Gå til innhold

En liten undersøkelse om alder og fraksjon


Alder og fraksjon  

842 stemmer

  1. 1. Alder og fraksjon

    • Under 16 og Alliance
      70
    • Under 16 og Horde
      53
    • Over 16 og Alliance
      415
    • Over 16 og Horde
      304


Anbefalte innlegg

Var det ikke Human som ville utrydde Orcs ? Jo det var det jo :o

 

for det første så hadde dem "dårlig erfaring" med orkene. Og for det andre så kan man ikke si at mennesker er onde fordi noen av dem finner ut at det ville være best å utrydde orkene.

 

Dem ville uansett ikke utrydde orkene fordi dem var ond eller hva?

 

Man er ikke ond om man f.eks tror at for sin egen beskyttelse så vil det være best å drepe dem og dem.

 

Samme som korstogene i middelalderen. Ingen av partene var onde. Dem kjempet for hva dem trodde på, og at det var en guds mening. Villledet ja, men ikke onde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hvor gammel er du? 17

2. Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)? Alliance

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon? Nei, Alliance ble eg uansett,selvom bestevennen min ble Horde...

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen? Har alltid spilt Menneske/alver, helt siden Warcraft 2 har det igrunn ikkje vært noe spørsmål + att eg ikkje takler utseendet på Orc'er, troll, UD eller Tauren.

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft? Neida, har lest det som er å lese, men liker fortsatt mennesker siden de ser så mye bedre ut.

Lenke til kommentar

1. 23 år gammel

2. har 3 alliance chars, og en horde (som har kanskje 2 timer /played)

3. jeg begynte å spille sammen med samboern min, derfor JA

4. jeg valgte alliance fordi samboern min syntes at Night Elves var de fineste.. :) altene er alliance på samme server.

5. Har spilt WC1 og 2 ganske mye, men ikke spilt 3ern. Jeg kan derfor en del om historien, men har aldri virkelig satt meg inn i hele greien. Ser ikke på den ene faksjonen som ondere enn den andre..

Lenke til kommentar
Var det ikke Human som ville utrydde Orcs ? Jo det var det jo :o

Man er ikke ond om man f.eks tror at for sin egen beskyttelse så vil det være best å drepe dem og dem.

 

Samme som korstogene i middelalderen. Ingen av partene var onde. Dem kjempet for hva dem trodde på, og at det var en guds mening. Villledet ja, men ikke onde.

5030365[/snapback]

 

Hva er man da? kaldblodig? Og dessuten, i korstogene ble det drept mange sivile, det er jo ikke ondt i det hele tatt, de "trodde jo på noe". :hrm:

 

Edit: Leif var det han het ja.

Endret av Torinogut
Lenke til kommentar
Hva er man da? kaldblodig? Og dessuten, i korstogene ble det drept mange sivile, det er jo ikke ondt i det hele tatt, de "trodde jo på noe".

 

Edit: Leif var det han het ja.

 

 

Man er i værste fall fanatisk. Sivile dør i alle kriger og det er en synd og skam, men det er i utganspunktet ikke en ond handling i de fleste tilfeller. Og det vet dere godt! Enkeltpersoner kan være ond, men aldri en rase, annet enn muligens i spill og filmverden. Men i wow er menneskene på ingen måte heller fremstilt som onde!

 

Og til trådstarter...jeg mener ikke å hijacke tråden din! Jeg blir bare så provosert av enkelte uttalelser....Du får ha meg unskyldt i dette tilfelle!

Lenke til kommentar
Hva er man da? kaldblodig? Og dessuten, i korstogene ble det drept mange sivile, det er jo ikke ondt i det hele tatt, de "trodde jo på noe".

 

Edit: Leif var det han het ja.

 

 

Man er i værste fall fanatisk. Sivile dør i alle kriger og det er en synd og skam, men det er i utganspunktet ikke en ond handling i de fleste tilfeller. Og det vet dere godt! Enkeltpersoner kan være ond, men aldri en rase, annet enn muligens i spill og filmverden. Men i wow er menneskene på ingen måte heller fremstilt som onde!

 

Og til trådstarter...jeg mener ikke å hijacke tråden din! Jeg blir bare så provosert av enkelte uttalelser....Du får ha meg unskyldt i dette tilfelle!

