Gå til innhold

Nokia N71, N80 og N92-lanseringer


genser

Anbefalte innlegg

Ca 4500kr da. Ikke så dyr, Får håpe det er sant da :p Mulig den vil bli litt dyrere i Norge og. Jeg tipper rundt 5000 som w900i

 

Så må du legge til storebror statens 23% mva, og vi er straks oppe i 5535,-

5448023[/snapback]

Nå vet jeg ikke hvordan momsen er i russland, men prisen i previewet til MR kan være om den russiske prisen. Nokia sier selv at den vil koste 500 euro uten moms. Det blir også første topp-modell i den klassen som blir dyrere enn 5000 kr på flere år i så fall. Så tror den ligger på 5k når den kommer.

5448195[/snapback]

I skrivende stund ligger momsen i Russland på 18% :) Tror ikke man vil se N80 til en spes. lavere pris enn 5300,- u/abonnement. Kall det for "intuisjon"...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokia sier selv at den vil koste omtrent 500 euro. Dette er 4025 norske kroner. Legg på 25% moms og det blir 5031 kr. Erfaringsvis er prisen på modeller ofte litt _mindre_ enn nokias nevnte pris pluss moms.

 

Men den som venter får se. Forskjellen på 5000 kr og 5300 kr er i hvert fall liten uansett :)

Lenke til kommentar
... N92 som lar deg se på 4 timer tv med mulighet for opptak. Har jo en mp3 spiller og en fullverdig portabel videospiller i ett. Snakker her om et 2.8 tommers skjerm...

Hva ligger egentlig i at den lar deg se (kun) 4 timer tv? 4 timer før batteriet tar kvelden?

5094830[/snapback]

 

men N92 støtter vel ikke standarden for tv mobil sendinger som nrk har valgt ?

Lenke til kommentar

Ikke lest hele tråden, men, kan noen svare meg på om dere vet release-dato på denne telefonen i Norge, eller CA -tid? (kvalifisert gjetting går også bra :p )

 

Vurderer å kjøpe meg N70 i disse dager, men så kom jeg over N80 som jo så fantastisk ut! :)

 

(beklager, følger ikke så mye med i mobil-verdenen)

 

Bør jeg vente på N80 synes dere? (og igjen; Hvor lenge må jeg vente?)

 

Takker! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Men, du anbefaler å vente ja?!

5488637[/snapback]

Å vente eller ikke vente, det er dét som er spørsmålet... ;) Og det er det strengt tatt bare du som kan svare på. Du må se på hva mer du får med N80 og så føle på hvor mye du trenger en telefon akkurat nå. Forøvrig kan du risikere at noen annonserer en enda kulere telefon enn N80 innen den har kommet ut, og så venter du i all evighet. Your choice. :cool:

Lenke til kommentar

Man kan vente i all evighet ja. man må bare stoppe opp og ta et valg en gang. 6280 sendes ut til butikker denne uken, så iløpet av neste uke vil nok denne dukke opp med sponsing.

 

N80 er for dyr for meg. Den vil ligge på minst samme nivå som N90 og jeg tror ikke den vil bli sponset så mye siden det er en toppklasse mobil. Men seff, hadde jeg hatt masse penger hadde jeg handlet 6280 nå og N80 til sommeren (jeg tror den kommer da)

Lenke til kommentar
Tja, hvis de kom på markedet samtidig, ville jo ikke 6280 få den impacten som den ville fått hvis den kom alene. N80 er jo overlegen på de fleste områder og vil vel kanskje ta noe av oppmerksomheten vekk fra det som faktisk er kult med 6280. Alene vil den kunne briske seg litt mer, før Nokia kommer og sier "One more thing..." :cool:

5426799[/snapback]

Overlegen på vekt og størrelse også ja... For mange er det et viktig argument. N80 er i mine øyne kanskje litt for stor.

Lenke til kommentar
Overlegen på vekt og størrelse også ja... For mange er det et viktig argument. N80 er i mine øyne kanskje litt for stor.

5489313[/snapback]

Har følelsen av at jeg har lagt ut dette bildet mange ganger nå, men det er tydeligvis ikke nok...

 

img_1999_605.jpg

 

Mål på N80: 95 x 50 x 26 mm, 97 cc

Mål på 6280: 100 x 46 x 21 mm, 91 cc

(Hentet fra gsmarena.com)

 

N80 er en halv centimeter bredere og tykkere, men likevel en halv centimeter kortere. Syns ikke forskjellen er så stor, jeg... N80 har f.eks. ikke like stor... flate (i mangel av et bedre ord) som N70, som er 108.8 x 53 mm. Den er riktignok tynnere, men jeg tror man vil oppfatte N70 som større enn N80 likevel.

Lenke til kommentar
hvis det ikke er autofokus så er det vel ett fett hvor mange megapixler det er på telefonen? bildene blir vel ikke brae..

