Gå til innhold

Antec P180 + Asus A8N-SLI + PSU?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenker å kjøpe meg Antec P180 kabinett sammen med Asus A8N-SLI Premium (eller Deluxe) nForce 4 hovedkort. Er det noen som har dette oppsettet? Vil det være problemer med kabelstrekk fra PSU med dette hovedkortet (mao at kontaktene sitter for langt oppe)?

 

Jeg vurderer sterkt Mist 500W som PSU i dette oppsettet. Hvordan vil det være med tanke på kabellengde? Har også kikket litt på Enermax Noisetaker 485 el. 535 W med to vifter.

 

PS.

Stemmer det at kun A8N-SLI Premium og ikke Deluxe eller den vanlige SLI modellen støtter Cool 'n' Quiet på AMD prosessorene? Det ser slik ut på Asus sine produktsider. Det er jo samme brikkesett!! De kan vel ikke gjøre slikt?

 

PS 2:

Hvordan er muligheten for å montere vannkjøling i Antec'en? Det er jo litt spesielt bygd opp, ganske stort men med to kammer.

Endret av tomwe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Tenker å kjøpe meg Antec P180 kabinett sammen med Asus A8N-SLI Premium (eller Deluxe) nForce 4 hovedkort. Er det noen som har dette oppsettet? Vil det være problemer med kabelstrekk fra PSU med dette hovedkortet (mao at kontaktene sitter for langt oppe)?

 

Jeg vurderer sterkt Mist 500W som PSU i dette oppsettet. Hvordan vil det være med tanke på kabellengde? Har også kikket litt på Enermax Noisetaker 485 el. 535 W med to vifter.

 

PS.

Stemmer det at kun A8N-SLI Premium og ikke Deluxe eller den vanlige SLI modellen støtter Cool 'n' Quiet på AMD prosessorene? Det ser slik ut på Asus sine produktsider. Det er jo samme brikkesett!! De kan vel ikke gjøre slikt?

 

PS 2:

Hvordan er muligheten for å montere vannkjøling i Antec'en? Det er jo litt spesielt bygd opp, ganske stort men med to kammer.

5076193[/snapback]

 

Hei, jeg har Antec P180 og Asus A8N-SLI Premium (bra sammentreff, eller?). Hadde overhodet ingen problemer med å få kablene til å strekke til, men her er det vel ulik lengde på ledningene på strømforsyningen som avgjør? Jeg har en AeroCool strømforsyning, og ledningene var mer enn lange nok. Det finnes kanskje info på nettet om hvor lange ledningene er på Mist.

 

Har aldri vannkjølt, så jeg vet ikke helt hvordan det funker i en P180. Virker ikke som et spesielt trangt kabinett.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Tenker å kjøpe meg Antec P180 kabinett sammen med Asus A8N-SLI Premium (eller Deluxe) nForce 4 hovedkort. Er det noen som har dette oppsettet? Vil det være problemer med kabelstrekk fra PSU med dette hovedkortet (mao at kontaktene sitter for langt oppe)?

 

Jeg vurderer sterkt Mist 500W som PSU i dette oppsettet. Hvordan vil det være med tanke på kabellengde? Har også kikket litt på Enermax Noisetaker 485 el. 535 W med to vifter.

 

PS.

Stemmer det at kun A8N-SLI Premium og ikke Deluxe eller den vanlige SLI modellen støtter Cool 'n' Quiet på AMD prosessorene? Det ser slik ut på Asus sine produktsider. Det er jo samme brikkesett!! De kan vel ikke gjøre slikt?

 

PS 2:

Hvordan er muligheten for å montere vannkjøling i Antec'en? Det er jo litt spesielt bygd opp, ganske stort men med to kammer.

5076193[/snapback]

 

Hei, jeg har Antec P180 og Asus A8N-SLI Premium (bra sammentreff, eller?). Hadde overhodet ingen problemer med å få kablene til å strekke til, men her er det vel ulik lengde på ledningene på strømforsyningen som avgjør? Jeg har en AeroCool strømforsyning, og ledningene var mer enn lange nok. Det finnes kanskje info på nettet om hvor lange ledningene er på Mist.

 

Har aldri vannkjølt, så jeg vet ikke helt hvordan det funker i en P180. Virker ikke som et spesielt trangt kabinett.

5078879[/snapback]

 

 

Du har vel ikke veldig lyst til å slenge ut noen bilder vel? Både utvendig og innvendig kanskje? :dribble: Er kvaliteten på kabinettet bra, eller er det mye plastikk? Har veldig lyst på samme kabinett selv :thumbup: .

Lenke til kommentar

Jeg er nok en av de siste i kongeriket som ikke har digitalkamera... :blush:

 

Litt plastikk er det jo på det, i front og oppå, men kassa gir ikke noe spesielt 'billig plastikk'-følelse. Sidene er visst kledd med et eller annet støydempende. Er i hvert fall ikke bare noen tynne plater.

