Gå til innhold

Screamo, hardcore og emo


Anonym5656

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hørte litt på underoath. Absolutt ikke min stil :p Bare skriking. Screamo i think :) Grusom stemme på vokalisten til tider :p

 

Underoath bare skriking? Vel jeg er ingen mester på Underoath, men har da hørt flere sanger som det vokalmessig er en del ikke-skriking (dvs. "vanlig" synging), feks "moving for the sake of motion"

Lenke til kommentar

Moving for the sake of motion, og resten på det albumet var ganske bra ;) Men albumet "The Changing of times" var MYE høylytt skriking på høye toner, altså ikke growling. Hør det albumet før du uttaler deg ytterligere :p

 

EDIT: Men musikken til underoath er uhyrlig fantastisk. ALT utenom den "syngingen" hannes :p

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar
Har underoath noen sanger der de ikke skriker? Digget musikken til underoath, men ikke vokalisten sin hyling :)

 

Det er vel mest synging på They're Only Chasing Safety-plata. Anbefaler deg å skaffe den, utrolig bra skive.

 

Sjekk ut A Boy Brushed Red Living in Black and White, Reinventing Your Exit og refrenget på It's Dangerous Business Just Walking Out Your Front Door om du vil høre Aaron!

 

Aaron synger mye på hele plata, så den bør skaffes som sagt:)

Lenke til kommentar

Ser at det blir mye diskutert om band er screamo eller post-hardcore eller whatever. Må si meg enig i Krokanrull på det meste. Alexisonfire, Silverstein, Underoath. Det er alt post-hardcore.

Screamo forbinder jeg mer med litt grindcore og mye mer skriking.

 

Og Effectiv, All That Remains er metalcore.

 

Forresten, Krokanrull, har du hørt den nye skiva til Protest the Hero?

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar
Forresten, Krokanrull, har du hørt den nye skiva til Protest the Hero?

 

Tillater meg å svare på denne jeg også. Har forhåndsbestilt plata med t-shirt og poster, men har ikke mottatt den ennå.

 

Lastet ned albumet, og hørte igjennom. Jeg synes de har strukturert noen av sangene alt for rotete. Greit, jeg skjønner at de er fan av spesielle tidssignaturer, men noen steder er det bare for mye av det gode. Det er litt småsynd at de har gått mer mot metal på dette albumet også. Kezia var perfekt, og er etter min mening bedre enn det nye.

Lenke til kommentar

Han ville ha emo musikk ?

 

Da ville jeg nå nevnt band som:

 

Simple plan

New Found Glory

Plain White T's

Waking Ashland

City And Colour

Lydia

Unwritten Law

Pluss 44 (blir vel mere punk)

 

 

 

Ingen som har nevt de jo -__-

 

Klart, nå vil jeg bli flamet til langt på natt, men men.

Lenke til kommentar
Han ville ha emo musikk ?

 

Da ville jeg nå nevnt band som:

 

Simple plan

New Found Glory

Plain White T's

Waking Ashland

City And Colour

Lydia

Unwritten Law

Pluss 44 (blir vel mere punk)

 

 

 

Ingen som har nevt de jo -__-

 

Klart, nå vil jeg bli flamet til langt på natt, men men.

 

Simple plan - pop-"punk"

New Found Glory - pop-punk

City And Colour - melankolske akustiske sanger, ville ikke kalt det emo

Pluss 44 pop -"punk"

 

Har blitt helt hekta på every time i die ^^

Tror ikke de har blitt nevnt her før.

dritbra band!!

 

edit: leif

Endret av Alkaline Trio-Kid
Lenke til kommentar

Ville og ville, leste bare tittelen jeg.

Tenkte sia du skrev emo, så vil du ha emo. Deg om det så klart. Jeg forteller bare hva jeg liker. Om du velger å prøve de ut eller ikke er jo så klart ditt valg. For alt vi vet kan det hende du egentlig hører på slayer eller sugarbabes og driter i denne tråden : p

Lenke til kommentar
Forresten, Krokanrull, har du hørt den nye skiva til Protest the Hero?

 

Tillater meg å svare på denne jeg også. Har forhåndsbestilt plata med t-shirt og poster, men har ikke mottatt den ennå.

 

Lastet ned albumet, og hørte igjennom. Jeg synes de har strukturert noen av sangene alt for rotete. Greit, jeg skjønner at de er fan av spesielle tidssignaturer, men noen steder er det bare for mye av det gode. Det er litt småsynd at de har gått mer mot metal på dette albumet også. Kezia var perfekt, og er etter min mening bedre enn det nye.

 

Er litt enig i det du sier, men må si at den var rett og slett fantastisk alikevel. Men Kezia er som sagt et mesterverk.

Hvor fikk bestilte du ifra btw? Har forferdelig lyst på en t-skjorte selv.

 

Og, ja, Krokanrull, definitivt å anbefale til alle som ikke har hørt den. Kezia også såklart.

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...