Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Hoi!

 

Fikk igår inn en Opteron 146 CABYE 0540 FPMW

 

Skal nok klokkes til kongens fortjenestemedalje i plastikk til helga ja.

 

Skal komme med resultater etterhvert.. lovende stepping ihvertfall.

5167488[/snapback]

 

Er den kjøpt fra siste batch som komplett har fått inn? eller er du n av de som fikk første?

 

Nice resultat ManagHead, jeg er ganske bitter på min cabne nå, det var mye penger rett ut vinduet :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hoi!

 

Fikk igår inn en Opteron 146 CABYE 0540 FPMW

 

Skal nok klokkes til kongens fortjenestemedalje i plastikk til helga ja.

 

Skal komme med resultater etterhvert.. lovende stepping ihvertfall.

5167488[/snapback]

 

Er den kjøpt fra siste batch som komplett har fått inn? eller er du n av de som fikk første?

 

Nice resultat ManagHead, jeg er ganske bitter på min cabne nå, det var mye penger rett ut vinduet :thumbdown:

5167567[/snapback]

 

Jeg befinner meg i Sverige for tida, og tok ikke sjansen på å bestille fra komplett.se - så jeg bestilte fra en svensk sjappe som var såpass behjelpelige at de kunne finne frem denne eksakte steppingen for meg.

 

Skulle egentlig ha kobla den opp idag, men jeg avventer til imorra. Kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at jeg hadde vært oppe langt utover natta og herja med klokkinga, går ikke så bra å kombinere med jobb. Så det blir nok bare litt BF2 idag & klokking imorra :D

Lenke til kommentar
ManagHead:resultatene dine er omtrent identiske med mine så langt.Har Asus A8N sli Premium og bruker en xp 90c kjøler.Voldsomt til varmeutvikling på disse Opteronene da.

5169692[/snapback]

Ja, de blir varme ja. Skiftet vifte på kjøleren nå så idle er nede i 32C ;) Skal teste litt mer klokking nå tror jeg, og kanskje prøve litt seriøs superpi..

Lenke til kommentar

Ja, det har vel lite å si om hva slags nr. det står. Men tror ikke 180 kommer til å klokke bedre enn 146 da :tease: Ang hva som er den beste steppinga så tror jeg at CABYE 0540 FPBW er blant de aller beste.. sammen med CABNE (?) 0530 og kanskje denne som vi har fått fra komplett.

 

edit: etter litt moding av kjøleren klarte jeg å kjøre superpi 1m på 3133mhz med 1,55V.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Ja, det har vel lite å si om hva slags nr. det står. Men tror ikke 180 kommer til å klokke bedre enn 146 da :tease: Ang hva som er den beste steppinga så tror jeg at CABYE 0540 FPBW er blant de aller beste.. sammen med CABNE (?) 0530 og kanskje denne som vi har fått fra komplett.

 

edit: etter litt moding av kjøleren klarte jeg å kjøre superpi 1m på 3133mhz med 1,55V.

5170250[/snapback]

 

Omg ManagHead det er helt sykt bra det der. HVor mye lengre tror du fasekjøleren din kan ta deg?

 

OT: Hva slags fasekjøler har du egentlig?

Lenke til kommentar
Ifølge denne siden har de 152 på 2600mhz og 154 på 2800mhz også. De finnes imidlertidig ikkje på prislisten til AMD, så eg veit ikkje heilt kordan en skal tolke det.

5170787[/snapback]

Det stemmer det, oppainter har blant annet en 154 som kjører spi på 3.8ghz :dribble:

 

Er det noen som har sammenlignet ytelse mellom Opteron 146 @ 2800mhz og FX-57 @ 2800mhz? Har disse to prosessorene samme kjerne? Hva er den eventuelle forskjellen? Ser jo at folk sammenligner denne med FX-57.....

5171176[/snapback]

Uten å ha studert saken så mye, så føler jeg meg ganske så sikker på at det ikke er noen forskjeller. Om det skulle være noen så er iallefall disse utrolig små og har ingen påvirkning på ytelsen. Det kan hende denmark har en oppgradert minnekontroller, men det mener jeg fx-57 og har fått.. ARg... ble mye synsing her, men ytelsen er iallefall identisk om man kjører begge på samme hastighet..

Lenke til kommentar
Ja, det har vel lite å si om hva slags nr. det står. Men tror ikke 180 kommer til å klokke bedre enn 146 da :tease: Ang hva som er den beste steppinga så tror jeg at CABYE 0540 FPBW er blant de aller beste.. sammen med CABNE (?) 0530 og kanskje denne som vi har fått fra komplett.

 

edit: etter litt moding av kjøleren klarte jeg å kjøre superpi 1m på 3133mhz med 1,55V.

5170250[/snapback]

 

Omg ManagHead det er helt sykt bra det der. HVor mye lengre tror du fasekjøleren din kan ta deg?

 

OT: Hva slags fasekjøler har du egentlig?

5171202[/snapback]

Vet ikke hvor langt, men jeg håper på 3,5ghz benchestabil...

 

Det er en som Overklokk har bygd. Ser ut som en Vapo LS (nesten vertfall), har R507 gass og Chilly1 evap...

 

edit: denne kjerna (venus) er akkurat den samme som sitter i FX-57 (San Diego), så i teorien er de like bra.

 

edit#2: skal til å montere vannkjølinga nå, og med 0 grader på andre siden av vinduet tror jeg det blir brukbart ;)

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Ja, det har vel lite å si om hva slags nr. det står. Men tror ikke 180 kommer til å klokke bedre enn 146 da :tease: Ang hva som er den beste steppinga så tror jeg at CABYE 0540 FPBW er blant de aller beste.. sammen med CABNE (?) 0530 og kanskje denne som vi har fått fra komplett.

 

edit: etter litt moding av kjøleren klarte jeg å kjøre superpi 1m på 3133mhz med 1,55V.

5170250[/snapback]

 

Omg ManagHead det er helt sykt bra det der. HVor mye lengre tror du fasekjøleren din kan ta deg?

 

OT: Hva slags fasekjøler har du egentlig?

5171202[/snapback]

Vet ikke hvor langt, men jeg håper på 3,5ghz benchestabil...

 

Det er en som Overklokk har bygd. Ser ut som en Vapo LS (nesten vertfall), har R507 gass og Chilly1 evap...

 

edit: denne kjerna (venus) er akkurat den samme som sitter i FX-57 (San Diego), så i teorien er de like bra.

 

edit#2: skal til å montere vannkjølinga nå, og med 0 grader på andre siden av vinduet tror jeg det blir brukbart ;)

5173090[/snapback]

 

Ja klarer du 3,5 er det ekstremt imponerende :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...