Gå til innhold

Serious Sam 2 (Enormt bra)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Serious Sam hadde en imponerende spillmotor da det først kom ut og lekte med teknologiene som fantes, derfor var mine forventninger til oppfølgeren like høye.

Jeg må si forventningene ble innfridd !

Sjekk hvor detaljert ting er og hvor langt områdene strekker seg. Vedder det går flere mil til . Grafikken er så spesiell at det nesten er ekkelt. Røyken der er noe av det råeste jeg har sett noensinne.

http://www.dreamsinteract.com/holysam.jpg

http://www.dreamsinteract.com/holysam2.jpg

Altså jeg lurer ... her har du grafikk som virkelig ser fantastisk bra ut og på min maskin er ytelsen ENORM. Mens på F.E.A.R hvor de har lagt på shadere i hytt og pine så er det en memory hog uten like.

Er tydelig at disse gutta vet hva de driver med.

Utenom selve motoren så er spillet hysterisk morsomt syns jeg. Eneren hadde komedie men dette her er såååå mye bedre. Figurene og fiendene man møter her er man NØDT til å le av .

Ja det er bare å skyte og skyte men det er så veldig gjennomført bra !

Anbefales !

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Var på LAN tidligere i dag. Og han jeg var på LAN hos hadde serious sam I.

Og en annen som var på lanet hadde serious sam II. Så det vi bestemte oss for var at vi spillte I'rn først og så gikk vi til II'rn. Må si at II'rn rocker villt i forhold til det første. Tror aldri jeg har hatt det så fun på LAN før. Springe rundt og hoppe med en gigantisk motorsag, skyte over 200 skudd før jeg må reloade hagla, høre skrikene fra selvmordsbomberne når de kommer farende, og ikke minst de gigantsike grønne monsterene. Dette spillet tar virkelig kaka. LAN spill som anbefalest på det høyeste. :w00t:

Edit: Legger ved noen screenshots.

http://www.2404.org/gallery/d/12781-3/1.jpg

http://www.2404.org/gallery/d/12782-3/2.jpg

http://www.2404.org/gallery/d/12784-3/4.jpg

http://www.2404.org/gallery/d/12785-2/5.jpg

Endret av zuco~
Skrevet

Nåja, akkurat spilt igjennom hele sullamitten på full grafikk men kan ikke si at jeg ble så veldig imponert, helt middels grafikk, F.E.A.R. ser mye bedre ut, men uansett, gameplayet blir for ensformig, greit med mange monster men det er forskjell på å barbere seg å kappe av seg hodet :)

Joda, likte Serious Sam: First & Secound Encounter.

Skrevet

Hei..

jeg husker når Serious sam - The secound Encounter kom ut på markedet for 3-4 år siden??..

da hadde jeg en celeron 500 med gforce 2 mx 420..1gb ram, mens kompisene mine hadde amd athlon 1200mhz osv..

jeg knuste alle sammen på grafikken osv..

vi var 12 stk (privat lan) og vi spilte igjennom spillet på easy - mdeium - hard på 1 dag..har spillet ennda og synes det er sinnsykt artigt..skal kjøpe ss2 til uka nå..jåper det er bedre :D

vet dere hvordan ett Gforxe fx 5800 kommer til og dra spillet?

Skrevet
Nåja, akkurat spilt igjennom hele sullamitten på full grafikk men kan ikke si at jeg ble så veldig imponert, helt middels grafikk, F.E.A.R. ser mye bedre ut, men uansett, gameplayet blir for ensformig, greit med mange monster men det er forskjell på å barbere seg å kappe av seg hodet :)

5012817[/snapback]

Du ble ikke imponert av spillet pga grafikken ? Jaha. Du vet Serious Sam 2 støtter så si samtlige av ny teknologi ute nå og støtter faktisk HDR (High Dynamic Range).

Samme som HL2: Lost Coast vil ta ibruk .

F.E.A.R bruker enkle teknikker på samme måte som Doom 3 for å skape reflekterende texturer og dybde i de. Resultatet at de ser ut som leirfigurer og ytelsen er helt jævlig. Har lest rapporter fra de med hele spillet og de sliter med å spille det ordentlig. Serious gjengen har gjort det bedre på dette feltet spør du meg.

