Gå til innhold

Tror du PS3 kan ta igjen 360?


tuxerator

Anbefalte innlegg

Selv ender jeg nok opp med å kjøpe begge ved lansering, jeg tror nok at XBOX360 kommer til å selge godt i begynnelsen og når PS3 kommer vil det nok flate ut ende med en liten ledelse til Sony tilslutt.

Og Blueray kommer til å bli en hit, når så og si alle de store produsentene satser på dette formatet. Det gjelder:

 

Hitachi

JVC

LG

Mitsubishi

Panasonic

Philips

Pioneer

Samsung

Sharp

Sony

Yamaha

5155744[/snapback]

 

Når det gjelder medie-krigen tviler jeg sterkt på at MS klarer å ta den opp med sin HD-DVD. På den andre siden, PC'er kommer kankskje til å være mer kompatibelt med dette formatet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror Sony for mye tøffere konkurranse denne gangen enn de gjorde med PS2. Om PS3 kommer til å ta igjen 360 er for tidlig å si egentlig. PS3 kommer til å selge bare på grunn av navnet, siden det har et godt fotfeste ikke bare hos gamere, men også hos "vanlige" folk.

 

Sony er også veldig avhengig av at PS3 må lykkes. Firmaet sliter veldig med gjeld og det er mest spillavdelingen som faktisk tjener penger. Om de satser godt så kan de fortsette og ta igjen 360, men jeg tror nok det blir jevnere denne gang.

 

En annen ting er at Sony har ikke endret taktikk ennå sammenlignet med PS2. De fortsetter å prise teknologien sin. Alle vet jo at de ikke alltid holder det de lover. Og dette i større grad enn konkurrentene. Om dette vil få følger for Sony får vi vente og se.

Lenke til kommentar

mulig det er sagt, har ikke lest hele tråden men når ps3 kommer vil nok utviklerne ha lært seg og utnytte xbox360 så godt at ps3 sin hw som jeg personlig syns lite om ikke kommer til og være noe fordel.

Når ps folka har lært seg og utnytte ps3 sin hw skikkelig har kanskje ms kommet med ny xbox.

Endret av <Iversen>
Lenke til kommentar
Ikke at jeg tror 360 vil selge mer enn PS3 dog, det er nok rett og slett ikke mulig.. Ihvertfall ikke i Europa.

5153470[/snapback]

Hvorfor er det umulig? Er Europeere programmert til å kjøpe PS3? Søren...

5153505[/snapback]

 

Omtrent.

Er nokså mange som fortsatt er veldig negative til XBox og ikke minst Microsoft. Playstation 2 har vel ca 85-90% av markedet her, de skal fucke opp ganske bra for at MS skal slå dem med 360.

 

De aller, aller fleste PS2 eiere vil vente på PS3. Garantert.

5153615[/snapback]

 

Det der er kanskje det mest morsomste jeg har lest på flere uker. Gratulerer

5154064[/snapback]

 

 

Og hva er det som ikke stemmer? Greit at du er Xbox hore, det er jeg selv, men det går jo an å ha litt realistisk sans. Hvor mange kjøpte Dreamcast her i Europa istedenfor å vente på PS2? Ikke mange. Husker når folk så Dreamcast kioskene i butikkene, alle trodde det var "den nye Playstationen" og var imponert helt til de så "Dreamcast" merket over, da skjønte de ingetning. Når de ble fortalt at de ikke var PS2 mistet de interessen. For folk flest er Playstation synonymt med tv spill, og slik vil det fortsette å være.

 

Sier ikke at 360 vil floppe, det vil den ikke, men ikke på langt nær like suksessfull som PS3. Hvis ikke Sony gjør noen helt katastrofale tabber.

5155147[/snapback]

 

Sammenligner du lanseringen av Xbox360 med lanseringen av Sega Dreamcast?

