Gå til innhold

AMD SC opteron (venus) - hold dere til tema!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er coldbug??  :dontgetit:

5152479[/snapback]

 

Den termen referer til prosessorer som har problemer med lave temperatuer. Menge nyere amd prosessorer har store problemer med lave temperaturer, ofte slutter minnekontrolleren å virke, eller blir dårlig, eller så nekter det bare og boot av og til... Er litt individuelt fra cpu til cpu.. Hadde ikke min cpu hatt dette problemet tror ejg at vi hadde sett langt over 3ghz på den :cry:

Lenke til kommentar

Sorry for 1.post i DC gruppa...

 

Vel, kjører over 2.8 stabilt, men ikke over 2.9 , det vil ikke superpi. Kommer ikke inn i windows på over 3 og bios feiler på over 3150.

Men det er første gang jeg klokker noe mer enn et par hundre mhz, så jeg må øves - så med litt held kan jeg sikkert få under 30sek på 1M SuperPi (håpe).

 

Bilde 1

Bilde 2

 

fanden...det er grafikk feil i "stabil" bilde - har ikke lagt merke til andre feil - lagrer et på ny hvis jeg ikke bryter den - må jo bryte den snart.

 

edit: smadret layout med mine store bilder.

Endret av JoKr
Lenke til kommentar
Hva er coldbug??  :dontgetit:

5152479[/snapback]

 

Den termen referer til prosessorer som har problemer med lave temperatuer. Menge nyere amd prosessorer har store problemer med lave temperaturer, ofte slutter minnekontrolleren å virke, eller blir dårlig, eller så nekter det bare og boot av og til... Er litt individuelt fra cpu til cpu.. Hadde ikke min cpu hatt dette problemet tror ejg at vi hadde sett langt over 3ghz på den :cry:

5152686[/snapback]

så det kan hende at opteron 180, som jeg skal kjøpe ikke "liker" seg så godt sammen med en masse minusgrader og en VapoChill LS?

Lenke til kommentar
@MangaHead mener å huske at du har fasekjølig?

5167289[/snapback]

Ja, riktig det. Men det kan hende at jeg må sende den ned til Kjell Erik fordi jeg har hatt litt problemer med load-temps antagelig for lite gass på systemet.

 

300x10.JPG

Ikke særlig stabil på denne hastigheten men.. Skal teste med litt mer spenning.

 

edit: 3500 poster og gitt ;)

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...