Skrevet
Jeg har ikke spilt spillet, men hvis jeg skal dømme utifra screenshotsa til trådstarter, så ser Far Cry adskillig bedre ut.

5014199[/snapback]

Så har faktisk dette ikke noe spesielle likhetstrekk med Far Cry heller vil jeg si.

Far Cry eg jo laget for grafikk og story sin del. Mens Serious Sam er mer kaotisk slossing. I følge meg.

Skrevet

Tja grafikken i SS er jo pen, men har ett bra barnslig preg over seg iforhold til f.eks FC og FEAR ;) Men eg dømmer ikkje spill ut ifra grafikken, men i dette spillet er gameplayet så ufattelig kjedelig i lengden at eg nekter å sløse båndbredde ein gang for å laste det ned :tease:

Skrevet (endret)

Grafikken er kanskje ikke den råeste vi har sett.

MEN som alltid har utviklerne klart å gjøre den veldig hardware "snill" og det er svært få spill hvor du faktisk ser SÅ mange fiender på skjermen samtidig med 0 tegn til lagg. Loading tidene er veldig korte også!

Liker veldig godt måten spillet gir en følelse av att jeg er en maur som skyter kjemper hehe.

Edit: Skrivefeil :blush:

Endret av Co[]V[]bster
Skrevet (endret)

5012817[/snapback]

Du ble ikke imponert av spillet pga grafikken ? Jaha. Du vet Serious Sam 2 støtter så si samtlige av ny teknologi ute nå og støtter faktisk HDR (High Dynamic Range).

Samme som HL2: Lost Coast vil ta ibruk .

F.E.A.R bruker enkle teknikker på samme måte som Doom 3 for å skape reflekterende texturer og dybde i de. Resultatet at de ser ut som leirfigurer og ytelsen er helt jævlig. Har lest rapporter fra de med hele spillet og de sliter med å spille det ordentlig. Serious gjengen har gjort det bedre på dette feltet spør du meg.

5013322[/snapback]

Er ikke bare HL2: Lost Coast som bruker/vil bruke HDR; Call of Duty 2, Brothers In Arms EiB, CounterStrike:Source, FarCry +++ bruker allerede dette...

Endret av Shaper^
Skrevet

Faen altså, jeg spillte demoen av SS2 nå, har på 1024 x 768, og alt andre på maks, altså HDR, AA, AF og alt mulig dritt..

Men det hakket noe forferdelig! Kunne ikke spille det.. Er det meningen at jeg ikke skal få det inn? Specs: 6800GT, cpu FX-55, 1024 ram.

Skrevet

Dette må jeg laste ned demoen av :love:

Hvordan blir dette med et XFX GeForce 5500 128 mb? Burde jeg vente til jeg får meg det gratise Asus 6600gt (AGP), det blir sendt på mandag :dribble::love:

Skrevet
Faen altså, jeg spillte demoen av SS2 nå, har på 1024 x 768, og alt andre på maks, altså HDR, AA, AF og alt mulig dritt..

Men det hakket noe forferdelig! Kunne ikke spille det.. Er det meningen at jeg ikke skal få det inn? Specs: 6800GT, cpu FX-55, 1024 ram.

5027985[/snapback]

det er jo berre ein demo da :thumbup:

Hvordan blir dette med et XFX GeForce 5500 128 mb? Burde jeg vente til jeg får meg det gratise Asus 6600gt (AGP), det blir sendt på mandag :dribble:  :love:

5046404[/snapback]

det skal gå fint, du klarer det vel på medium grafikk tenker eg

på den pc'en eg sitter på no har eit radeon 9200 elns og det lagga litt på medium ja, men funka fint på low

Skrevet (endret)

Hvordan blir dette med et XFX GeForce 5500 128 mb? Burde jeg vente til jeg får meg det gratise Asus 6600gt (AGP), det blir sendt på mandag :dribble::love:

5046404[/snapback]

det skal gå fint, du klarer det vel på medium grafikk tenker eg

på den pc'en eg sitter på no har eit radeon 9200 elns og det lagga litt på medium ja, men funka fint på low

5046461[/snapback]

Tar ikke sjangsen ;) venter heller på nytt skjermkort :D

Hva er anbefalt nvidia brikkesett minimum?

Endret av Klikka_bZerk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...