Hva i allverden skal det ha å si? Xbox har greid å opparbeide seg et bra navn, de kom 2 år (eller noe sånt) for sent inn i gamet og Sony hadde hatt god tid på å sluke opp det meste av markedet, det er noe helt annet denne gangen. PS2'en er så utdatert som det går an å bli, og her kommer Xbox360, det kommer til å friste enormt mange til å hoppe over til den nye konsollen, siden vi i europa ikke kommer til å se noen PS3 før rundt 2007. Og det er lenge å vente når en sitter på et såpass utdatert konsoll som det ps2 er blitt etterhvert. Jeg vil påstå det står verre til med PS2'en nå enn det gjorde med PS rett før launchen. Sony har et godt navn og et godt fotfeste, men kjempebrølerene har begynt å renne inn i det siste og de har ikke imponert så mange etter E3, de har rett og slett bare skuffet siden da, og hvis du lurer, nei jeg ble ikke imponert over MGS4 traileren. Jeg er stor MGS-fan. Spillet blir sikkert bra, men det var ikke noe ammo for ps2 fanboys på forums, for det så rett og slett ikke noe bedre ut enn hva vi har sett at Xbox360 kan prestere.

 

Tilbake til din sammenligning av Dreamcast og Xbox360 ...Sega hadde et fantastisk dårlig rykte etter sin forrige konsoll Sega Saturn, det og at Dreamcast ble veldig dårlig promotert bidro mye til konsollets tidlige død. Xbox360 har kanskje nå visst tidenes beste promoteringskampanje for sin konsoll, og det beste av det er at det faktisk er realistiske ting de gir oss, imotsetning til Ken Kutaragi som begynner å rable ivei om å styre SCUB missiler og andre ting som dersom du ikke er en terrorist er helt ubrukelig å vite at konsollen liksom skal kunne gjøre.

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg nå foretrekker Xbox360 fremfor PS3, jeg gjorde ikke dette bare et par måneder tilbake, men hva jeg har sett og opplevd fra konsollen har rett og slett overbevist meg, og flere andre at Sony skal virkelig få det tøft i å finne en måte å overgå dette på.

 

De kan plapre i vei så mye de vil om blu-ray og at de får 50 gbs plater å jobbe med, men det de ikke tenker på, er at maskinen som skal ta imot alt dette som ligger på denne platen (ihvertfall i spillsammenheng) ikke vil kunne ta imot så mye informasjon. De kan jo selvsagt finne på å prøve å fylle opp platene med teksturer i en helt sinnsyk kvalitet... Men slikt kan (til og med) ikke den allmektige PS3'en behandle.

 

Et lite klipp fra seneste utgave av Burning Questions hos Gamespot angående akkurat Blu-Ray

 

"Even if, through some miracle, a single format was decided upon--and all manufacturers equipped their PCs and consoles with high-definition drives--there's still one major obstacle to overcome: filling all that space with content. Developers could use all that extra space to store enormous photo-realistic texture files, but that's not likely, because PC video cards and consoles simply don't have the memory or bandwidth to take advantage of that kind of detail. That leaves the possibility of using the extra room to store other types of game content, like levels, characters, and items. However, coming up with that much art and other assets would add immensely to development times and costs. The most likely scenario in the foreseeable future is that the additional space will be used to store full-motion video and additional soundtracks, much like the first CD-ROM-enhanced games did. Whether this comes in the form of high-definition cutscenes, extended video tutorials, or other types of content is up to the developers. But adding a lot of noninteractive multimedia is by far the easiest way to fill a lot of available storage space." -- GameSpot Hardware

 

Det er vel bare et bevis på at det finnes folk i spillbransjen som tenker lengre enn Sony (utrolig). Det som vil mest sannsynlig bli brukt til å fylle opp disse platene, er ting av mindre betydning. Større er ikke alltid bedre, så jeg ser ikke på Blu-Ray'en heller som en enorm fordel for Sony.

 

Jeg tror ikke en skal si at løpet er kjørt for MS, og erklære Sony vinneren før løpet er i gang. Det jeg tror er at MS kommer til å gi Sony en virkelig tøff kamp om markedsandelen. Gamere er begynt å våkne opp.

Lenke til kommentar
Det at Sony ikke tillater andre enn Sony sine produkter på PS-serien er bare tull.

De har en mye åpnere lisens-avtale enn MS har på XBox-konsollen.