5030539[/snapback]

 

Glem det jeg sa om korstogene da, det er ikke det som er poenget. Jeg mente at det var utrolig at du synes det var greit at de bestemte seg for å utrydde orkene, og i tillegg rettferdiggjorde du det med korstogene som om det var det samme.

 

Bare av pur interesse (rett meg hvis jeg misforstår) hvorfor er ikke drap av sivile eller krig i utgangspunktet en ond handling?

Lenke til kommentar

1. Jeg er 18år

2. Spiller alliance

3. Ja vennene mine valgte alliance så dermed gjorde jeg det også. Ville ikke føle meg utstøtt.

4. Hvis det ikke hadde vært for at vennene mine var alliance hadde jeg vært horde siden jeg synes de ser kulere ut. Men jeg har noen horde på si som jeg spiller med innimellom.

5. Jeg vil påstå at alle er onde og gode, det kommer helt annpå hvilken synsvinkel du ser utifra.

Lenke til kommentar

1. Hvor gammel er du?

22

 

2. Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)?

 

Horde

 

 

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

 

Nja, vi valgte alle Horde så...

 

 

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

 

Likte de best og siden jeg hadde bestemt meg for å være druid så ble det Tauren. (likte og best å spille Orcene i warcraft3)

 

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

 

Nja, vet at de er like "gode"

Lenke til kommentar

. Hvor gammel er du?

16 år.

 

2. Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)?

Alliance.

 

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

Nei egentlig ikke.

 

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

Fordi jeg likte de best i begynnelsen. Nå som horde vinner alt som er av BG's skulle jeg ønsket at jeg hadde en orc/tauren warrior :!:

 

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

Nei heller dårlig med det her... :blush:

Lenke til kommentar

1. Hvor gammel er du?

 

25

 

2. Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)?

 

Mest alliance. Dette pga det var den første serveren jeg begynte på, og der jeg har horde er det foreløpig for liten populasjon til at jeg koser meg noe særlig.

 

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

 

Da jeg begynte å spille WoW hadde jeg ingen venner som spilte det. Så... nei.

 

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

 

Rimelig tilfeldig, men mulig noe underbevist tøv om at alliance er de "gode" spilte inn.. Pleier å velge slik, men det er bare en (dårlig) vane. Syntes også horde var stygge å se på.

 

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

 

Har lest noe lore, spilt wc2 og wc3. Fått inntrykk av at det finnes både godt og ondt på begge sider, men føler at undead, selv om de kan utføre gode handlinger, er onde på bunn. Men det er kanskje en "god" ting for noen? :)

Lenke til kommentar
Lest det som kommer frem fra quests og WCIII serien. Så mener det finnes både gode og dårlige kvaliteter hos hordene og alliancene. Men gjevnt over mener jeg orcer og taurene er de snilleste. Siste plass kommer human delt med undead hvertfall.

 

men hva i svarte er det som er så "ondt" med menneskene da? Mennesker generelt har aldri vært sett på som en "ond" rase...verken i spill eller virkelighet. Å påstå noe slikt er bare flåsete og feilaktig.

5030257[/snapback]

 

I historien var det menneskene som brøt alliansen de hadde med orkene mot the burning legion. De prøvde også å utrydde the forsaken. The forsaken på sin side prøver å lage en pest for å utrydde menneskerasen for å stoppe dette.

 

Forsaken på sin side er forfulgt av humans på grunn av ugjerningene the scourge gjorde, og av the scourge fordi de brøt løs fra dem. De ble med i horde for å ikke stå alene mot menneskene.

 

Orker er på lik linje med the forsaken tidligere slaver, og er i konflikt med menneskene siden menneskene brøt en pakt orkene hadde med Jaina Proudmoore for å stoppe the burning legion.

 

Troll og tauren har ikke noe med konflikten å gjøre, men ble med i horde i takknemlighet til orkene. Gnomer ble med i alliance fordi de ble reddet og fikk husly hos dvergene.

 

I world of warcraft lore mener jeg og at menneskene er de "ondeste".

Lenke til kommentar

1. Hvor gammel er du?

 

Jeg er 16 år

 

 

2. Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)?

 

Spiller Alliance.

 

 

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

 

Ja, en del av kameratene spillte Alliance, spiller med dem.

