Gå til innhold

Tror du PS3 kan ta igjen 360?


tuxerator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men tilbake til saken... Denne rootkit skandalen. Hva har det med PS3 og gjøre? Har den ikke bare noe om musikkrettigheter, og at du kan bli straffet helt mongo pga piratvirksomhet o.l.?

Slik jeg ser det, er SONY PS3 egen spillemaskin det viktigste, jeg bryr meg ikke om skandalene som skjer utenfor PS3 virksomheten.

5164125[/snapback]

PS3 er laget av Sony er den ikke? Rootkit skandalen kan påvirke Sony en god del. Du burde bry deg, da Sony lager PS3. PS3 er Sonys viktigste inntektkilde (neste generasjon).

5164330[/snapback]

 

Tror ikke skandalen får noe særlig økonomiske konsekvenser Sony Corp, og tyske Bertelsmann, som er andre halvdelen i Sony BMG, utenom å trekke tilbake CD'ene med beskyttelsen.

 

De var tross alt bare kunden av en kopisperre som kunne missbrukes, til å bryte seg inn på Windows, ved hjelp av ett såkallt hacke-program.

Både cover, cd var merket, og Lisensavtalen som du skal akseptere for bruk på Windows PC poppet i Windows når du åpner cd'n, istedenfor den vanlige cd-spilleren forteller om kopibeskyttelsen, så rettslig tror jeg de er sikret.

 

Men tror de taper goodwill på denne saken.

Slik dette har blitt fremstilt i media, så skulle du nesten tro at Sony's intensjoner var å fjærnstyre datamaskinene til brukerene.

Nå skjønner jeg ihvertfall hvorfor Apple driter i å betale lisens for å støtte 'Microsoft Digital Rights Management', noe som gjorde at Sony BMG lagde det veldig mye vanskligere å kopiere via windows-versjonen av Apple Itunes..

Lenke til kommentar
Tror ikke skandalen får noe særlig økonomiske konsekvenser Sony Corp, og tyske Bertelsmann, som er andre halvdelen i Sony BMG, utenom å trekke tilbake CD'ene med beskyttelsen.

 

De var tross alt bare kunden av en kopisperre som kunne missbrukes, til å bryte seg inn på Windows, ved hjelp av ett såkallt hacke-program.

Både cover, cd var merket, og Lisensavtalen som du skal akseptere for bruk på Windows PC poppet i Windows når du åpner cd'n, istedenfor den vanlige cd-spilleren forteller om kopibeskyttelsen, så rettslig tror jeg de er sikret.

 

Men tror de taper goodwill på denne saken.

Slik dette har blitt fremstilt i media, så skulle du nesten tro at Sony's intensjoner var å fjærnstyre datamaskinene til brukerene.

Nå skjønner jeg ihvertfall hvorfor Apple driter i å betale lisens for å støtte 'Microsoft Digital Rights Management', noe som gjorde at Sony BMG lagde det veldig mye vanskligere å kopiere via windows-versjonen av Apple Itunes..

5164663[/snapback]

Tviler på at de taper mye på dette økonomisk selv. Ja det har blitt veldig blåst opp i media. Men det kan få konsekvenser for hvordan folk ser på Sony. De er jo ikke så kjent for å være de mest troverdige av MS og Sony (Nintendo og for den saks skyld). Så jeg tror ikke dette akkurat hjelper.

Lenke til kommentar
Jeg har lest gjennom hele posten! Det er flotte innspill! Særlig de fleste. Jeg ser at noen påstår at de ikke er x-fanboy, men det lyser selvfølgelig gjennom det de skriver :p

 

Denne rootkit skandalen. Hva har det med PS3 og gjøre?

 

Så langt har microft spillt kortene sine bra!

 

Markedet er tøft! Det er bra, fordi vi forbrukere nyter godt av konkurransen!

5164125[/snapback]

Håper ikke at du sikter til meg angående x-fanboy! Det er ikke så mange som har utalt seg om å ikke være noe x-boxfan...

 

Jeg ser på rootkitsaken som en del av hele selskapet, siden jeg skjelden kjøper musikk og bruker Linux (tror ikke koden er skrivet for Linux også...) så tviler jeg på at jeg ville vært påvirket uansett... det er bare en prinsippsak for meg.

