Gå til innhold

Screamo, hardcore og emo


Anonym5656

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg er ikke sikker på om folk fra før har nevnt disse bandene men dette er band du ikke vil gå glipp av når det gjelder Scream\hardcore det er ikke for hardt og ikke for blaut så ta sjansen og sjekk dem ut på Myspace.com.

Band som:

Emarosa

Drop Dead, Gorgeous

Alexisonfire

Escape the Fate

Underoath

 

Fordi som mener at A7X og Atreuy er screamo så think again!. det er så langt i fra som man kan få det.

Rise against er også nevnt så jeg, men det er punk\rock pus. Ikke screamo.

Fordi som er usikker på om Emarosa er Screamo så er jeg det sjøl så ikke spør meg, men er ganske sikker på at mange av dere rockere\"emo" folk kommer digge det : )

Peace out everybody

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Denne stenges for opprydning. Åpnes når jeg får tid.

 

Og der var den åpen igjen. 22 innlegg med off topic, krangling, trolling, skittkasting og annen spam er fjernet fra tråden. Jeg må minne om følgende retningslinje:

 

3. Sjangerdiskusjoner skal kun skje i tråder som er opprettet for formålet. Det er lov i andre tråder å svare på spørsmål om hvilken sjanger en artist tilhører, men er dere uenige lar dere den diskusjonen ligge eller oppretter en egen tråd om dette.
Endret av cun
Lenke til kommentar

Får sikkert en del slengbemerkningen nå (selv med advarselen i forrige post) ang. det snart navngitte bandets plass i denne tråden her, men noen ganger får jeg en sang på hjernen og setter den på repeat på iPoden. Dette skjedde senest for noen dager siden, og da var sangen "Currents Convulsive" av Pierce the Veil. Er ikke så innmari glad i den stadig økende haugen av band som dette, men denne sangen traff meg skikkelig. Og dæggerns så lys stemme vokalisten har!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Kom igjen folks, vi må live opp denne tråden og hjelpe hverandre. Verden flommer over av bra musikk; vanskelig å stumble over alt på egenhånd... :)

 

Dagens tips: A Skylit Drive

 

 

(Ser Square Enix har tatt en copyright-claim på forrige videoen jeg postet... var det nok final fantasy ja, hehe)

Lenke til kommentar

Dette er ikke en tråd for sjangerdiskusjon, (som allerede nevnt nok av ganger) så vennligst frastå fra å yppe til nok en slik diskusjon... Trådstarter satte standarden for hvilken musikk h*n sier seg interessert i og ønsker å høre om. Om dette er screamo/hardcore/emo i ordenes opprinnelige eller korrekte forstand er irrelevant. Gå og whine om sjangerlabeling et annet sted...

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

dersom man lager en emo/screamo/hardcore debatt som faktisk handler om emo/screamo/hardcore, som denne debatten virkelig ikke gjør, så blir den stengt av de kjempesmarte moderatorene og du får beskjed "gå hit". og hva har man her? kanskje tre-fire emo band er nevnt på elleve sider. helt fantastisk.

Lenke til kommentar

jeg skjønner godt at dere ikke vil at denne tråden skal bli nok en tråd hvor man krangler om sjangrer, men så vidt jeg vet er det veldig viktig her på diskusjon.no at emnetittelen samsvarer med emnet - det gjør det ikke her. for å unngå at dette blir en tråd med sjangerkrangling, bør emnetittelen endres. i tillegg bør man få lov til å starte egne tråder om screamo, hardcore og emo uten å bli henvist til denne - som bortsett fra ca. 5 band som er nevnt til nå, ikke handler om det.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

nå kommer deaf og blar fram band du mulig har hørt og aldri hørt om. Men denne listen kan være gammel så ta deg litt god å se igjennom det er en del bra men noe av det er nok skrap. Listen har jeg selv skrevet så blir dumt men jaaa. Tror nok alt dette er rundt denne sjangeren, mye du vil like. Er jeg sikker på

 

 

 