5152950[/snapback]

Morsom du er :D

Sony har det man kaller et Lukket System. Jeg vil bare hente et lite sitat fra Ars Technica om et intervju med CEO hos Sony

 

"Why would someone want to pay $1.99 per download of one TV series episode on a closed system like a video iPod when they can transfer all the content they want from their own devices like DVRs to our multimedia portable player at no extra cost? Consumers already can do this with the PlayStation Portable," Stringer said.

 

(You just have to appreciate rhetoric, don't you? The words "closed system" coming out of a Sony bosses' mouth? Classic.)

 

 

kjempemorsom.. :-/

 

 

Microsoft plans to charge license fee for Xbox 360 peripherals

Rob Fahey 16:18 11/08/2005

 

Software giant takes a cut of the third-party peripherals market for its next-gen console

 

Manufacturers seeking to release peripherals for the Xbox 360 will have to pay royalties to Microsoft on each unit sold' date=' with a new security system on the console preventing the connection of unlicensed devices.

 

As a result, only Microsoft-authorised joypads, steering wheels and other such devices will be released, according to a abridged version of a new contract between the software giant and peripheral maker Mad Catz which was released as part of a Mad Catz financial filiing this week.

 

The system - which Microsoft claims is designed to ensure that customers get "the best experience possible" - seems to be an extension of the logo programme that was used on Xbox, where Microsoft put a seal of approval on certain third party peripherals.

 

It's traditional for manufacturers of consoles to demand a royalty on each unit of software sold, but more unusual for them to ask for royalties from add-on hardware as well - although Apple recently initiated a similar plan for accessories for the iPod.

 

Interestingly, the Mad Catz contract also specifies that the firm is only permitted to make wired controllers for the Xbox 360, seemingly locking it out creating other acceessories such as wireless controllers, memory units or add-on hard drives.

 

It's not clear whether Microsoft will allow other third parties to make a more expansive range of peripherals, or if it is planning to offer first-party versions of those accessories only.

[/quote']

 

Det er altså dette jeg referer til, her kontrakter tilogmed Microsoft leverandøren å ikke lage trådløse kontrollere, du kan banne på at dersom de kommer opp med noe lurt vil Microsoft lage en trådløs variant.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
mulig det er sagt, har ikke lest hele tråden men når ps3 kommer vil nok utviklerne ha lært seg og utnytte xbox360 så godt at ps3 sin hw som jeg personlig syns lite om ikke kommer til og være noe fordel.

Når ps folka har lært seg og utnytte ps3 sin hw skikkelig har kanskje ms kommet med ny xbox.

5155946[/snapback]

Kva meiner du er i vegen med maskinvara på PS3?

 

Kay

Lenke til kommentar
PS3 blir nok en del bedre ytelsesmessig enn 360'en. Ulempen med PS3'en skal visstnok være at det er veldig vanskelig å utnytte teknologien i maskinen fullt ut. Det vil med andre ord bare si at det er de aller største spill firmaene som har kapasitet til å gi ut skikkelig bra spill til den.

 

--------------------

www.guntech.no

5153526[/snapback]

 

Det blir endel flere muligheter å programmere på PS3 i forhold til PS2, ifølge Sony, og de har veldig mye mere middleware en vanlig denne gangen, så sånn sett blir det veldig forbedring for PS spill-utviklere, men til gjengjeld har ingen utenfor Sony mottat det endelige devkit'et, og ingen har sett hvordan Nvidia sitt oppgraderte cg-kit blir.

Blir kortere tid mellom ps3-release, og endelig devkit denne gangen, men til gjengjeld har produsentene fått mye mer middleware.

 

Uansett, jeg tror ikke krigen vil stå på programmeringsfronten, da hadde PS2 tapt i forrige omgang, da de også kom med en helt ny type chip kalt Emotion Engine.

 

Slik jeg har forstått det, er at 360 sitt ferdige devkit basert på Microsoft DirectX 10, noe som gjør at det vil være veldig lett å porte fra XBox til PC, og visa versa.

Og selvfølgelig er det enklere å programere for XBox'en, som er veldig likt vanlig pc.

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg ? Samma hvem som tar igjen hvem. Begge maskinene er bra og ser bra ut. Kjøp begge da vel !

5155986[/snapback]

Hvis du "bare" skal kjøpe to konsoller, hva er da poenget med med å kjøpe Xbox369 og PS3 da... det er jo ingen unik forskjell...

