Gå til innhold

Nokia N71, N80 og N92-lanseringer


genser

Anbefalte innlegg

Er du sikker på det? Jeg benytter SE K600 som modem til laptopen. BT begrenser ikke for meg, får ca 354 på speedometertesten.

5742157[/snapback]

Nei, da tar nok jeg feil. Håper det kan tilgis. Men dette kommer seg jo ann på hvilken BT-versjon du har. Hvilken versjon har k600?

 

EDIT: Jeg vet ihvertfall at BT-porten som sitter i min 6630 ikke klarer mer enn ca. 25kbps. Men mye mulig BT-porten som sitter i k600 er bedre.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blåtann har en båndbredde på 721 Kbps. Så Blåtann holder mer enn følge med 3G, er jo ca. dobbelt så rask. ;) Så ingen "kork" der nei...

 

Tror de forskjellige blåtannversjonene foreløpig bare har med distanse å gjøre? Første versjonen er vel 10 meters rekkevidde, mens den andre klarer opptil 100 meter om begge enheter støtter den versjonen.

Lenke til kommentar
Blåtann har en båndbredde på 721 Kbps. Så Blåtann holder mer enn følge med 3G, er jo ca. dobbelt så rask. ;) Så ingen "kork" der nei...

 

Tror de forskjellige blåtannversjonene foreløpig bare har med distanse å gjøre? Første versjonen er vel 10 meters rekkevidde, mens den andre klarer opptil 100 meter om begge enheter støtter den versjonen.

5743319[/snapback]

Det er litt bedre båndbredde også på v2.0 i tillegg til rekkevidden.

At BT-adapteren i en PC ikke er noen "kork" skal jeg gå med på, men jeg er litt i tvil om porten i mobilen, siden jeg med alle mine mobiler med BT har sletet med svært lave overføringshastigheter. Som sagt ligger disse på ca. 25kb/s og det er betydelig mindre enn 721kbps som BT1.0/1.1/1.2 skal støtte.

Endret av håvard87
Lenke til kommentar

Det ryktes at N80 blir forsinket(Nokia har ikke bekreftet dette ennå) og forventet releasedato nå ikke blir før i juni. Grunnen er b.l.a. forandringer i specs. Ting som er nevnt er bedre prosessor, AF på kameraet, og bedre wlan chipset. Noe av dette skal også gi bedre batterikapasitet. Det er sikkert forbedringer, men vi må da fortsatt vente i det uvisse. :(

 

En annen grunn som er nevnt er at Nokia vil gi ut telefonene som er forsinket fra før, før de gir ut de andre telefonene. De vil altså gjøre det i den rekkefølgen de ble annonsert. Dvs. da at N91, 3250 og N71 alle skal komme på markedet før N80.

 

Gudene må vite hvorfor, men det er vel sikkert for å selge mest av hver enkelt modell.

Endret av tommo21
Lenke til kommentar
Kanskje de fikk panikk der inne når de fikk spec'en på K800i? Da tenker jeg mest på kamera da, de liker vel ikke å bli overkjørt på den fronten og vil hindre at det samme skjer i år som i fjor.

5759152[/snapback]

Hva skjedde i fjor?

 

N80 er ingen kameramobil først og fremst, vi får nok se sterkere kamerastyrke fremover. Tviler på at de blir overkjørt med deres modell med 3x optisk zoom, hvis den kommer på markedet.

Lenke til kommentar

Vel, da har de et problem. De kommer aldri til å klare å lure inn noe ekte optikk i N80. Blir nok "fixed" i god Nokia-tradisjon. Ikke engang kameratelefonen deres med ekte Carl Zeiss var noe å skryte av spør du meg. Nokia har aldri hatt peiling på kamera, og da får de heller konsentrere seg om å pøse ut N80 som er en profftelefon, og ikke for fjortisser som vil ta bilder av bestevenninna si på McDonalds.

Lenke til kommentar

Så altså bør de satse på kamera utrolig mye eller bare droppe det helt?

 

Er ikke helt enig der. For meg, som muligens kjøper N80, vil det være viktig med en god mobil, som også har veldig godt kamera. Den har neppe markedets beste kamera, men sannsynligvis bedre enn f.eks. K750i som er kongen i dag. Dette holder lang vei for mange, og tviler på at folk er enige i at K750i's kamera kun kan brukes for fjortisser på McDonalds.

 

Hadde det vært et dumt 1,3 megapiksler kamera hadde jeg vært enig, men her er det 3,2, med sannsynligvis veldig god kvalitet. Autofokus er oppskrytt, spesielt når man har makromodus.

 

edit: Og ja, enig i at N90 ikke imponerte. Forhåpentligvis kommer det langt bedre fra CZ etter hvert.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...