5489502[/snapback]

Oksebæsj. Kameraet har fremdeles fix-focus, hvilket vil si at den er fokusert på en bestemt avstand, og tar man bilder på denne avstanden vil bildene bli like skarpe som et kamera med autofokus. Dessuten er blenderåpningen såpass liten at man får endel igjen i form av dybdeskarphet, slik at man får ganske kurrante bilder på de fleste avstander. Det som er et større problem er optikken ellers.

Lenke til kommentar

Oksebæsj. Kameraet har fremdeles fix-focus, hvilket vil si at den er fokusert på en bestemt avstand, og tar man bilder på denne avstanden vil bildene bli like skarpe som et kamera med autofokus. Dessuten er blenderåpningen såpass liten at man får endel igjen i form av dybdeskarphet, slik at man får ganske kurrante bilder på de fleste avstander. Det som er et større problem er optikken ellers.

5489590[/snapback]

Mente du med større problem er optikken ellers?

Jeg tror nok at en mobil som w900i som har kun 2 mpixles kommer til å ta bedre bilder en denne n80 som har 3 når man må stille inn focus selv.,.,

Lenke til kommentar
Mente du med større problem er optikken ellers?

Jeg tror nok at en mobil som w900i som har kun 2 mpixles kommer til å ta bedre bilder en denne n80 som har 3 når man må stille inn focus selv.,.,

5489614[/snapback]

Det jeg mente med "optikken ellers" er at det fins gode linser og det fins dårlige linser. Og det fins gode og dårlige måter å sette det opp på. Desverre fins det ikke noen grei måte å måle kvalitet på optikk og som kan settes opp i spesifikasjoner på gsmarena.com og sånt og sammenliknes direkte. Derfor er det mange produsenter som ser sitt snitt til å ta snarveier for å spare penger. Så putter de dårlig optikk i telefonen og håper å kunne selge på målbare spesifikasjoner som megapixler og batterilevetid og sånt. Snakker ikke om noen spesielle produsenter her, er bare kynisk.

 

Ja, jeg tror også W900i kommer til å ta bedre bilder enn N80, men det har lite med fokusering å gjøre. Nei, man må ikke stille inn fokus selv på N80; man kan ikke stille fokus i det hele tatt (med unntak av å sette den i makromodus). Jeg burde vel også nevnt en annen faktor i oppsummeringen min i posten over. Det er nemlig bildebehandlingen i kameraet fra bildet blir "fanget" til bildet blir lagret i telefonen. Det er her Nokia driver og smører inn leggen sin med unevnelig brun substans for tiden. Vi har allerede sett forskjellen i kvalitet mellom 6270 og 6280. De to har samme kamera men forskjellig bildebehandling, og bildene fra 6280 ser helt for jævlig ut. De tidlige bildene jeg har sett fra N80 har noe av de samme tendensene, som jeg også har sett på N70. Ikke bra. Denne føkkeleringen er det heldigvis ikke noe å se noe til hos SonyEricsson, så jeg tror altså også W900i kommer til å ta bedre bilder enn N80.

 

En liten disclaimer til slutt: Jeg vet ingen av disse tingene, jeg har ingen kilder å vise til. Jeg er bare enda en besserwisser (men jeg vet jeg har rett ;) )

Lenke til kommentar

Dette tar 2 sek å søke på google, og hva mener du med pluss og minus??

 

 

her er ihvertfall noe jeg fant:

 

 

General Network UMTS / GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

 

Size Dimensions 95 x 50 x 26 mm, 97 cc

Weight 134 g

Display Type TFT, 256K colors

Size 352 x 416 pixels

Ringtones Type Polyphonic (64 channels), Monophonic, True Tones, MP3

Customization Download

Vibration Yes

Memory Phonebook Yes

Call records Yes

Card slot miniSD (up to 2GB), hot swap, 128 MB card included

- 40 MB internal memory

Data GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps

HSCSD No

EDGE Class 10, 236.8 kbps

3G Yes, 384 kbps

WLAN Wi-Fi 802.11g

Bluetooth Yes

Infrared port Yes

USB Yes

Features OS S60 3rd edition (Symbian OS , Series 60 UI)

Messaging SMS, MMS, Email, Instant Messaging

Browser WAP 2.0/xHTML, HTML

Games Java downloadable

Colors Silver

Camera 3 MP, 2048x1536 pixels, video(CIF), flash; secondary VGA videocall camera

- UPnP technology

- Push to talk

- Java MIDP 2.0

- MP3/AAC player

- Stereo FM Radio

- T9

- Voice dial/memo

- PIM including calendar, to-do list

Battery Standard battery, Li-Ion 820 mAh (BL-5B)

Stand-by Up to 192 h

Talk time Up to 3 h

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...