den følgende utviklingen går også jeg off-topic her.. :)

 

Selv om jeg godt kunne tenke meg å kopiere hundre kopier av alt jeg eier, så har jeg liten tro på at det kommer til å fortsette å være mulig.

Alternativene ser ut til å være software-beskyttelse, eller hardware-beskyttelse.

 

Sony BMG er verdens nest-største musikk-leverandør, men sliter økonomisk.

Grunnen tror de kommer av piratkopiering, i kina f.eks. er ca 95% av all musikken piratkopiert.

Jeg vet ikke hva tallene er i Norge, eller Taiwan for den saks skyld, da jeg ikke har sett så mange store undersøkelser her, men tror tallene er store her også.

 

Uansett, jeg synes Sony har fått overdrevent mye pes i denne saken, den gamle kopi-beskyttelsen (Sony-key) virket ikke lenger, og siden Sony BMG ønsket en ny beskyttelse, fikk First 4 Internet Ltd oppdraget, å lage en ny beskyttelse.

Den nye beskyttelsen tillot tre kopier via de Microsoft Mediaplayer, eller alle andre program som støtter Microsoft Digital Rights Management, målet var å holde sanger unna peer-2-peer networks.

 

Ifølge First 4 Internet Ltd var det ikke designet at det skulle være umulig å kopiere fra maskin til maskin, men det var designet at det bare skulle kunne tas 3 kopier, slik at folk måtte ihvertfall måtte stoppe opp å tenke.

 

Og nå rotet First 4 Internet Ltd til igjen med avinstalleringen, som gjorde at Active X, ble liggende igjen åpen etter at folk fjerner den etterhvert så berømte kopibeskyttelsen.

 

Sony vil nok få mye negativ presse, men tror nok at First 4 Internet Ltd slipper unna den andre saken, da uninstalleren var signert og godkjent av Microsoft.

 

Blir intressant å se hvordan det blir i fremtiden med musikk, jeg tror musikselskapene kommer til å la de nyeste albumene til de største artistene bli låst til en spiller de første måndene, eller noe slikt.

Sony har tross alt patent på den teknologien som gjør at det er mulig, det vil gjøre det vanskligere å kopiere helt nye titler. :-/

Det blir helt sikkert vil bli mulig å knekke hardware-beskyttelse også, men ikke for den vanlige mannen i gata, uten større investeringer. :-/

Haha, dette er også en kjempelang post som ingen gidder å lese.

Ikke det at jeg håper det skjer, da det tross alt koster mye penger å kjøpe alt du har lyst på, selv om det ikke vil affektere meg noe veldig mye.

Lenke til kommentar
Bor en god del mennesker i Asia som gjerne vil ha en spillkonsoll, og de fleste der borte har relativt lite til overs for amerikanske produkter.

5151332[/snapback]

 

 

Husk at Asiatene ikke er veldig happy for Amerikanske greier, de liker bare å shippe shit på oss ;)

5153753[/snapback]

 

Hvorfor sitter folk og drar "fakta" ut fra løse luften og poster vilt her på hw.no?

 

Har litt førstehåndserfaring med hvordan ting fungerer i asia, og taiwanske merker som asus, abit etc blir sett på som billig søppel. Her tilber vi disse merkene.

 

Intel produkter er det som teller der, og hvorfor? Jo, fordi det er "Made in USA". Det er sikkert store forskjeller fra sted til sted. Asia er ingen liten øy i øst. Men slik oppfattet jeg det.

 

Disse to innleggene er uansett ufint skrevet. Man kan ikke dra en så stor folkegruppe over én kam. Skjerpings please.

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig har GTA-serien utspilt sin rolle for meg. At man med bedre grafikk kan banke, slå og råkjøre er ikke nok. Syntes de kan gi seg nå og komme med noe som fornyer serien.

5160293[/snapback]

Det kan du gjerne si, men du snakker om en serie som nærmest alene var med å føre PS2 til sin suksess. Det er ALVORLIG mange som kjøpte en PS2 bare for denne spillserien. Så om du syns serien er ferdig, så er du ganske alene, denne serien kommer til å gi den som eventuelt får ekslusive på den en enorm fordel.

 

Kjenner mange som gjerne bytter konsoll etter hvor favorittspillseriene deres tar veien.

5160589[/snapback]

 

 

Folk følger spillene, ikke konsollene. Hadde begge blit lansert samtidig hadde PS3 solgte mye mer. Nå får 360 regjere på markedet som absolutt ener i 1 år, og det er ikke bare positivt for Sony.

 

Som en replikk til GTA: Det fødes en 14-åring hver dag så GTA-serien kan rulle å gå i hundre år, men jeg tror likevel at den må fornyes.

Lenke til kommentar

Jeg har lest gjennom hele posten! Det er flotte innspill! Særlig de fleste. Jeg ser at noen påstår at de ikke er x-fanboy, men det lyser selvfølgelig gjennom det de skriver :p

 

Vil presisere at jeg er FOR PS3

 

men tilbake til saken... Denne rootkit skandalen. Hva har det med PS3 og gjøre? Har den ikke bare noe om musikkrettigheter, og at du kan bli straffet helt mongo pga piratvirksomhet o.l.?

Slik jeg ser det, er SONY PS3 egen spillemaskin det viktigste, jeg bryr meg ikke om skandalene som skjer utenfor PS3 virksomheten.

 

Det jeg er overbevist om er at PS3 kommer til å tape mye på den sene lanseringen. Hvis begge konsollene hadde startet på likt ville markedet vært hos sonys favør. Nå blir det ikke slik. Noen påstår at PS3 vil ta igjen. Det er en interessant analyse, men den avhenger veeeeldig hvordan sony spiller kortene.

 

Så langt har microft spillt kortene sine bra!

Allikevell tror jeg Sony blir den som ler sist og best :p

 

Markedet er tøft! Det er bra, fordi vi forbrukere nyter godt av konkurransen!

 

En ps3 fanboy har talt

Lenke til kommentar
Jeg har lest gjennom hele posten! Det er flotte innspill! Særlig de fleste. Jeg ser at noen påstår at de ikke er x-fanboy, men det lyser selvfølgelig gjennom det de skriver :p

 

Denne rootkit skandalen. Hva har det med PS3 og gjøre?

 

Så langt har microft spillt kortene sine bra!

 

Markedet er tøft! Det er bra, fordi vi forbrukere nyter godt av konkurransen!

5164125[/snapback]

Håper ikke at du sikter til meg angående x-fanboy! Det er ikke så mange som har utalt seg om å ikke være noe x-boxfan...

 

Jeg ser på rootkitsaken som en del av hele selskapet, siden jeg skjelden kjøper musikk og bruker Linux (tror ikke koden er skrivet for Linux også...) så tviler jeg på at jeg ville vært påvirket uansett... det er bare en prinsippsak for meg.

 

MS har spilt kortene sine veldig bra... selv om jeg ikke helt liker metodene til MS når det gjelder markedsføring, spesielt ikke når det gjelder programvare...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
men tilbake til saken... Denne rootkit skandalen. Hva har det med PS3 og gjøre? Har den ikke bare noe om musikkrettigheter, og at du kan bli straffet helt mongo pga piratvirksomhet o.l.?

Slik jeg ser det, er SONY PS3 egen spillemaskin det viktigste, jeg bryr meg ikke om skandalene som skjer utenfor PS3 virksomheten.

5164125[/snapback]

PS3 er laget av Sony er den ikke? Rootkit skandalen kan påvirke Sony en god del. Du burde bry deg, da Sony lager PS3. PS3 er Sonys viktigste inntektkilde (neste generasjon).

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...