Gå til innhold

Screamo, hardcore og emo


Anonym5656

Anbefalte innlegg

Thrice - Experimental Rock, Post-Hardcore, Metalcore (early career), Alternative rock

Alexisonfire - Post-hardcore

Blindside - Post-Hardcore, Rock, Christian Metal (svenske og synger på engelsk)

 

Liker Thrice best. Glad i den melodiøse vinklinga på Vheissu albumet. De andre banda er litt tilfeldige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som "ren emo" (vet at det er hardt med båssetting, men de passer best i forhold til alt som er nevnt til nå) kan jeg vel nevne Brandtson, tidlige Mae, Jimmy Eat World, Hey Mercedes, Braid, Early November, Moneen, I Am Ghost...

 

Litt mer posthardcore eller screamo: Atreyu, Bleeding Through, From First to Last, Poison the Well, Scars of Tomorrow, Escape the Fate, Hawthorne Heights, He is Legend, Silverstein.

 

 

ARGH! det er mange band, kan ikke komme med alle her og nå

Lenke til kommentar

Rett meg vis jeg tar feil, men det er vel i hovedsak screamo, post-hardcore og emo det er snakk om? Da er det feil med mange band folk nevner her, for eksempel Youth of Today (pluss flere band han forrige nevnte), Rise Against og Minor Threat. Dette er jo band som er ganske "langt" unna Thrice, Underoath, From first to last etc

Lenke til kommentar
Rett meg vis jeg tar feil, men det er vel i hovedsak screamo, post-hardcore og emo det er snakk om? Da er det feil med mange band folk nevner her, for eksempel Youth of Today (pluss flere band han forrige nevnte), Rise Against og Minor Threat. Dette er jo band som er ganske "langt" unna Thrice, Underoath, From first to last etc

 

Screamo \Hardcore \Emo musikk?

 

jajaja

Lenke til kommentar
Rett meg vis jeg tar feil, men det er vel i hovedsak screamo, post-hardcore og emo det er snakk om? Da er det feil med mange band folk nevner her, for eksempel Youth of Today (pluss flere band han forrige nevnte), Rise Against og Minor Threat. Dette er jo band som er ganske "langt" unna Thrice, Underoath, From first to last etc

 

Screamo \Hardcore \Emo musikk?

 

jajaja

 

Jojo, men jeg mener at trådtittelen er litt misvisende da han går ut i fra følgende band for anbefalinger: From first to last, Saosin, Atreyu og My Chemical Romance. Post-hardcore skulle det ha vært. Du må jo se at det er forskjell på feks Minor Threat og My Chemical Romance, stilmessig og musikalsk (til en viss grad ihvertfall)!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du spør ikke etter verken screamo/hardcore eller emo når du nevner Saosin, FFTL, Atreyu og MCR. Disse bandene er post-hardcore og/eller alternative rock slik som SobrietyMisfit sier.

 

Les her: http://www.last.fm/user/xxfalsehalos/journ...06/09/29/236421

 

En god artikkel som kanskje kan rette opp alle de mistolkede definisjonene der ute.

 

edit. Prøv: Underoath, Enter Shikari, Escape The Fate, Chiodos, Taking Back Sunday, A Static Lullaby.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Visste ikke at Atreyu var emomusikk, men jeg ELSKER Atreyu :) My Fork in the road (your knife in my back)! Klart den råeste sangen jeg har for tiden ;) Du kan sjekke ut Escape the fate, minner en del om MCR og falloutboy, men har en blanding av Atreyu/in Flames / Shinespank samtidig ;) Tror Spineshank er mere hardrock / DM, men verdt å sjekke ut ! Smothered, Beginning of the end og fallback er 3 yndlingslåter fra min side i alle fall.

EDIT: en hauuuug med leifs.. XD

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

Effectiv: Atreyu er et Metalcore-band. Escape The Fate er bra ja, men syns ikke det minner om MCR eller FOB i det hele tatt.. (Uff stygge band synes jeg).

 

edit. Coheed And Cambria er et veldig bra band, men jeg tror ikke akkurat det er det trådstarter leter etter. Men for all del, kan jo være han liker dem.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar
Effectiv: Atreyu er et Metalcore-band. Escape The Fate er bra ja, men syns ikke det minner om MCR eller FOB i det hele tatt.. (Uff stygge band synes jeg).

 

edit. Coheed And Cambria er et veldig bra band, men jeg tror ikke akkurat det er det trådstarter leter etter. Men for all del, kan jo være han liker dem.

NEmlig, men han skrev at han likte Atreyu da :) Derfor jeg lurte :p Og jo ETF minner så sykt om Falloutboy. Vokalisten synger heeelt likt :p Bare hør There's no Sympathy for the dead :p

Lenke til kommentar

Du har et poeng der, men allikevel minner den ene sangen der meg om falloutboy :) hehe. Jaja, er ikke dette vi skal diskutere uansett :D De er flinke det skal de ha! :)

Forresten: I am ghost

Rise against?

Bullets for my valentine!

Halifax

Silverstein

Pain (har bare hørt en sang: Not afraid to die! men den er bra tho)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...