 

MS har spilt kortene sine veldig bra... selv om jeg ikke helt liker metodene til MS når det gjelder markedsføring, spesielt ikke når det gjelder programvare...

5164258[/snapback]

 

Jeg syns det vanskelig å skrive objektivt om en sak når jeg føler veldig for PS3. For å ikke henge noen fanboys ut, syns jeg det er like greit å si hva en mener. Særlig hvis en ikke er flink til å være objektiv/nøytral.

 

Til Tuxerator:

Nei, jeg siktet ikke til deg. Faktisk er du den som jeg ser som mest nøytral.

(x-fanboy) I matte er X ukjent. I denne saken kan det være Nitendo, PS3 eller Xbox.

Burde formulert meg bedre.

Lenke til kommentar
Hmm.. jeg synes tuxerator virker litt nintendo fanboy :p ..

 

Skal ikke forundre meg om jeg virker litt 360 fan, men jeg er vel egentlig fan av det beste, og nå om dagen så er det jo 360.. ( eller nå snart da. :whistle: )

5165006[/snapback]

Nå må du skille fanboys og fans da... Er en forskjell der.

Lenke til kommentar

Det er vel ett svar alle vet svaret på . Xbox360 vil ikke vinne noen nye kunder med denne konsollen. Alle jeg har snakket med sier de venter til PS3 kommer. Ser ut som kun gamle Xbox eiere vil kjøpe Xbox360 og med tanke på at Sony har den største markedsandelen så vil PS3 ta 360 uten tvil.

Ikke bare en bedre konsoll men den er nesten bygd for online spill og maskinen har jo spesifikt teknologi som kan virkelig skape de mest sinnsyke MMORPGENE vi noensinne kunne drømt om .

 

Så har vi jo spillavtalene da som Sony har i fleng:

 

Metal Gear Solid 4 (Tidenes beste spillserie og kåret til verdens beste spill flere ganger)

 

Resident Evil 5 (Også en av tidenes mest vellykkede konsoll spill)

 

Tekken (Verdens beste slåssespill)

 

Final Fantasy 7 ? (Muligheten for at de lager en remake er veldig stor og det vil fatte interresse hos MANGE da det er verdens beste RPG spill uten tvil)

 

Vision Gran Turismo (Verdens beste bilspill)

 

 

Så har vi en del ukjente titler som mildt sagt er nyskapende som blant annet MotorStorm, Killzone, Heavenly Sword, Alan Wake og Full Auto for å nevne noen.

 

Sony har skapt historie med VELDIG mange spill mens Microsoft har skapt historie med Halo kanskje ...ikke stort sett mer. Skal VELDIG mye til for å ta innversvingen på Playstation . Xbox vs Playstation blir som MAC vs PC ... nice try sier jeg bare ! :tease:

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Det er vel ett svar alle vet svaret på . Xbox360 vil ikke vinne noen nye kunder med denne konsollen. Alle jeg har snakket med sier de venter til PS3 kommer. Ser ut som kun gamle Xbox eiere vil kjøpe Xbox360 og med tanke på at Sony har den største markedsandelen så vil PS3 ta 360 uten tvil.

Ikke bare en bedre konsoll men den er nesten bygd for online spill og maskinen har jo spesifikt teknologi som kan virkelig skape de mest sinnsyke MMORPGENE vi noensinne kunne drømt om .

5167095[/snapback]

Det er rett og slett naivt å tro at Xbox360 ikke vil vinne en eneste ny kunde i denne omgangen. Det er ingen automatikk i at kundemasser følger over fra forrige generasjon. Hadde det vært slik ville alle NES & SNES eiere kjøpt N64, og Nintendo ville hatt total dominans på markedet i dag. Xbox 360 vil både miste og få nye kunder. De fleste markedsanalyser sier at Microsoft vil øke sin kundemasse i denne generasjonen. Din lille "alle jeg har snakket med" teori funker desverre ikke på globalt nivå.

