Gå til innhold

En liten undersøkelse om alder og fraksjon


Alder og fraksjon  

842 stemmer

  1. 1. Alder og fraksjon

    • Under 16 og Alliance
      70
    • Under 16 og Horde
      53
    • Over 16 og Alliance
      415
    • Over 16 og Horde
      304


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-60584

1. Hvor gammel er du?

 

19 år

 

2. Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)?

 

Alliance

 

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

 

vel alle bestemte seg for å velge samme faksjon.

 

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

 

finere start områder + at alle de som er "skilled" velger horde.

 

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

 

hvem bryr seg om god eller ond? looks ftw!

 

 

 

btw er dette et forsøk for å finne bevis for at alle fjortissene er på alliance? synes det er litt mye hat på gang mot alliance fra horde.

 

OMG U PLAY ALLIANCE! U NOOB! etc...

 

hvem er det som er fjortiss?

Lenke til kommentar

1. Hvor gammel er du?

18 år

2. Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)?

Alliance

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

Definitivt, spilte først tauren druid opp på level 24, før jeg innså at jeg måtte skifte til alliance, og ble NE Druid der, siden alle venna mine er der.

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

Jeg begynte en del etter venna mine, men begynner å ta de igjen nå.

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

Vet litt om historien, så prøver å se nøytralt på det. Men for meg vil det alltid ligge i underbevisstheten at Alver og mennesker er snille, mens xombier, eller hva jeg skal kalle undead, og orcer i alle fall er onde. Tauren og Troll kjenner jeg ikke så mye til, og Dwarf og Gnome er jo litt tvilsomme.

Lenke til kommentar

1. Hvor gammel er du?

 

18

 

2. Hvilken faksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken faksjon spiller du mest for)?

 

Horde

 

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

 

Hmm. På en måte, vi snakka en del om det sent i januar/tidlig i februar. Jeg hadde planlagt en Gnome Mage, mens de andre ville være undead osv.

Jeg er veldig glad at jeg valgte horde og ikke alliance den dag i dag.

Btw, har en del andre kamerater som spiller Alliance. Har spelt opp en warrior til lvl 40 der, og merker klar forskjell på modenet blant spillere på horde/alliance.

Horde er generelt mer modne etter hva jeg har erfart.

 

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

 

Tøffere karakterer, spilte for det meste som Orc i WC3 og forelsket meg i shaman ;)

Så jeg valgte en horde shaman ved release etter litt tenking.

 

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

 

I utgangspunktet er Horde "de gode", men sånn forholda er nå er ingen av faksjonene spesielt gode.

Lenke til kommentar

1. Hvor gammel er du?

18

 

2. Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)?

 

Har en 60 paladin, resten er horde

 

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

I starten, helt til jeg begynte på nytt og mange joina

 

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

Ble så lei av gnomes, også er det best å være horde med tanke på battleground kø osv (alliance er det mest av)

 

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

 

Vet ikke mer enn jeg fikk med meg fra warcraft 3 :love:

Lenke til kommentar

Jeg syntes uansett det blir feil å tolke menneskene i wow som onde. Dem er heller ikke av Blizzard tolket som onde. Å si at mennesker i wow er onde fordi noen av lederne fant det fornuftig å bryte avtalen dem hadde med orkene, er jo bare meningsløst. Men som de fleste er enig om, så går ikke konfliktene i wow ut på en krig mellom det gode og det onde. Dem gjennspeiler årsaker som også i det virkelige liv gjør at det oppstår konflikter. Som i virkeligheten, så trenger man ikke å legitimere en krig ut fra hvem som er ond eller god. Man kriger for sin rett til å eksistere på det og det grunnlaget, enten om motivasjonen er å overleve, hevn eller kreve sin rett over et område, stabilt samfunn etc. Alle disse er legitime grunner for krig hvis man ser ut i fra et historisk (real world) synspunkt.

Lenke til kommentar

1. 17.

2. Horde, for tiden Alliance (Se Signatur for mer "info").

3. Nei, i grunn ikke, kommer bare som en bonus om noen venner følger etter meg.

4. På serveren jeg spiller nå valgte jeg retten og sletten Alliance pga. jeg er _lei_ Horde. Setter for så vidt Hordes bakgrunn foran Allianses.

5. Mener begge fraksjonene har sine gode, og sine "onde".

Lenke til kommentar

1. Hvor gammel er du?

24

 

2. Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)?

 

Starta alliance og har min main der. Har de fleste altene på horde sida

 

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

Lite

 

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

Var vel human som jeg er at jeg relaterte meg mest til.

 

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

 

har spilt litt tre'ern, ser vel mest på det som alliance gode og horde mer nøytral.

