Gå til innhold

Erfaringer med Antec p180


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Googler du litt, så finner du uendelig med reviews.

Og ja, det demper støyen og kjøler mye!

 

Jeg har tenkt å kombinere MIST 500w og Antec P180.

 

PSUen blir i dette kabinettet plassert i en "luftkanal" som er tett i toppen :p

Noe du ser relativt lett, her (større) og her (større)

 

Som dere ser har MISTen kun en vifte som blåser inn fra toppen. Dette blir alt annet enn optimalt i P180-kabinettet..

 

Kan noen anbefale en like ultragenial støyløs og stabil ~500w PSU? (Med 120mm vifte bak)

Pris bør ikke overstige 1000,-

 

På forhånd takk :)

Endret av craaash
Lenke til kommentar

Denne ville være min anbefaling.. mere støysvakt får du det knapt. Er ikke 120mm vifte på denne, men om du benytter deg av den midtplasserte 120mm vifta i PSU-kanalen på kabinettet, så får du kjølt harddiskene i tillegg.

 

Har selv et Antec P180, og må si meg storfornøyd, det eneste aberet er at jeg har en OCZ 600W som er laaangt fra støyløs, så om det ikke var for PSU'en, så hadde jeg fått det hele ganske så stillegående ja.

Lenke til kommentar

Det med vifteplasseringen skal ikke være et problem, ihht. diverse reviews jeg har lest av kabinettet, du finner bl.a. et skikkelig in-debth et her : Antec P180 review på www.silentpcreview.com - mulig du har sjekka det allerede?

 

Skal fungere fint med 120mm vifte på strømforsyninga, det du og kan gjøre er og tape over perforeringene i bakkant av kabinettet, slik at du er helt sikker på at all lufta som blir trekt gjennom PSU-seksjonen av kabinettet blir dratt inn ifra fronten.

Lenke til kommentar

Takk skal du ha. Har sett den ja :)

 

Jeg mener denne strømforsyningen (nedenfor) gir en relativt glup løsning til problemet :wee:

Jeg har funnet meg en ny PSU :w00t:

Tagan 480W 2force TG480-U22

Med sine 2stk. 80mm (21dB) vifter på hver sin ende av klossen -- designet til å blåse luften "supereffektivt" gjennom PSU-en :thumbup:

Den er som skapt for Antec P180 :wee:

 

Tagan er som kjent et kvalitetsmerke. Folket ser ut til å være fornøyd med denne strømforsyningen :) (Her på forumet også)

Jeg har enda til gode å finne en skikkelig Review, men finner nok ;)

5005747[/snapback]

Endret av craaash
Lenke til kommentar
Godt å høre, siden jeg akkurat bestilte en P180    :w00t:

Lurer på om det passer med en AeroCool Turbine Power PSU, men det finner jeg vel fort nok ut.

5005965[/snapback]

Jeg vil anbefale deg å lese gjennom tråden. Det er en link der, hvor du får vite (nesten) alt du lurer på om kabinettet :)

 

Med det samme jeg er her.

Så vil jeg anbefale denne, Silverstone SST-PP02 Støyreduserende deksel til PSU. Den gir en meget positiv effekt :)

Fjerner den skarpeste viftestøyen fra PSUen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...