5156256[/snapback]

 

 

Samme har jeg tenkt i det siste... Hadde lyst til å kjøpe begge men mister mer og mer lyst jo mer jeg finner ut.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen kommer aldri til å legge seg.

 

Noe av min mening:

 

MS for være alene på markedet i 1 år, Sony er fullt klar over dette og bør ha noen sinnsyke ess i ermet for å gape over like mye av kaken som de gjør nå. Sony har endel eksklusive titler som vil trekke fanboys, men det er ikke nok.

 

MS vil vinne stort på å lansere sin konsoll 1 år før Sony. MS gjør sin konsoll kompatibel med den datamskinen omtrent hele verdens befolkning har i stuen sin. Deretter lager de patcher og programmer som gjør at man strengt tatt ikke trenger WMC for å bruke 360 som extender, smart trekk av MS. Dette vil gjøre 360 uunnværlig i mange hjem når et år er godt.

 

Sony kan jo sikkert gjøre hele konsernet sitt med film og musikkselskaper tilgjengelig for nedlasting på deres portal, men er det nok? Jeg håper bare Sony har noe helt sinnsykt i ermet for da må MS forbedre seg ennå mer, og vi forbrukere ler hele veien til elektronikkbutikken :)

 

Konkurranse er sunt, og vi nyter godt av det.

Lenke til kommentar

^^Helt enig, konkurranse er sunt og jeg liker situasjonen til de forskjellige selskapene og tror vi kommer til å få mye godt ut av det :)

 

Når det gjelder eksklusiver... er det noen som vet hvilke selskaper som lager eksklusiver på kontrakt (som MS har kontrakt med Oddword på fire utgivelser og Rare om de ikke kjøpt opp fullstandig av MS nå), hvilke spill som blir lagd in-house eller karakterer som er EID av selskapene og hvilke som spill som er "delvis" eksklusive som f.eks Metal Gear Solid, GTA, Final Fantasy og Tekken seriene.

Lenke til kommentar
^^Helt enig, konkurranse er sunt og jeg liker situasjonen til de forskjellige selskapene og tror vi kommer til å få mye godt ut av det :)

 

Når det gjelder eksklusiver... er det noen som vet hvilke selskaper som lager eksklusiver på kontrakt (som MS har kontrakt med Oddword på fire utgivelser og Rare om de ikke kjøpt opp fullstandig av MS nå), hvilke spill som blir lagd in-house eller karakterer som er EID av selskapene og hvilke som spill som er "delvis" eksklusive som f.eks Metal Gear Solid, GTA, Final Fantasy og Tekken seriene.

5156838[/snapback]

 

De jeg kommer på i farten.

 

Sony har endal overraskende bra spill inhose, eksklusive for sine konsoller naturligvis, slik som bl.a. Wipeout (også til PC), God of War, Singstar.

Polyphony Digital (GT-serien) er eksklusiv Sony tror jeg.

Rockstar har også inngått ny avtale med Sony, ihvertfall vil GTA-serien fortsette å komme mye tidligere til PS.

Square Enix (Final Fantasy, Kingdom Hearts) vil fortsette å prioritere Sony-konsoller.

De store Konami, Tecmo, etc. produserer for det meste til Playstation og Nintendo, selv om jeg ikke tror Sony har enerettsavtale.

Kojima Productions er gamle Konami Computer Entertainment Japan West (Metal Gear Solid West), de vil bare produsere for Sony sine konsoller.¨

 

NCSoft (GuildWars, Lineage 1 og 2, City of Heros/Villains) kommer til å satse på next gen console, men de ser ut til å ønske en annen avtale enn de får med Microsoft sitt Live netverk, så de vil sannsynligvis gå til PS3/Nintendo)

Vet ikke like mye om de andre konsollene, da jeg følger med mest på Sony.

 

Men Nintendo er enorme på inhouse-produksjoner.

 

Xbox har Microsoft (Forza).

Bungie Software (Halo).

Usikker på Bizarre Creations (Priject Gotham Racing), men tror de har begynt eksklusivt.

ID Software, vil sansynligvis fortsette å konsentrere seg mest om PC og XBox.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Rockstar har også inngått ny avtale med Sony, ihvertfall vil GTA-serien fortsette å komme mye tidligere til PS.