 

Det er god plass inni der, hovedkortet smatt inn lekende lett, og ingen ekstra spacere var nødvendig. Plass til plenty av harddisker og andre disker.

 

Det følger med 3 vifter som er meget stillegående når de står på anbefalt hastighet (Low).

 

Installasjonen er litt mer komplisert enn vanlig. Ikke vanskelig, man må bare utføre litt flere trinn, f.eks. ta av VGA-kanalen og den ene av viftene o.l.

 

Stusset litt over luftekanalen oppå kassa helt bakerst. Denne er perforert, så den kan umulig føre særlig mye luft bakover dit den peker. Er vel mest til pynt.

 

Fant ingen systemhøyttaler eller høyttalerkabel til å feste på hovedkortet, så jeg antar det ikke er en der. Kanskje like greit å slippe å høre PIP hver gang man slår på maskinen ;)

 

Er meget fornøyd så langt, men monterte maskinen i går, og har ikke monitor til den før på mandag, så har ikke testet mer enn å bare slå den på og la den gå litt.

Lenke til kommentar
Skal bare surfe litt og skrive i Word, så jeg bare slang inn noe rusk og rask: X2 4400, 2GB OCZ Platinum, Asus SLI-Premium, et par Seagate-disker og en Club3D 7800 GTX, ++.

5082544[/snapback]

 

kanskje litt i minste laget det der :hm: . Med litt heftig overklokking så kan den kanskje brukes til powerpoint til og med! :dribble:

Lenke til kommentar
Det jeg også lurer på er hvordan det blir med de psuene som trekker inn luften under, ofte med en stor 12cm vifte. Den blir vel liggende på gulvet? Da får den vel ikke nok luft?

5083524[/snapback]

 

 

Det blir ikke noe problem. For det første fordi du kan montere PSUen enten med vifta opp eller ned, for det andre fordi PSUen ikke ligger helt nedpå gulvet i kassa, den er montert i en 'ramme' som er hevet noen cm over gulvet. PSUen min har 120mm innsug, og jeg monterte den til å suge inn luft nedenfra, både fordi den kaldeste luften i teorien er nederst og fordi det er lengst vekk fra de andre komponentene (kanskje ikke så viktig siden de to kamrene er adskilt, men likevel).

Lenke til kommentar

Det er veldig lurt å søke litt, så finner du svar på det meste (ca. alt)

Ref. til denne tråden: Erfaringer med Antec p180

Jeg skulle ha MIST 500w i mitt p180, men da vil ikke luftstrømmen gjennom HD-PSU-gangen være optimal, med mindre jeg tapet foran hullene bak (i HD-PSU-gangen) -- slik at PSUen brukte luften som kom fra fronten, og blåste den ut.

Jeg endte opp med en Tagan 580W 2force med vifte både foran og bak, for push-pulling av luft gjennom PSU-en. Den skal også være meget stillegående.

 

Anbefaler å lese denne, den er meget grundig.

Antec P180 Review

 

PS: Kablene på MIST-en er ca. 45~50cm. Det er en tråd på forumet om dette, men har ikke tid til å søke.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Alle viftene (i min ordning) blåser mot baken på kabinettet. Perfekt luftstrøm.

(Jeg skal også ha en 120mm i fronten med HD-ene, som blåser inn, for maks effekt. Grunnet Raptor-disk)

 

Men med MIST (som suger luft inn i PSU!) vil den suge luft fra baken av kabinettet (perforert rundt PSU-åpningen).

Dermen vil luften som kommer fra HD-rommet og den midterste viften gå i "omløp" -- siden MIST kun tar luften bakfra. Da er det lite vits i en slik kanal.

Dette kan du unngå med å tape foran hullene bak. Da vi MISTen suge til seg luft fra fronten heller :wee:

Men da blir det 5% mindre effektiv lufstrøm enn med Tagan :p

pwnd.

 

Er du med?

 

PS:

Det er faktisk litt snodig det der..  PSU suger luft inn fra fronten, mens midt i det nedre kammeret er det en vifte som blåser i motsatt retning, mot harddiskene i fronten.

5084196[/snapback]

Den midterste 120x120x38mm-viften nederst i kabinettet skal blåse mot baken.

Du må ha fått en feilmontering, om det blåste motsatt.

Endret av craaash
Lenke til kommentar

Fant en tråd hvor en person hadde Antec + Mist PSU. Hadde til og med lest tråden før! :DHer. Kablene var visst lange nok, men bare så vidt. Det kommer vel an på hovedkortet da. :hmm:

 

Lurer videre på om det vil fungere med SLI (to grafikkort) med Mist. Er det for lite med 500W tro? Går det an å bruke en form for overgang for å fikse seg 2 stk PCIe kontakter? Vil ikke bli aktuelt med SLI før om en stund uansett da, men greit å være forberedt.