Endret av kule-ku
Lenke til kommentar
Jeg syntes uansett det blir feil å tolke menneskene i wow som onde. Dem er heller ikke av Blizzard tolket som onde. Å si at mennesker i wow er onde fordi noen av lederne fant det fornuftig å bryte avtalen dem hadde med orkene, er jo bare meningsløst. Men som de fleste er enig om, så går ikke konfliktene i wow ut på en krig mellom det gode og det onde. Dem gjennspeiler årsaker som også i det virkelige liv gjør at det oppstår konflikter. Som i virkeligheten, så trenger man ikke å legitimere en krig ut fra hvem som er ond eller god. Man kriger for sin rett til å eksistere på det og det grunnlaget, enten om motivasjonen er å overleve, hevn eller kreve sin rett over et område, stabilt samfunn etc. Alle disse er legitime grunner for krig hvis man ser ut i fra et historisk (real world) synspunkt.

5033257[/snapback]

 

Sa ikke at menneskene i WoW var onde, men at det var en ond handling å bestemme seg for å utrydde orkene. :)

Lenke til kommentar
Sa ikke at menneskene i WoW var onde, men at det var en ond handling å bestemme seg for å utrydde orkene. 

 

I utganspunktet kommer det ann på hvilket motiv dem hadde for å gjøre noe slikt. Nå kan ikke jeg helt i farten huske hvorfor dem ville utrydde dem. Det er ikke nødvendigvis en ond tanke å ivertsette slike drastiske tiltak om motivet er legetimt ut fra den gitte situasjon. Man må skille mellom handling utfra uvitenhet og redsel til handlinger som overlagt er onde!

 

Min definisjon av ondskap penser innpå området hvor et individ finner nytelse og tilfredstillelse i å skade et annet individ.

Lenke til kommentar
Det der kan eg overhovud aldri hugse. Derimot så gjekk orkene inn for å utslette menneskene i WC1 og WC2. Menneskene dreiv ein forsvarskrig.

 

Dette er sant! Og som jeg tidligere har nevnt så har Blizzard forandret historien litt med å si at orkene var besatt med ditt og datt, men at dem egentlig er snille og fredelige. Jeg går ut fra at Blizzard gjorde dette for at folk skal spille på hordesiden i det hele tatt. For det er vel ganske få som vil spille en gjennomsyret ond rase, slik dem fremsto i WC1 og 2.

 

EDIT: Det nesten morsomme er jo hvordan Blizzard har prøvd å legitimere undeads med å si at dem vil hevde sin rett til å eksistere og bli behandlet som en egen selvstendig rase. Og joda..det funker fint i spillsammenheng og wow er jo et spill. Men man kan stille seg spørsmål ved om en ting som svever mellom liv og død, og er halveis gått i forråtnelse har livets rett i det hele tatt. For min del i spillsammenheng så tenker jeg som så at dem bør drepes for å endelig få sin etterlengtede fred.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

1. Hvor gammel er du?

17

 

2. Hvilken fraksjon har du valgt?

Alliance

 

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

Tja.

 

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

Guilden jeg joina før spillet starta valgte alliance, derfor ble jeg det.

 

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

Spillet er lagt opp til at horde er "brutale", men fra det jeg husker fra wc3 osv var det vel ingen spesielle raser som var "gode" og "onde", det kom vel først i wow.

Endret av Taykun
Lenke til kommentar

1. Hvor gammel er du?

16

 

2. Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)?

Alliance

 

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

Ja, ganske mye, siden jeg skal spille med en annen fyr som er Alliance på den serveren.

 

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

siden jeg skal spille med en annen fyr som er Alliance på den serveren.

 

 

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

Ikke meget.

Lenke til kommentar

1. Hvor gammel er du?

18

 

2. Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)?

Horde

 

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

Ja, vi joina sammen, en hel gjeng, og da falt valget på horde.

 

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

Det er de som har de kule folka.

 

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

Jeg mener ikke det, selv om det ser slik ut på utseendet deres :)

Lenke til kommentar

1. Hvor gammel er du?

 

17år.

 

2.Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)?

 

spiller horde all teh way.

 

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

 

Både ja og nei.

 

4.Hvorfor valgte du den fraksjonen?

 

Fordi jeg likte horde helt fra jeg testa wc3 for noen år siden, plus syntes de ser tøffest ut ;)

 

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

 

Har lest en god del om den og spilt campaigns på wc3, men syntes ikke noen er generelt onde og gode...

Lenke til kommentar
1. Hvor gammel er du?

2. Hvilken fraksjon har du valgt (eller, om du spiller på flere servere, hvilken fraksjon spiller du mest for)?

3. Hadde venners valg noe å si for ditt valg av fraksjon?

4. Hvorfor valgte du den fraksjonen?

5. Hvis du mener at Alliance er "gode" og Horde er "onde", har du lest noe av bakgrunnshistorien til Warcraft?

 

1. 22

2. Alliance

3. Nei

4. "The Holy Light guided me"

5. Ja, har lest alt på nettsiden, spilt w2 og w3 og lest den første boka, samt bladd litt i rollespillboka. Og det er selvfølgelig mer nyanisert enn at Allaince er gode og Horde er onde. Utenom Forsaken da seff, de liker vi ikke!! :mad:;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...