Marissa Burns Trey

Underoath

Saosin

Hawthorne Heights

Adept

Silver

Upstrokes

Emarosa

Hopes Die Last

The Red Jumpsuit Apparatus

Atrophy

Fei Comodo

Belle Epoque

Skyscrapers Walk Among Us

Bring me the horizon

Haste the day

A Skylit drive

Torch

Underoath

Hawthrone Heights

Greeley Estates

Funeral of a friend

Scary Kids Scaring Kids

Bedlight For Blueeyes

Bullet for my valentine

Sunsgrind

Heavy Breathing

Underminded

Envy on the coast

Circa Survive B

The Devil Wears Prada

So They Say

Nevea Tears

Thursday

Take the crown

In Fear and Faith

Chiodos

Camisado

Asking Alexandria

Herbrightskies

Memphis May Fire

A Small Victory

My hero is me

Glamour Of The Kill

A Current Affair

Upon Beauty Rests

Armor For The Broken

Cry Of The Afflicted

House vs. Hurricane

Bravo Armada

The Amity Affliction

Burden of a Day

We Came As Romans

The Chariot

Oh Sleeper

Dead And Divine

Nirvana

Pale Kids

A Hope For Home

A Current Affair

The word alive

Woe, Is Me

We Are The Emergency

Us, from outside

This Is The Hospital

Skyscrapers Walk Among Us

Bury Tomorrow

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om folk fra før har nevnt disse bandene men dette er band du ikke vil gå glipp av når det gjelder Scream\hardcore det er ikke for hardt og ikke for blaut så ta sjansen og sjekk dem ut på Myspace.com.

Band som:

Emarosa

Drop Dead, Gorgeous

Alexisonfire

Escape the Fate

Underoath

 

Fordi som mener at A7X og Atreuy er screamo så think again!. det er så langt i fra som man kan få det.

Rise against er også nevnt så jeg, men det er punk\rock pus. Ikke screamo.

Fordi som er usikker på om Emarosa er Screamo så er jeg det sjøl så ikke spør meg, men er ganske sikker på at mange av dere rockere\"emo" folk kommer digge det : )

Peace out everybody

 

 

Du har nok ikke nevnt noen screamo band over her desverre :\

Sjangeren er kalt Post-Hardcore. Så vet vi det :D

Screamo er bare skriking og vræææl.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kom igjen folks, vi må live opp denne tråden og hjelpe hverandre. Verden flommer over av bra musikk; vanskelig å stumble over alt på egenhånd... :)

 

Dagens tips: A Skylit Drive

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="

name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="

name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="

name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

 

 

(Ser Square Enix har tatt en copyright-claim på forrige videoen jeg postet... var det nok final fantasy ja, hehe)

 

A skylit Drive <3

 

Band som jeg digger:

 

-Emarosa

-Escape the fate

-Dance Gavin Dance

-Anberlin

-Adept

-Breaking Benjamin

-BRING ME THE HORIZON

http://www.youtube.com/watch?v=DAr4anezAJA

-Eyes set to kill

-We are the ocean

-Our last night

-Skillet

-Three days grace

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva flere av de bandene der gjør i denne tråden. Folk har virkelig ikke snøring på hva Screamo og Hardcore er når flertallet(?) poster band som Trivium, Atreyu, My Chemical Romance, God Forbid, Avenged Sevenfold, Bring Me the Horizon og mange flere. Nå virker jeg som en tøff-i-trynet-elitist, men blir litt flaut å lese sånne ting.

 

Hardcorefavoritter:

 

Black Flag

Bad Brains

Gauze

 

Screamofavoritter:

 

Envy

Yaphet Kotto

Neil Perry

Heaven In Her Arms

Suis La Lune

 

Også har man jo utrolig mange bra Crust-, D-Beat- og Power Violenceband, som alle er undersjangere av Hardcore. From Ashes Rise, Framtid, Ekkaia, Tragedy, Doom, Amebix, His Hero Is Gone, Skitsystem, Wolfbrigade/Wolfpack, Disclose, Martyrdöd og mange flere.

 

 

Edit: Det blir ikke automatisk Screamo eller Hardcore av at en vokalist skriker litt nå og da. Det skal langt mere til enn det. :)

Endret av OhMyOhMy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...