 

Ser litt på Enermax også. Noisetaker 600W er SLI sertifisert, men er i grunnen mer enn jeg trenger, støyer vel ikke mindre enn Mist heller. 485W-modellen har (tror jeg) ikke 2 PCIe kontakter i likhet med Mist og er vel ikke mere egnet til SLI antar jeg.

 

Hvor fornøyd er du med din Tagan 580W, craaash? Det jo fint ut i prinsippet. Bladde litt i prisguiden og fant kun brukererfaringer på 480W-versjonen. Ene synes den var stillegående, andre var ikke så fornøyd med støynivået i forhold til en PSU med 120mm vifte. :confused:

Lenke til kommentar
Fant en tråd hvor en person hadde Antec + Mist PSU. Hadde til og med lest tråden før! :DHer. Kablene var visst lange nok, men bare så vidt. Det kommer vel an på hovedkortet da. :hmm:
Flink gutt. Jeg tror nok kablene holder.

Jeg har enda ikke lest om noen katastrofesaker der kablene ikke var lange nok :omg:

 

Lurer videre på om det vil fungere med SLI (to grafikkort) med Mist. Er det for lite med 500W tro? Går det an å bruke en form for overgang for å fikse seg 2 stk PCIe kontakter? Vil ikke bli aktuelt med SLI før om en stund uansett da, men greit å være forberedt.
Overganger fra vanlig molex til pci-e-strøm kan du ha så mange du vil av (bilde)

SLI vil nok fungere fint med 500W. Har lest flere tester med 480W og 2xGT/GTX.

Men da stopper det nok for andre oppgraderinger senere.. Må tenke på det også.

 

Ser litt på Enermax også. Noisetaker 600W er SLI sertifisert, men er i grunnen mer enn jeg trenger, støyer vel ikke mindre enn Mist heller. 485W-modellen har (tror jeg) ikke 2 PCIe kontakter i likhet med Mist og er vel ikke mere egnet til SLI antar jeg.
Jeg skal selv satse på 2x7800GTX i SLI (klokket) senere og kanskje en søt FX-57. Og kjører på med Tagan 580W :D

 

Hvor fornøyd er du med din Tagan 580W, craaash? Det jo fint ut i prinsippet. Bladde litt i prisguiden og fant kun brukererfaringer på 480W-versjonen. Ene synes den var stillegående, andre var ikke så fornøyd med støynivået i forhold til en PSU med 120mm vifte. :confused:

5085779[/snapback]

Jeg har ikke kjøpt PC-en enda ;)

Tråden min: Gamer-pc ~20.ooo,- (amd, nvidia, lyd) u/skjerm

Det er flere som er fornøyde med Tagan 2Force. Tagan er et velkjent kvalitetsmerke også (Stabil spenning og fin maxWatt). Jeg synes den er genial.

Det er bare én 80mm vifte som går normalt, men fyrer du opp litt (mer strøm/varme), så starter den andre også, men det blir nok meget skjeldent i P180.

Jeg kjøper også en slik, Silverstone SST-PP02 Støyreduserende Deksel til PSU for å være helt sikker :p

Lenke til kommentar
Alle viftene (i min ordning) blåser mot baken på kabinettet. Perfekt luftstrøm.

(Jeg skal også ha en 120mm i fronten med HD-ene, som blåser inn, for maks effekt. Grunnet Raptor-disk)

 

Men med MIST (som suger luft inn i PSU!) vil den suge luft fra baken av kabinettet (perforert rundt PSU-åpningen).

Dermen vil luften som kommer fra HD-rommet og den midterste viften gå i "omløp" -- siden MIST kun tar luften bakfra. Da er det lite vits i en slik kanal.

Dette kan du unngå med å tape foran hullene bak. Da vi MISTen suge til seg luft fra fronten heller :wee:

Men da blir det 5% mindre effektiv lufstrøm enn med Tagan :p

pwnd.

 

Er du med?

 

PS:

Det er faktisk litt snodig det der..  PSU suger luft inn fra fronten, mens midt i det nedre kammeret er det en vifte som blåser i motsatt retning, mot harddiskene i fronten.

5084196[/snapback]

Den midterste 120x120x38mm-viften nederst i kabinettet skal blåse mot baken.

Du må ha fått en feilmontering, om det blåste motsatt.

5084311[/snapback]

 

Når jeg kjenner ekstra godt etter, så blåser den visst bakover :blush:

Ble lurt av at jeg kjente et drag/kald luft mot diskene, men det må altså være suget..

 

Fått i gang maskinen nå, og har 36 grader på CPU og 39 på HK ved lett arbeid. Ingen tunge programmer installert enda. Greide også å kløne litt under formattering, sitter med en disk på 100GB og en på 30GB, mens de i realiteten er 160 og 200 :blush: Må vel prøve å partisjonere resten. Litt av skylden har Microsoft, som bare så 130GB på diskene :thumbdown:

Endret av Kalahari
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...