Gå til innhold

Screamo, hardcore og emo


Anonym5656

Anbefalte innlegg

Har fått dilla på den sjangeren og lurer på om det er noen anbefalinger til band? band som:

 

- From first to last

- Saosin

- Atreyu

- My Chemical Romance

 

:)

 

 

liker du Atreyu kommer du til å få sansen for Avenged sevenfold og All That Remains er også samme typen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye bra her :) men syns det var litt rart at ingen har nevnt three days grace ? Anbefale også The used, alkaline trio og anberlin. Disse har bare noen sanger som jeg syns er bra.

 

Her er noen gode sanger fra diverse band

 

-Adema - the way you like it

-Jimmy eat world - bleed american

-Killradio - scavenger

-Maximum the hormone - Zetsubo Billy (Japansk/kina band, syns dem er litt bra alltho jeg ikke forstår noe dem sier)

-Nonpoint - Alive and kicking

-Zebrahead - falling apart

 

Merk jeg har ikke mye peiling på hvilken type musikk det er men det faller sikkert i smak om du liker Alternative rock og Div.

Lenke til kommentar

www.fourfa.com er din venn. Screamo er mye hardere og har den klare hardcore punk-sounden. Hør på band som Orchid, La Quiete, Triztan Tzara, Saetia, Raein, (tidligere) Hot Cross og Joshua Fit For Battle.

Underoath er egentlig ganske typisk Post-Hardcore.

 

Devil Sold His Soul ja, er post-hardcore med stor innflytelse fra prog metal. :) God kombinasjon.

Lenke til kommentar

Vel, All That Remains er i alle fall mitt nye yndlings band ;) Helt utrolig bra rock. Post-hardcore ifim right. Jeg er ikke så flink på sjangre ;) Men minner tho om Atreyu på en måte. Bare litt dypere. Hørte litt på underoath. Absolutt ikke min stil :p Bare skriking. Screamo i think :) Grusom stemme på vokalisten til tider :p Ellers er The bled å anbefale, samt 36 Crazyfists og Hawthorne Heights. ;)

 

Forresten. Det jeg likte så godt med All that remains er at de har fine og avslappende partier i alle sangene sine, der man kan synge med og slappe av litt. Konstant gitarspilling og dobbeltrommer blir slitsomt etter et par timer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...