5158108[/snapback]

Ja ser du har skrevet dette før, men vil gjerne ha en bekreftelse på det via en troverdig kilde.

 

EDIT: leste litt rundt, ingenting er bekreftet, det er et rykte som ble satt igang av en PS3 Fansite

 

Og det er ikke bekreftet av Take-Two

http://ir.take2games.com/releases.cfm

 

EDIT IGJEN:

Hi folks, Cooper Hawkes here walking tall, feeling awesome, and with full knowledge that his Eric Cartmen singing will not happen because:

 

CONFIRMED: Next Generation Grand Theft Auto WILL BE Exclusive to the PlayStation 3

 

Earlier today I received a phone call from a source at one of the companies mentioned in my previous article. We had a very nice conversation regarding gaming and the next generation, and my original article on Grand Theft Auto being exclusive to the PlayStation 3.

 

The source was kind enough to confirm it.

 

One change of underwear later, here I am telling you all, in as humble a fashion as I can muster:

 

TOLD YA SO!

 

And so: The Console War truly begins: 13 days before the Xbox 360 launches, and Sony gets the biggest North American coup. This will change many things for many casual gamers.

 

Dette er mannen som "bekrefter" at GTA blir ekslusivt neste generasjon til PS3, han tilhører siden PS3 Updates. Dette er for meg like godt som en "bekreftelse" fra en eller annen tulling på et forum, det går da an å holde seg alvorlig når en skal skrive noe slikt. Og merkelig at de ikke kontakter de største spillsidene som IGN, Gamespy og Gamespot først.

 

Med andre ord, GTA er IKKE bekreftet ekslusivt

Endret av Crockett
Lenke til kommentar

Fin oversikt kongRudi

 

Square Enix har i det siste opnet dørene mye for Nintendo, men med stor sannsynlighet prioritere Sony... mener også å ha sett en demo til FF til Xbox360 også...

 

Tecmo har i det siste prioritert Xbox... spesielt med tanke på DOA, men kampen mot Tekken og VF ble nok alt for stor uansett. De uttalte seg for lenge siden at de lagde spill til Xbox pga mer frihet og bedre grafikk... noe som de sa kunne forandre seg ved neste generesjon.

 

Mannen bak MGS som forsovidt jobber i Konami har sagt at han har store forhåpninger til Revolution og har startet et eksklusivt prosjekt for Revolution. MTG: Twin Snakes kom ut til GC men det var laget av Silikon Knights som nå har slått seg sammen med Sega som igjen betyr at det ikke er sikkert at vi ser noe særlig til N eksklusiver fra dem fremover... MGS 1 og 2 kom til PC og 2 kom også til Xbox...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar

Når PS3 kommer vil Xboxen ha sunket til en mindre pris, ha bugner av spill, + at Halo 3 kommer akkurat da. (Om ikke før)

 

Dette med spill er viktig. Om PS2 kommer med kanskje 15-20 spill så vil xboxen ha mange flere som kanskje også har begynt å ta skikkelig nytte av xboxens potensiale.

 

Dette med at PS3 sitt navn er mye større enn Xbox 360 sitt vet jeg ikke om er så sant. Om du nevner konsoll vil de fleste si PS og xbox. I den rekkefølgen dog.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg tror 360 vil selge mer enn PS3 dog, det er nok rett og slett ikke mulig.. Ihvertfall ikke i Europa.

5153470[/snapback]

Hvorfor er det umulig? Er Europeere programmert til å kjøpe PS3? Søren...

5153505[/snapback]

 

Omtrent.

Er nokså mange som fortsatt er veldig negative til XBox og ikke minst Microsoft. Playstation 2 har vel ca 85-90% av markedet her, de skal fucke opp ganske bra for at MS skal slå dem med 360.

 

De aller, aller fleste PS2 eiere vil vente på PS3. Garantert.

5153615[/snapback]

 

Siden du avslutter med garantert ser jeg med spenning frem til hvilke valide grunner du har for å gi en slik garanti.

 

Da vet du sikkert masse som ingen andre vet - inklusive alle som driver markedsanalyse.

 

Så nå er jeg spent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...