 

 

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

 

*les over*

 

 

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

 

Ingen er vel "Gode"/"onde" men som alliance hater man horde og omvendt... sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Lest det som kommer frem fra quests og WCIII serien. Så mener det finnes både gode og dårlige kvaliteter hos hordene og alliancene. Men gjevnt over mener jeg orcer og taurene er de snilleste. Siste plass kommer human delt med undead hvertfall.

 

men hva i svarte er det som er så "ondt" med menneskene da? Mennesker generelt har aldri vært sett på som en "ond" rase...verken i spill eller virkelighet. Å påstå noe slikt er bare flåsete og feilaktig.

5030257[/snapback]

 

I historien var det menneskene som brøt alliansen de hadde med orkene mot the burning legion. De prøvde også å utrydde the forsaken. The forsaken på sin side prøver å lage en pest for å utrydde menneskerasen for å stoppe dette.

 

Forsaken på sin side er forfulgt av humans på grunn av ugjerningene the scourge gjorde, og av the scourge fordi de brøt løs fra dem. De ble med i horde for å ikke stå alene mot menneskene.

 

Orker er på lik linje med the forsaken tidligere slaver, og er i konflikt med menneskene siden menneskene brøt en pakt orkene hadde med Jaina Proudmoore for å stoppe the burning legion.

 

Troll og tauren har ikke noe med konflikten å gjøre, men ble med i horde i takknemlighet til orkene. Gnomer ble med i alliance fordi de ble reddet og fikk husly hos dvergene.

 

I world of warcraft lore mener jeg og at menneskene er de "ondeste".

5031202[/snapback]

 

 

Kan da ikkje klandre menneskene for å være sinte på Orc'ene når du tenker på ken som var i verden først, og ken som kom løpende inn og kriget seg vei, ødelagde SW og moste vei gjennom Khaz Modan.

Ja, eg veit att blodlysten til orc'ene ble "slått av" til slutt, men den gjevne mann vet det kansje ikkje :D

Lenke til kommentar

5031202[/snapback]

Kan da ikkje klandre menneskene for å være sinte på Orc'ene når du tenker på ken som var i verden først, og ken som kom løpende inn og kriget seg vei, ødelagde SW og moste vei gjennom Khaz Modan.

Ja, eg veit att blodlysten til orc'ene ble "slått av" til slutt, men den gjevne mann vet det kansje ikkje  :D

5031251[/snapback]

 

Hvordan kan "den gjevne mann" si at Human er gode da ? Bare fordi det er mennesker ? :)

Endret av emes
Lenke til kommentar

Alder: 14 år

Fraksjon: Spiller med alliance på main og noen alts, men har en del alts på horde oxo, det er vel like mye alliance som horde på meg.

Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon? Jepp, alle vennene mine spillte alliance så jeg valgte det.

Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

Horde ser veldig onde ut pga undead og orcs, men både alliance og horde prøver tross alt å bekjempe "ondt", som f.eks Onyxia, Ragnaros, plague folk i Western og Eastern Plaguelands.

Endret av BadBeer
Lenke til kommentar

1. 14 år

2. Spiller Alliance på min lvl 60 hunter. Har også en lvl 22 mage og en lvl 17 rogue, men har også en lvl 17 priest og en lvl 12 rogue på horde.

3. Fikk bli med i et RP-guild med folk på jobben til mora mi :)

4. Guildet var dwarf-gnome, så da ble det dwarf. Guildet har også et horde-guild, og jeg er med i et annet horde guild også :)

5. Har lest nok til å si at ingen av de er regelrett onde, men det finnes bad-guys blant alle raser, men Forsaken har nok litt for onde planer ;) Ellers er warlocks blant orcene ganske onde. Det leser du i questene.

 

OT: Psilo, aldri vurdert RP-server?

Lenke til kommentar

1. Hvor gammel er du?

 

17år

 

2. Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)?

 

alliance

 

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

 

Ikke egentlig, men litt siden de fleste spiller alliance

 

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

 

Fordi alle på horde siden ser fæle ut, vil ikke være noe jeg ikek syntes ser no kult ut

 

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

 

har ikke lest det, men ser på meg at alliance er gode og horde er slemme siden alliance ser snille ut, og horde gjør ikke det.. men vet det ikke er sånn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...