 

Online spilling på PS3? Av det lille Sony har annonsert av sin online satsing til nå, ser det ut som om de kommer til å gjøre mye av det samme som de gjorde med PS2. Det blir ingen Sony-styrt online tjeneste ala Live, og det blir opp til utviklerne selv å legge til støtte for online. MMORPGer på PS3 kommer dessuten til å kreve harddisk, som antageligvis ikke vil følge med som standard.

 

Så har vi jo spillavtalene da som Sony har i fleng:

 

Metal Gear Solid 4 (Tidenes beste spillserie og kåret til verdens beste spill flere ganger)

 

Resident Evil 5 (Også en av tidenes mest vellykkede konsoll spill)

 

Tekken (Verdens beste slåssespill)

 

Final Fantasy 7 ? (Muligheten for at de lager en remake er veldig stor og det vil fatte interresse hos MANGE da det er verdens beste RPG spill uten tvil)

 

Vision Gran Turismo (Verdens beste bilspill)

 

Så har vi en del ukjente titler som mildt sagt er nyskapende som blant annet MotorStorm, Killzone, Heavenly Sword, Alan Wake og Full Auto for å nevne noen.

Noen av disse "Sony" spillene er annonsert til Xbox 360 også, deriblant Resident Evil 5. Dessuten vil de fleste Sony eksklusiver som Killzone og Gran Turismo få sterk konkurranse med MS eksklusiver som Halo 3 og Forza 2.

 

Sony har skapt historie med VELDIG mange spill mens Microsoft har skapt historie med Halo kanskje ...ikke stort sett mer. Skal VELDIG mye til for å ta innversvingen på Playstation . Xbox vs Playstation blir som MAC vs PC ... nice try sier jeg bare !  :tease:

For det første er det ikke Sony som har laget alle disse spillene. Alle titlene du har nevnt, bortsett fra GT, er det ikke-sony eiede utviklere som har laget. De fleste av disse, bl.a. Konami, Capcom, Namco, og Square Enix skal også lage spill til Xbox 360.

 

Sony hadde fordel av å ha den desidert største markedsandelen, derfor hadde de også med seg de fleste utviklerne på laget. Dette vil forandres i kommende generasjon med endrede markedsandeler. Spillutviklere har som mål å selge mest mulig spill og derfor vil vi se vesentlig flere multiplattform titler i denne omgangen.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar
Det er vel ett svar alle vet svaret på . Xbox360 vil ikke vinne noen nye kunder med denne konsollen. Alle jeg har snakket med sier de venter til PS3 kommer. Ser ut som kun gamle Xbox eiere vil kjøpe Xbox360 og med tanke på at Sony har den største markedsandelen så vil PS3 ta 360 uten tvil.

Ikke bare en bedre konsoll men den er nesten bygd for online spill og maskinen har jo spesifikt teknologi som kan virkelig skape de mest sinnsyke MMORPGENE vi noensinne kunne drømt om .

 

Så har vi jo spillavtalene da som Sony har i fleng:

 

Metal Gear Solid 4 (Tidenes beste spillserie og kåret til verdens beste spill flere ganger)

 

Resident Evil 5 (Også en av tidenes mest vellykkede konsoll spill)

 

Tekken (Verdens beste slåssespill)

 

Final Fantasy 7 ? (Muligheten for at de lager en remake er veldig stor og det vil fatte interresse hos MANGE da det er verdens beste RPG spill uten tvil)

 

Vision Gran Turismo (Verdens beste bilspill)

 

 

Så har vi en del ukjente titler som mildt sagt er nyskapende som blant annet MotorStorm, Killzone, Heavenly Sword, Alan Wake og Full Auto for å nevne noen.

 

Sony har skapt historie med VELDIG mange spill mens Microsoft har skapt historie med Halo kanskje ...ikke stort sett mer. Skal VELDIG mye til for å ta innversvingen på Playstation . Xbox vs Playstation blir som MAC vs PC ... nice try sier jeg bare !  :tease:

5167095[/snapback]

Det er klart, noe av suksessen til en konsollen kommer av spillene som blir tilgjengelig.

Men, for meg blir det mer om hva konsollen i seg selv har å tilby.

og akkurat nå ser det ut til at jeg antakeligvis kommer til å velge xbox360, rett og slett pga den tilbyr meg mye mer enn en PS3.

