Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

IKKE post spørsmål om generell overklokking i denne tråden! Her diskuterer vi kun opteron problemer og resultater. Spørsmål ang. minne og annen generell diskusjon kan taes i guiden i signaturen min eller opprett en ny tråd.

 

Når dere poster, så få med dere hvilken stepping cpuen har, hvor den er kjøpt og hvilken dato den er kjøpt, og hvor stabil den er... prime, occt, spi32m, spi1m, 3dmark osv...

 

For diskusjon rundt dobbelkjerne varianten (denmark) så post i denne tråden...

 

Happy clockin...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe lucky666, du lever under konstant frykt for at kjerringa oppdager din uaktsomme sløsing på hardware?

 

Kjør din 146 opp på 2,8GHz, og vis henne prislappen på en FX-57, så får du nok 110% forståelse..... Eller selg hele dritten og kjøp henne diamanter, som sannsynligvis er det eneste rette å gjøre.

 

Du kan jo forsiktig starte med å flashe til nyeste BIOS på Premium-kortet, så skal det ikke være noe problem å gjenkjenne CPU. Men det kan være en idé å lyddempe diskettstasjonen, så hun ikke hører knatringen når du flasher BIOS.

 

 

 

Edit: Selv glemte jeg å sjekke fullstendig stepping før jeg monterte. Er sikker på at det er CABYE, og den kommer fra samme leveranse som din (fra Norek) og "alle andre" sin, så jeg har vel også en 0540 FPMW, som jeg syns å erindre at det var uten å være særlig sikker.

Min skulle nok klare 3GHz med et litt freskere hovedkort; mer spenning og bedre kjøling.

 

Lykke til, ikke glem å slenge inn resultatene dine her.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Ok, når jeg får min (regner med jeg får samme stepping som dere) så skal jeg teste hva som er absolutt maks "for dere", både med luft, vann og fasekjøling (DFI ;) )

5146629[/snapback]

 

Ekling.

 

Første gang jeg kjørte på 290*10 fikk jeg feil temmelig fort i Prime95, og maskinen kræsja.

Nå kjørte jeg 290*10 over natta, og det tok 7 timer før Prime95 feila. Ellers ingen kræsj.

 

Kan det tenkes at CPU klokker noe bedre på sikt, når den får kjørt seg inn litt først, at den tolererer høyere spenning og frekvens bedre en liten stund etter første innkjøring?

 

Da er det ihvertfall tilbake til 285*10 igjen, selv om 290*10 lot seg benche som bare det.

Lenke til kommentar

Playmofetish:Diamanter blir det garantert ikke :!: Skal bli moro å se hvor langt ManagHead kommer på luft,må nok skuffe på med litt volt for å dra ut de siste Mhz og det klarer jo DFI kortene.Merkelig at Asus ikke kommer med en bios som kan gi litt mer.De med Asus kort kan vel bare glemme vannkjøling med tanke på å komme laangt.

Lenke til kommentar
Kan det tenkes at CPU klokker noe bedre på sikt, når den får kjørt seg inn litt først, at den tolererer høyere spenning og frekvens bedre en liten stund etter første innkjøring?

5146663[/snapback]

 

Eg har sett en liknende utvikling på settet mitt med OCZ 2048mb Platinum edition. Når de var splitter nye så klarte de bare 208mhz uten å forandre på timings. Etter en uke klarte de 212mhz, der stabiliserte de seg.

Lenke til kommentar
Kan det tenkes at CPU klokker noe bedre på sikt, når den får kjørt seg inn litt først, at den tolererer høyere spenning og frekvens bedre en liten stund etter første innkjøring?

5146663[/snapback]

 

Eg har sett en liknende utvikling på settet mitt med OCZ 2048mb Platinum edition. Når de var splitter nye så klarte de bare 208mhz uten å forandre på timings. Etter en uke klarte de 212mhz, der stabiliserte de seg.

5146735[/snapback]

Kult, håper det er slik med mine nye mushkin. Første test klarte jeg å kjøre superpi på 271mhz med 2-2-2-5 på 3,6V. Greit nok, men håper de vil mere etterhvert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...