Live, media center og alt det tiltrekker meg mye mer enn super-ultra-hyper-bra grafikk, som i MGS4 (som forresten Kojima kunne gjort på en 360, hans egne ord).

Lenke til kommentar

PS3 har jo LIVE det også kan du si . Bare at man ikke trenger å kjøpe noe ekstra for å få det. PS3 sine discer blueray vil bli standard innen DVD snart noe Xbox360 ikke støtter. PS3 støtter også bluetooth noe som åpner for snakking via mobilen eller hvilken som helst blåtann enhet du måtte ønske å bruke gjennom spill og dvd.

 

MGS4 kunne vært kjørt på Xbox360 ...tja KUNNE ja . Er flere spill på PS3 som ikke hadde gått på Xbox360 som tar nytte av den spesielle GPU`en fra nVIDIA.

 

Klart Xbox360 vinner noen nye kunder men ikke i den skalaen som trengs. Sony har ett ufattelig svært marked i sin hule hånd så hjelper ikke om noen gamlinger finner Xbox360 kult å kjøpe til sine unger til jul. Sony har dannet respekt hos flere spillere deriblant meg siden du får en konsoll som varer i flere år og en horde med spilltitler som er iblant de verdens beste.

 

Uten Tekken, Tomb Raider, Resident Evil, MGS så er det ikke noe vits med konsoll for min del. Ergo Xbox kan bare brenne ;) Har Xbox men er ingen spill jeg gidder å spille der lenger. På PS2 derimot som er en mer utdatert konsoll har jeg minst 15 spill som blir tatt opp igjen.

Lenke til kommentar
PS3 har jo LIVE det også kan du si . Bare at man ikke trenger å kjøpe noe ekstra for å få det.

5168380[/snapback]

Følg med i timen gutt

Xbox Live Silver, som følger med alle Xboxer er gratis, du betaler 40 kr i måneden for å oppgradere til Gold, som gir muligheten til å også spille via Live. Dette er noe som gjelder bortimot alle spill (og tenk...noen som betaler 100 kr i måneden for å spille 1 spill) (sier bortimot for det kan komme slike MMORPGs som ikke vil være gratis, men det er det samme for PS3 og PC også.

 

PS3 har jo ikke Live, kan du si. Sony sin onlinestøtte er ikke-eksisterende. Sony valgte i denne genersjonen som i forrige å IKKE gå for "Live"-løsningen. Melde seg ut av gamet og la det være opp til utviklerene å holde oppe servere og støtte for onlinespilling.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar
PS3 har jo LIVE det også kan du si . Bare at man ikke trenger å kjøpe noe ekstra for å få det. PS3 sine discer blueray vil bli standard innen DVD snart noe Xbox360 ikke støtter. PS3 støtter også bluetooth noe som åpner for snakking via mobilen eller hvilken som helst blåtann enhet du måtte ønske å bruke gjennom spill og dvd.

5168380[/snapback]

På hvilken måte tilbyr PS3 den samme tjenesten som LIVE gjør, på en måte?. HD-DVD vs Bluray er langt fra noe som er avsluttet, og blutooth kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Som jeg sa, akkurat nå tilbyr 360 meg mere enn PS3 gjør, men dette kan hende at endrer seg om et års tid, da jeg faktisk skal kjøpe en av de to (skal i militæret i januar...). Jeg sier ikke at 360 er bedre enn PS3, eller vise versa.

Lenke til kommentar

Er litt kjipt det at PS3 kommer dårligere ut med online støtte. Men så må vi ikke glemme hva som er kulest: Sitte og spille med kameraten din tilstede er for å ikke si 10x bedre enn å spille over nett. (her betyr x "ganger" ;) ) Syns det går helt fint for meg ettersom pc er den ultimate online underholdning. Tror det hjelper fint lite for PS3 å konkurrere med det. Har ikke et stort behov for å kunne spille over nett.

 

Sant nok at det kan til tider være vanskelig å skaffe en viss antall kompiser på besøk. På online er du garantert spillvenner. Ulempen er at hyggen og ikke minst, minnene å se tilbake til blir "gråere". Håper jeg forklarte meg greit her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...